Werk & Studie alle pijlers

Een dag per week werken naast huidige baan

17-11-2017 12:13 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naast mijn baan van 3 dagen in de zorg zou ik graag iets bij willen verdienen. Mijn kind is inmiddels groot dus ik heb ook meer tijd over.

Ik ben dus op zoek naar een (bij) baan (tje) voor slechts een dag per week.

Maar dat valt nog niet zo mee heb ik gemerkt. Ik zit te denken aan simpel werk zoals productiewerk of thuiswerk of iets dergelijks.

Heeft iemand tips voor mij of ervaring met werk voor een dag per week? Of iemand ervaring en tips op het gebied van thuiswerk?

Ik hoor het heel graag!
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet meer uren draaien?
Poetsen bij iemand in de buurt, een oppaskind nemen. Een kleine advertentie zetten in het buurtblaadje voor was en strijkwerk.

Maar het makkelijkste is natuurlijk meer gaan werken. Waarom doe je dat niet?
Alle reacties Link kopieren
Meer uren bij je huidige werkgever lijkt mij ook het makkelijkst, kan dat niet of wil je dat niet? Een dag is natuurlijk wel weinig, baantjes voor een dag per week liggen niet voor het oprapen. Misschien post bezorgen? Al verdient dat niet best. Schoonmaken misschien?
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Zou het iets voor je zijn om als pgb'er te werken? Je kunt dan je werkervaring gebruiken en 1-op-1 met iemand werken. Kijk maar eens op nationale hulpgids.
Alle reacties Link kopieren
Welke diploma's heb je?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Als meer uren bij je huidige baan niet kan (wat me zou bevreemden want ik hoor overal over grote tekorten aan zorgpersoneel), kun je misschien de flexpool in bij je werkgever.
Grote uitzendbureaus hebben ook een flexpool voor de zorg. Ik heb er zelf een tijd in gewerkt naast een klein contract. Ideaal, want zo kon ik zelf bepalen of ik meer of minder erbij werkte.
Ik vind dat ook een voordeel boven schoonmaakwerk of zo, want het betaalt even veel als je vaste baan, je bent binnen je eigen vakgebied bezig, doet dus ook relevante ervaring op. Ik heb van een jaar flexen meer geleerd dan van 5 jaar op een vaste afdeling staan.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel, wat lief dat jullie zo met me meedenken.

Ik zou wel in de flexpool kunnen maar eigenlijk vind ik het leuker om juist iets heel anders er naast te doen.

Ik zit bv te denken aan pakjes bezorgen of thuiswerk.

Is er misschien iemand die daar ervaring mee heeft?
Nou ja okay, wat je wil.
Post bezorgen of thuiswerk betaald alleen bar slecht. Maar als jij voor helft van je gewone salaris wil werken, veel plezier.
Als het dan niet om het geld gaat maar om de ervaring zou ik persoonlijk ergens leuk vrijwilligerswerk zoeken.
Is het niet zo dat je eigenlijk hier niet durft te vertellen dat je helemaal niet werkt maar thuisblijfmoeder bent en nu thuiswerk zoekt?

Zoniet dan nog een aantal argumenten om wel te werken in je eigen vakgebied.

Iets heel anders doen kan ook betekenen hetzelfde werk bij een andere werkgever, werken bij mensen thuis als pgb-er vond ik ook een goede tip. Ook weer een hele andere werkomgeving.

Thuiswerk is vaak oplichting, meestal vragen ze eerst of jij geld wilt storten voor je materiaal thuis krijgt. Pakjes bezorgen levert weinig op omdat je vaak extra moet rijden omdat mensen niet thuis zijn. Die extra ritten krijg je niet betaald.
anoniem_350396 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 12:41
Reden: aanvulling
6.43% gewijzigd
Nou dat dus.
Ik werkte op een pg-afdeling in een verpleeghuis maar kwam als flexer ook op somatiek, afdelingen voor niet-aangeboren hersenletsel, woongroepen voor mensen met een licht verstandelijke beperking, woongroepen voor mensen met zwaardere verstandelijke beperkingen, activiteitencentra, huiskamerprojecten voor pg.
Heel divers juist.
Alle reacties Link kopieren
Uber? :-D
Horeca? In de plastselijke lunchroom oo drukke zaterdagen of de bakker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven