Werk & Studie alle pijlers

Is Miranda Koelemeijer van Maxime Models te vertrouwen?

20-11-2017 03:10 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had een afspraak staan bij Maxime models van Miranda Koelemeijer.
Zij werkt met modellen die niet in het standaard maatje 36 passen.
Helaas heb ik na googelen hele slechte recensie 's over haar gelezen maar er zijn niet zoveel buro's voor een maatje meer..
Ik moet inderdaad bij haar veel geld neertellen voor een fotoshoot. Anders heeft ze geen werk voor me.
Ik wil heel graag werken in deze branche maar ben bang dat ik straks hoge kosten heb en nog steeds geen werk.
Moet die de nare verhalen over haar op internet negeren en toch gewoon de sprong wagen?
Wie kan me adviseren?
Alle reacties Link kopieren
Kan je linkjes van die slechte recensies plaatsen?
Ik kan geen klacht over haar vinden en iemand met naam en toenaam noemen als zijnde onbetrouwbaar is geen kleinigheid.
Snap je dat?
anoniem_348934 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 03:36
79.18% gewijzigd
ik werk(te) als glamourmodel en heb werkelijk nog nooit zelf moeten betalen voor een shoot, die is gek. Riekt naar oplichting.
Alle reacties Link kopieren
Ze hoeft alleen haar naam te googelen en ze krijgt dit te zien. Hahaha.

Ik weet van paar vriendinnen dat het niet zo raar is om geld neer te leggen voor een shoot in het begin maar persoonlijk vind ik het toch bizar. 2 van de 3 meiden gaan na maanden zelf geld neer te leggen als een speer. Door de shoots worden ze gezien en geboekt. Soms ook gratis en dan is het puur portfolio uitbreiden. Samenwerken. Maar bij 1 vriendin schiet het niet op. Soms een klusje maar niet veel. En soms legt ze weer geld neer voor een shoot om nieuwe extra foto's aan toe te voegen op de hoop op. Maar het zal niet gaan veranderen. Er zijn zo mega veel concurrentie. En heel onzeker werk. (Soms geen geld, soms veel)
Maar als je voor grote maten gaat is de brance nog kleiner om überhaupt werk binnen te slepen he. Grote risico. Maargoed. Het is je eigen keus.
Verder ken ik haar niet..

Hun doen allemaal commercial.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je deze reviews?

https://www.vergelijkmodellenbureaus.nl ... t-pers.php
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
20-11-2017 06:13
Bedoel je deze reviews?

https://www.vergelijkmodellenbureaus.nl ... t-pers.php
Dat is 1 slechte review uit 2013. Ik ken iemand die meerdere jaren voor dat bureau heeft gewerkt. Toen had ze ook al ervaring als model. Geloof niet als dat zo slecht was dat ze er dan zo lang was gebleven. Is ook iemand die niet op haar mondje gevallen is en niet afhankelijk van het modellenwerk, dat doet ze gewoon omdat ze het leuk vind.
Veel stockfotografen schieten je gratis in ruil voor gebruik van jouw foto's. Daarmee kun jij je portfolio uitbreiden.
NIet netjes om iemand met naam en toenaam in de topictitel te benoemen.
Als je geld moet betalen voor een shoot dan doe je iets niet goed.
Als je interessant en mooi genoeg bent, komen ze op jou af, niet andersom.
Model willen worden betekent niet dat meteen ook geschikt bent. Dat zijn er maar een paar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geleerd: geen geld betalen voor een shoot.

Als ze jou als model willen dan investeert het buro altijd in de shoot en zorgt dat je foto's krijgt voor je portfolio.

Ik zeg niet doen.

Op rtl komt een programma, hollands next topmodel, voor topmodellen met een maatje meer.

Daar zou je je voor op kunnen geven.
Alle reacties Link kopieren
wilma36 schreef:
20-11-2017 07:31
Dat is 1 slechte review uit 2013. Ik ken iemand die meerdere jaren voor dat bureau heeft gewerkt. Toen had ze ook al ervaring als model. Geloof niet als dat zo slecht was dat ze er dan zo lang was gebleven. Is ook iemand die niet op haar mondje gevallen is en niet afhankelijk van het modellenwerk, dat doet ze gewoon omdat ze het leuk vind.
Ik zie er meerdere.

Maar goed, betalen voor werk lijkt me sowieso niet pluis.
Gele_Suikerspin schreef:
20-11-2017 08:20
Op rtl komt een programma, hollands next topmodel, voor topmodellen met een maatje meer.

Daar zou je je voor op kunnen geven.
Hollands Next Top Model is de doodsteek voor een startende carrière. Over het algemeen zijn die modellen uiteindelijk niet zo succesvol.
Gele_Suikerspin schreef:
20-11-2017 08:20
Ik heb geleerd: geen geld betalen voor een shoot.

Als ze jou als model willen dan investeert het buro altijd in de shoot en zorgt dat je foto's krijgt voor je portfolio.

Ik zeg niet doen.
Dit.

Ik geloof niet dat er sprake is van een scam (dan lees je dat wel heel duidelijk op internet).

Maar als ze niet denken aan jou te kunnen verdienen, heeft het ook geen zin een portfolio bij/door hen te laten maken. Dat kan je namelijk overal wel. Als ze een opdracht voor je hebben, nemen ze die kosten zelf wel voor hun rekening.
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
20-11-2017 08:48
Hollands Next Top Model is de doodsteek voor een startende carrière. Over het algemeen zijn die modellen uiteindelijk niet zo succesvol.
Behoorlijk wat toch ook wel. Kijk naar een kim feenstra.

Topmodel worden er gewoon niet veel.

Net als dat er van topsporters niet veel zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar om hier iemand met haar volledige naam te noemen. Dat mag niet, he. Maar ik zie dat je al gestaft bent.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Het was een gewone vraag toch? Ik heb al eerder een nare ervaring gehad en kreeg hier ook al een onderbuik gevoel.
Jammer dat zulke bedrijven nog steeds zo werken. maar ja. De schoorsteen moet natuurlijk ook roken
Alle reacties Link kopieren
Xmodel schreef:
20-11-2017 12:41
Het was een gewone vraag toch? Ik heb al eerder een nare ervaring gehad en kreeg hier ook al een onderbuik gevoel.
Jammer dat zulke bedrijven nog steeds zo werken. maar ja. De schoorsteen moet natuurlijk ook roken
Of je bent gewoon de concurrent die even iemand probeert zwart te maken. Chique hoor!
Waarom betalen voor een fotoshoot als ze iets in je zien? Of ze denken dat je geen bookingen zal krijgen en willen wat aan je verdienen, of ze doen het gratis want, korte investering voor hun bookingen.

Dus ben bang dat ze niet veel in je zien, zoveel werk is er ook niet voor plus size anders waren er wel meer buro’s.
ik zou naar ander buro gaan die wel foto shooting neemt, gratis, omdat ze wel potentie zien. Zal je meer geven dan betalen voor shooting als ze niks in je zien verder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven