Werk & Studie alle pijlers

Minder uren willen werken dan aangegeven staat

20-11-2017 15:20 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 leuke vacatures gezien waarin iemand gevraagd wordt voor 40 uur per week. Op zich is dit voor mij geen probleem. Ik werk al jaren 40 uur, maar ik zou nu juist graag 32-36 uur willen werken vanwege een aantal persoonlijke redenen (4 x 8 of 4 x 9).

Hoe pak ik dit aan? Is solliciteren dan bij voorbaat zinloos? Of geef je het in je brief aan? Of juist tijdens een gesprek (mocht je uitgenodigd worden)? Of is het echt not done?

Het gaat overigens om een kantoorfunctie en, zover ik in kan schatten, wordt er tijdens kantooruren gewerkt. Echter, bij mijn vorige werk (dezelfde branche) werkten medewerkers in die functie waarop ik nu wil solliciteren, ook weleens langer door of ze begonnen eerder, dus wellicht dat dat op een ander kantoor ook kan.

Alvast bedankt voor de adviezen :)
Alle reacties Link kopieren
vragen kan altijd, maar of dit lukt is wat anders. Ik ken kantoren die echt mensen voor 40 uur per week willen hebben. En bij verder gelijke kwaliteiten krijgt de persoon die 40 weer werken de baan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
36 uur is niet veel minder, ik zou gewoon solliciteren en het tijdens het gesprek, als je merkt dat het klikt, aangeven. Dan hoor je direct wel of het een dealbreaker is en waarom en kun je zelf ook oplossingen aandragen (zoals vanuit huis inloggen, afwijkende uren etc).

Vaak is die 40 uur in de advertentie maar gewoonte en is er best wat te regelen als ze geïnteresseerd zijn in jou. Maar daarvoor wil je jezelf dus wel laten zien tijdens een gesprek.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Niet geschoten is altijd mis.

Ik zou het gewoon proberen, hier zou er vast eea mogelijk zijn.