Werk & Studie alle pijlers

Toerisme studeren?

21-11-2017 00:17 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een 1e jaars studente in Thomas More te Mechelen en ik doe op dit moment accountancy fiscaliteit. Ik zou graag willen veranderen naar toerisme, omdat het wiskundig gedeelte niet zo goed gaat bij mij behalve boekhouden dan.

Wat kan je allemaal doen met je diploma Toerisme en Recreatiemanagement en is er veel werkgelegenheid daarin?
Alle reacties Link kopieren
dat weet je vriend die 19 jaar ouder is misschien wel met al zijn levenservaring?

Sorry, vind dat je een beetje vage topics opent.
Ga eens langs bij die opleiding en stel vragen aan docenten en leerlingen.
Alle reacties Link kopieren
Toerisme is een excuus-opleiding. Weinigen die er werkelijk werk mee vinden.

Grts;

Mabel
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf toerisme gestudeerd en zou het niet aanraden. De studie zelf is makkelijk en leuk, maar het werk vind ik nu na 6 jaar eentonig worden. Ben begonnen op klantenservice en ben later overgestapt naar backoffice/ product management. Ook qua salaris is het (zoals bekend) geen vetpot. Ik ben aan het kijken of ik in een andere branche aan de slag kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook toerisme gestudeerd en werk nu na ruim 20 jaar nog steeds met heel veel plezier in het toerisme. Dus ik zeg;doen!
Alle reacties Link kopieren
Werkgelegenheid in toerisme is heel slecht en onzeker voor wie een baan heeft door vergaande automatisering, steeds meer concurrentie en verwaarloosbare marges. Lonen liggen zo ongeveer op of net boven het minimum en er wordt heel veel stagiaires gewerkt die voor een onkostenvergoeding volle werkweken draaien. Huis kopen of huren: allemaal lastig als je geen goed verdienende partner hebt.

Klanten zijn wispelturig, gaan vaak voor 'goedkoop' maar verwachten wel 1e klas service en kwaliteit.

Als je in toerisme wilt gaan werken, kun je beter een ICT-opleiding gaan volgen zodat je gemakkelijk van branche kunt switchen en je jezelf niet afhankelijk maakt. Aan ICT'ers is wel behoefte in toerisme, maar ook dan loop je tegen lage beloningen aan.
Alle reacties Link kopieren
Je moet er echt van houden, want je werkt hard en slecht betaald. En ik dacht altijd dat je dan altijd met leuke, vrolijke mensen te maken hebt want 'vakantie enzo'. Dat is dus gewoon echt niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Fayan schreef:
21-11-2017 14:44
Je moet er echt van houden, want je werkt hard en slecht betaald. En ik dacht altijd dat je dan altijd met leuke, vrolijke mensen te maken hebt want 'vakantie enzo'. Dat is dus gewoon echt niet zo.
Dat je er van moet houden ben ik helemaal met je eens. De rest niet.....tuurlijk zijn er wel eens mensen die zeuren.....maar 99% van de klanten zijn vriendelijk en vrolijk. En het ligt er natuurlijk ook maar net aan hoe je je klanten benaderd. Als je zelf vrolijk bent en bovendien ook veel parate kennis hebt, dan kun je hele leuke gesprekken hebben.

Eerlijk is eerlijk...er zijn banen waar je meer mee verdient, maar ik heb (zeker voor de reisbranche) absoluut geen slecht salaris!
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad zo dat wat je geeft, je vaak ook terugkrijgt. Zeker in het contact met klanten. Als je zelf vriendelijk en behulpzaam bent, zullen de klanten dat ook tegen jou zijn (uitzonderingen daargelaten).

Wel merk ik dat de klanten steeds vaker onrealistische eisen hebben aan de vakantie en veelal voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.. Dat gaat vaak niet, wat weer zorgt voor wrijving en soms irritatie.

Ook worden consumenten steeds bijdehanter. Ook wordt er vrijwel altijd om korting geëist... en als je hier niet in mee gaat als organisatie ben je weer de boeman. Wat dat betreft ben ik blij dat ik dus niet meer het klantcontact doe. Zou er moedeloos van worden... Ook dat mensen om het minste of geringste alle klachten en slechte ervaringen meteen op Facebook moeten posten... Waarom? Waarom wordt er niet gewoon geprobeerd om het eerst onderling op te lossen? Dat vind ik ook iets vervelends...

Maargoed.... je hoeft natuurlijk niet op de klantenservice te werken of op een reisbureau... je kunt ook achter de schermen werken zoals ik nu doe... Ik werk vooral veel samen met onze leveranciers. Dit vind ik leuker, maar dat is natuurlijk mijn keuze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven