Werk & Studie alle pijlers

Toerisme studeren?

21-11-2017 00:17 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een 1e jaars studente in Thomas More te Mechelen en ik doe op dit moment accountancy fiscaliteit. Ik zou graag willen veranderen naar toerisme, omdat het wiskundig gedeelte niet zo goed gaat bij mij behalve boekhouden dan.

Wat kan je allemaal doen met je diploma Toerisme en Recreatiemanagement en is er veel werkgelegenheid daarin?
Alle reacties Link kopieren
dat weet je vriend die 19 jaar ouder is misschien wel met al zijn levenservaring?

Sorry, vind dat je een beetje vage topics opent.
Ga eens langs bij die opleiding en stel vragen aan docenten en leerlingen.
Alle reacties Link kopieren
Toerisme is een excuus-opleiding. Weinigen die er werkelijk werk mee vinden.

Grts;

Mabel
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf toerisme gestudeerd en zou het niet aanraden. De studie zelf is makkelijk en leuk, maar het werk vind ik nu na 6 jaar eentonig worden. Ben begonnen op klantenservice en ben later overgestapt naar backoffice/ product management. Ook qua salaris is het (zoals bekend) geen vetpot. Ik ben aan het kijken of ik in een andere branche aan de slag kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook toerisme gestudeerd en werk nu na ruim 20 jaar nog steeds met heel veel plezier in het toerisme. Dus ik zeg;doen!
Alle reacties Link kopieren
Werkgelegenheid in toerisme is heel slecht en onzeker voor wie een baan heeft door vergaande automatisering, steeds meer concurrentie en verwaarloosbare marges. Lonen liggen zo ongeveer op of net boven het minimum en er wordt heel veel stagiaires gewerkt die voor een onkostenvergoeding volle werkweken draaien. Huis kopen of huren: allemaal lastig als je geen goed verdienende partner hebt.

Klanten zijn wispelturig, gaan vaak voor 'goedkoop' maar verwachten wel 1e klas service en kwaliteit.