Werk & Studie alle pijlers

hoe overkom je angst

22-11-2017 12:22 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Dit is mijn eerste topic hier, ik hoop dat ik wat reacties krijg. Ik ben op het moment een schoonmaakster en vroeger heb ik in detailhandel gewerkt.
Ik heb mijn opleiding net niet gehaald maar ik denk niet dat dit het probleem is want veel mensen met een diploma hebben nog geen goedbetaalde of kantoorwerk kunnen krijgen. Ik vind kantoorwerk ook niet mijn ding want ik kan toch geen telefoon opnemen. Ik kan helemaal geen directe persoonlijke contact hebben met mensen door mijn angst. Het is zo erg want ik nu voor mijn schoonmaakwerk al 4 van de 6 keer een negatieve feedback gekregen. Vaak heb ik wekelijkse of tweewekelijkse opdrachten gekregen en ik ga niet verder dan de 1e dag. Het kan zijn dat ik geen goede schoonmaakster bent maar wat voor andere werk kan ik nemen dan. Ik kan helaas ook niet fietsen dus postbezorger word ook moeilijk...
Ik ben ook zat van de detailhandel want mensen kunnen heel gemeen zijn en daardoor wordt mijn angst groter, vooral als ik achter een kassa sta.

Enige tips hoe ik mijn angst kan overkomen en/of hoe ik mijn klanten blij maakt met schoonmaakwerk?
Alle reacties Link kopieren
Leer fietsen en ga naar de huisarts.
Ik zou naar de huisarts gaan. Die kan je doorverwijzen naar een praktijkondersteuner GGZ of naar een psycholoog. Ben je in het dagelijks leven ook angstig voor het leggen van contacten?
Alle reacties Link kopieren
Dussss je hebt je opleiding niet gehaald, bent bang voor mensen en kan niet fietsen. Wordt het niet eens tijd om op te groeien? Zo wil je toch niet je hele leven spenderen? Zoek hulp. Begin bij de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Exposuretherapie?
Alle reacties Link kopieren
Zoek hulp, voor jezelf en in je werk.

Ben je niet goed in schoonmaakwerk of in plannen? Is het mogelijk om hulp te vragen aan je opdrachtgever? Of aan collega's?
Vind je je werk wel leuk? Of denk je dat dit het enige is wat je kan?

Je zegt dat je je opleiding net niet gehaald hebt. Draai het om: je hebt het dus bijna wel gehaald. Wat is ervoor nodig om het alsnog af te maken?

Kleine successen kunnen ook goed zijn voor je zelfvertrouwen. Als je leert fietsen sla je twee vliegen in één klap: je hebt iets erbij om trots op te zijn, en je kan fietsen.

Wees lief voor jezelf en benoem alles waar je goed in bent, wat je bereikt hebt, waar je trots op bent. Al is het maar die perfecte gehaktbal die je hebt gemaakt, of iets anders alledaags. Van te veel kritiek wordt je zelfvertrouwen steeds minder, en dat geldt ook helemaal voor zelfkritiek.

Sterkte
:hug:
nicky_l wijzigde dit bericht op 22-11-2017 12:47
Reden: Spelfout
0.40% gewijzigd
Ik moet helemaal niks!
Dit klinkt als een neerwaartse spiraal.

Misschien zou je toch eerst eens naar de huisarts kunnen gaan om dan vervolgens aan een vorm van therapie te beginnen om je angst te overwinnen en wat meer succes ervaringen op te doen.
Bijvoorbeeld via vrijwilligerswerk.
Misschien kun je je ook laten begeleiden in het vinden van passend werk.

Hoe komt het dat je niet kunt fietsen?
Heb je last van je motoriek, of is het je vroeger nooit geleerd, of heb je ook angst in het verkeer?
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit mij aan bij de rest: ga alsjeblieft hulp zoeken. Ga naar je huisarts.

Als ik het zo lees heb je een heel laag zelfbeeld en het klinkt ook als sociaal angstig. Een goede therapeut kan je hier heel goed mee helpen. Dan ga je, je ook zekerder over je werk voelen en eventueel een switch maken naar een job die beter bij je past. Eerst aan jezelf werken. Succes.
Always believe that something wonderful is about to happen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven