Werk & Studie alle pijlers

In dubio...

22-11-2017 20:21 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen juni heb ik gesolliciteerd op een functie waarbij ik zou worden gedetacheerd voor een jaar. Vele hebben hier intern op gereageerd en ik werd de gelukkige. Een nieuw project met een samenwerking van andere organisaties. Per september zou dit allemaal gaan beginnen. Mijn veilige plek opgegeven en enkele weken voor de start hoor ik dat het project voorlopig niet doorgaat. Iets met de gemeente en subsidies.

Omdat ik opeens thuis kwam met een vast contract is er rond gekeken en gezocht naar een passende tijdelijke oplossing. De andere organsiatie bood aan voor een detachering voor 3 maanden bij een soort gelijk project om alvast in te werken. Helemaal top. Met uitzicht dat per 1 januari het project zal starten.

Ik werk er nu 7 weken en deze week ben ik over 2 dingen wijzer. 1 het project is wederom uitgesteld naar een onbekende data. En 2, de detachering valt tegen (te duur).

Nu willen ze mij graag daar in dienst hebben. Wat een enorm compliment is. Het is een kleine organisatie wat opeens aan het groeien is.

Ik heb aangegeven dat ik twijfel, ik ben daar gaan werken voor dat project en dat zou betekenen dat het onduidelijk is of en wanneer dat gaat starten. Ik zou dan blijven zitten (voor alsnog) op de huidige plek en hoewel ik er in begin te groeien, ben ik niet 100% daar op mijn plek.

Ik kan er ook voor kiezen om terug te stappen per 1 januari naar mijn “oude” werkgever. Dan weet ik niet wat ik ga doen en dat zou terzijndertijd moeten worden bekeken. Er is daar nu een vacature wat aansluit op mijn huidige werken, als ik daar op solliciteer en ik word hem, mooi. Zo niet dan ga ik terug naar mijn oude functie en ga ik weer onder mijn niveau werken (tot er weer wat voorbij komt)

De huidige plek kan mij nu geen garantie geven op een vaste aanstelling, wel betaald het beter. De werkdruk is ook hoger en van overwerken moet ik niet opkijken.

Ik twijfel heel erg wat ik moet gaan doen. Het loopt al maanden onduidelijk en eigenlijk omdat overal uitstel van is geweest. Toen ik werd aangenomen afgelopen juni had ik niet verwacht dat ik een hele onzekere tijd te gemoed zou gaan. Als ik dat had geweten had ik op mijn oude plek gebleven tot er wat anders voorbij zou komen.


Ik weet niet goed wat ik nu moet doen.
mefunny wijzigde dit bericht op 22-11-2017 20:31
1.48% gewijzigd
Als je eigenlijke functie onder je niveau is en je blijkbaar wel de juiste richting op aan het bewegen, want je krijgt overal kansen, dan zou mijn advies zijn: blijf bewegen! Dus niet terug gaan naar je oude niveau. Pak kansen die langskomen, ergens anders solliciteren kan altijd nog als het niet bevalt of ophoudt. Je klinkt als iemand die echt niet zomaar werkeloos thuis komt te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk had ik iets langer op detachering willen blijven werken. Origineel was de afspraak ook een detachering voor een jaar.
Mijn oude werkgever is als een warme jas voor mij. Ik ben daar echt thuis. En ook zij beginnen te groeien met functies naar mijn niveau. Ik ben zelfs gevraagd om hierover mee te denken hoe die functies eruit zouden moeten/kunnen zien. Dat gaat niet meer wanneer ik overstap.

Mijn huidige werkplek is nog wat ouderwets maar geeft heel erg aan iemand als mij in dienst te willen hebben. Ze hebben mij “nodig” .
Stippel voor jezelf een pad uit: waar wil je over 5 jaar staan? En bedenk hoe jij daar gaat komen: wat is een logische eerste stap? Dit heb je nu geprobeerd, en het is niet geworden wat je dacht, maar je krijgt wel een nieuwe kans. Deze kun je afwegen. Als jij denkt hier veel te gaan leren, en vanuit deze plek over een tijd(je) weer een volgende stap te kunnen zetten, zou ik deze optie aannemen. Maar, je zegt dat je niet 100% op je plek bent. LIgt dat aan het werk dat je moet doen, ligt dat aan de omstandigheden of ligt dat aan het feit dat dit werk niet past bij wat jij voor jezelf voor ogen hebt? Terug naar je oude werk zou ik niet doen, volgens mij ga je je daar echt niet meer happy voelen.
MEFunny schreef:
22-11-2017 20:37

Mijn huidige werkplek is nog wat ouderwets maar geeft heel erg aan iemand als mij in dienst te willen hebben. Ze hebben mij “nodig” .
Bedenk maar wat jij 'nodig' hebt om te komen waar je wilt komen. Tuurlijk voel je je vereerd als ze aangeven dat ze je nodig hebben, maar wat gaat dit jou bieden?

Hoe oud ben je, TO?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bij het nieuwe bedrijf blijven. Dat is groeiende. De kans is dan groot dat je mee kunt (helpen) groeien. En dát staat weer prachtig op je CV.

Ik ben ooit weggegaan bij een klein bedrijf dat opstartte. Toen ik er vijf jaar later nog eens kwam, was het een mega bedrijf waar ik bedrijfsleidster had kunnen zijn als ik was gebleven. Niet dat ik ambities in die richting had maar groeiende bedrijven zijn gewoon een enorme kans.

In geval van echte nood kun je altijd nog schoonmaken. Zo sta ik althans in het leven. Er is altijd wel werk, op voorwaarde dat je ook dingen wilt doen die je liever niet zou doen. Maar op dit moment maken veel bedrijven een groei door, ik merk het aan de omzetstijging binnen onze eigen organisatie en ik merk het ook aan het feit dat zelfs ik, zonder opleiding en met een cv-gat van 14 jaar, benaderd word voor sollicitaties.

Bovendien; als een bedrijf je echt kwijt wil zijn daar altijd mogelijkheden voor.

Het enige dat ik zou willen ´afdwingen´ is toch dat vaste contract. Ze willen je houden én je hebt al een baan, je hebt dus best een goede onderhandelingspositie. De inwerkperiode kun je overslaan, je bent er tenslotte al een paar weken.

Ik zou zeggen; graag of niet. De oude functie achter de hand houden. En intussen op die nieuwe solliciteren. Maar bij je oude bedrijf in je achterhoofd houden dat blijkbaar altijd dingen anders kunnen lopen dan je dacht.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 32 jaar.
Overal waar ik mijn neus laat zien zijn ze altijd blij met wat ik te brengen heb. Dat komt omdat ik veel ervaring heb en pro-actief ben. Ik heb een goede vlotte babbel en nieuwe ideeen wat graag word aangenomen.

Wat ik nu echt wil? Eigenlijk weet ik dat niet zo goed. Ik kan veel en alles wat ik aanga lukt mij wel of ik leer het vrij snel.
Wat mij nu tegenvalt is de manier van werken, vele rompslomp. De locatie, een aantal team dingen, ouderwets maar ook de hogere werkdruk en het overwerken.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
22-11-2017 20:43
Ik zou bij het nieuwe bedrijf blijven. Dat is groeiende. De kans is dan groot dat je mee kunt (helpen) groeien. En dát staat weer prachtig op je CV.

Ik ben ooit weggegaan bij een klein bedrijf dat opstartte. Toen ik er vijf jaar later nog eens kwam, was het een mega bedrijf waar ik bedrijfsleidster had kunnen zijn als ik was gebleven. Niet dat ik ambities in die richting had maar groeiende bedrijven zijn gewoon een enorme kans.

In geval van echte nood kun je altijd nog schoonmaken. Zo sta ik althans in het leven. Er is altijd wel werk, op voorwaarde dat je ook dingen wilt doen die je liever niet zou doen. Maar op dit moment maken veel bedrijven een groei door, ik merk het aan de omzetstijging binnen onze eigen organisatie en ik merk het ook aan het feit dat zelfs ik, zonder opleiding en met een cv-gat van 14 jaar, benaderd word voor sollicitaties.

Bovendien; als een bedrijf je echt kwijt wil zijn daar altijd mogelijkheden voor.

Het enige dat ik zou willen ´afdwingen´ is toch dat vaste contract. Ze willen je houden én je hebt al een baan, je hebt dus best een goede onderhandelingspositie. De inwerkperiode kun je overslaan, je bent er tenslotte al een paar weken.

Ik zou zeggen; graag of niet. De oude functie achter de hand houden. En intussen op die nieuwe solliciteren. Maar bij je oude bedrijf in je achterhoofd houden dat blijkbaar altijd dingen anders kunnen lopen dan je dacht.
Ik heb idd aangegeven dat ik een vast contract wens te hebben en uitzicht op dat project of iets vergelijkbaars. Hier werd over nagedacht.

En solliciteren zou ik dan vandaag moeten doen, kan er wel een kansje op wagen. Nee heb je ja kan je krijgen.

Ik kan ook achterover leunen en “kijken wat er gebeurd” toen ik dat de vorige keer ben gaan doen kwamen er opeens allemaal mogelijkheden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven