Werk & Studie alle pijlers

Vragen om loonsverhoging

23-11-2017 16:34 18 berichten
bericht verwijdert
anoniem_356210 wijzigde dit bericht op 08-01-2018 13:52
98.67% gewijzigd
Ik denk niet dat je zomaar loonsverhoging krijgt omdat je zo nodig een huis moet laten bouwen. Je baas is een werkgever, geen filantroop.
Vragen kan altijd en zou ik ook zeker doen. Houdt wel rekening met een negatief antwoord, hoe ga je daarmee om als je die krijgt?
Je hebt natuurlijk wel goede argumenten nodig bij je werkgever als zij daarom gaan vragen. Dat je iets extra nodig hebt om een nieuw huis te laten bouwen hoort daar niet echt bij.

Benoem je prestaties op werk, ben je gegroeid in je functie? Heb je meer verantwoordelijkheid gekregen?

Bij ons is het zo dat dit wordt besproken tijdens je beoordelingsgesprek in december.
Alle reacties Link kopieren
Buiten het huis en persoonlijke financiele redenen...
Waarom zou het bedrijf jou opslag moeten geven?
Alle reacties Link kopieren
Je moet een hoger loon ook verdienen. Bedenk waarom jij het bedrijf meer waard bent dan ze je nu betalen.

(Waarom ben je akkoord gegaan met het lagere loon toen je er ging werken?)
2070,- bruto is gemiddeld voor iemand met MBO en jouw jaren werkervaring vlgs loonwijzer.
Ik denk eerlijk gezegd ook wel dat ik het verdien, ik werk hard en krijg bijna altijd goede feedback. Waarom ik denk dat het lastiger is om loonsverhoging/vast contract te krijgen, is omdat het een klein bedrijf is. Ik heb 3 collega's waarvan 1 administratie bijhoudt en mijn baas. Met mij erbij in totaal dus 5.
Je had meer kans gehad bij de baas die je te leuk vond waarschijnlijk. Kun je daar niet terug naartoe? Wind hem om je vinger!
Alle reacties Link kopieren
Maar WAAROM concreet verdien je het? Specificeer dat eens.
Alle reacties Link kopieren
Als ik dat omreken is dat iets van 1600 bruto klopt dat?
Is inderdaad niet zo veel. Welk bedrag had je dan in gedachten?
Alle reacties Link kopieren
Je werkt er in februari pas een jaar dus ga eerst maar een gesprek aan over het vervolg. Je hebt kans dat ze dan zelf al loonsverhoging aanbieden. Hou er wel rekening mee dat het echt niet veel zal zijn. Je bent 21 en dan is het logisch dat je nog niet veel verdient. Vragen om loonsverhoging omdat je een huis wil bouwen vind ik not done.
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
23-11-2017 18:56
Als ik dat omreken is dat iets van 1600 bruto klopt dat?
Is inderdaad niet zo veel. Welk bedrag had je dan in gedachten?


mwah, 300 meer dan het minimumloon van een 21-jarige
Alle reacties Link kopieren
Je kan het aangeven bij de onderhandeling voor een nieuw contract. Je kan ook gewoon een andere baan zoeken als je vindt dat e te weinig verdient.
Alle reacties Link kopieren
Iedere werknemer heeft ieder moment recht om te vragen om loonsverhoging. Iedere werkgever heeft het recht om dit te weigeren. Je moet dus van goede huize komen en weten hoe je moet onderhandelen. Goed opkomen voor je eigen salaris is voor een werkgever ook een teken dat jij in staat bent óm te onderhandelen en een teken dat jij de waarde van geld inziet.

Dat je meer nodig hebt omdat je een huis gaat bouwen is voor hem geen argument, dat hoef je dus niet te benoemen. Wat dan wel?
Benoem je waarde voor het bedrijf: dat je een betrouwbare kracht bent, dat ze ondertussen weten dat ze veel aan je over kunnen laten, en dat je goed voor de klanten zorgt, dat je haast nooit ziek bent, dat je dat en dat account volledig zelf draait, dat je voorlopig echt nog niet aan kinderen moet denken, of andere dingen die jij van meerwaarde vind.

Onderhandelen begint ermee dat je je loonstrook goed begrijpt. Wat is bruto, netto, vakantiegeld, pensioeninhoudingen, sociale lasten, noem maar op. Weet waar het staat, en weet waar het over gaat.
En dan begint het: wat wil je erbij? Vraag meer dan je wil, want je wilt nog wat weg kunnen geven tijdens de onderhandelingen. Zie het als een spelletje waar je graag de beste in wilt zijn.
Nog een laatste: als je bluft dat je ergens anders meer kunt krijgen, dan moet je dat wel heel zeker weten. :P
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-11-2017 18:10
Reden: trollen
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
fidelcastro1978 schreef:
24-11-2017 16:55
[...]
In dit topic ook al? Engerd.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-11-2017 19:21
Reden: quote verwijderd
34.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je punt, maar weet wel dat je met een beter verhaal zult moeten komen bij je werkgever. Voor een 21-jarige ligt het minimumloon voor een 40-urige werkweek op 1.330,- bruto per maand, hier zit je, gezien je leeftijd en ervaring, dus al mooi boven. Wat heb jij het afgelopen jaar extra gedaan waardoor je hier nog iets extra's bovenop verdient? Denk bijvoorbeeld aan projecten die onwijs goed zijn gegaan en cursussen etc om je kennis bij te schaven.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven