Werk & Studie alle pijlers

werken op een notariskantoor

23-11-2017 19:18 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Heeft er misschien iemand ervaring met werken op een notariskantoor? Ik kom uit de zorg maar heb gesolliciteerd bij een notariskantoor als telefoniste en receptioniste en secretarieel medewerker. Ik mag nu op gesprek komen en vind dat heel spannend. IK heb natuurlijk geen ervaring binnen zo'n praktijk. Ik ben wel gewend als telefoniste en receptioniste te werken en ik deed de administratie bij ons werk. Maar dit lijkt me heel anders. Ben super gemotiveerd maar ben ook bang om fouten te maken, de andere mensen werken er al jaren. Ik ben ook bereid opleiding of cursussen te volgen. Heeft er misschien iemand tips en of ervaring binnen deze branche?
Ik denk dat het wat formeler en stijver is dan in de zorg en dat je er echt representatief uit moet zien.
Alle reacties Link kopieren
Notarissen zijn net mensen....als je het treft. En anders wil je er niet eens werken.....
Ik heb op een advocatenkantoor gewerkt. Dat zal vergelijkbaar zijn. Communicatie naar buiten toe is heel formeel. Zakelijk netjes gekleed maar achter de schermen altijd tijd voor een lolletje.

Qua werken zal het veelal aktes maken zijn. Je moet secuur zijn en goed met vertrouwelijke stukken/informatie om kunnen gaan.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
@damselindistress maar ik heb hier geen ervaring mee. Is dit makkelijk te leren?
Alle reacties Link kopieren
Werk al jaren op een notariskantoor. Verschillende kantoren, maar geen een waar het echt formeel is. Representatief gekleed is voldoende.
Is 1977 je geboortejaar??
Ik merk bij ons op kantoor dat herintreders, dus vrouwen van een wat hogere leeftijd moeite hebben om het werk te leren. Bij ons is vorig jaar een vrouw van 50 begonnen en die krijgt het niet allemaal onder de knie.
Dit komt voornamelijk omdat je veel verschillende dingen en procedures moet leren.