Werk & Studie alle pijlers

Klaar met vriendin

23-11-2017 22:43 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Ik weet even niet zo goed meer wat ik ermee moet. Maar ik zit in mijn examenjaar van de havo. We moeten een practische opdracht afhebben voor volgende week vrijdag. Het is een groepsopdracht en ik zit met 2 vriendinnen in een groepje.

Het probleem is alleen dat 1 van de twee vriendinnen niet reageert op appjes en als je het aan haar vraagt reageert ze heel ontwijkend.

Ik heb haar voor het weekend een berichtje gestuurd dat ik er klaar mee ben en dat ik naar onze docent toe ga. Ook heb ik haar gelijk uit de groepsapp van dat PO gegooit. Ze heeft daarop binnen een half uur gereageert met een hoop smoesjes, die volgens mij echt gelogen zijn.

Ik ben van de week naar mijn docent toegegaan om het met haar te bespreken. Ze wil mijn vriendin nog 1 kans geven, maar eigenlijk ben ik er wel klaar mee. Ik heb met verschillende PO’s met haar in een groepje gezeten, maar elke keer is er wel wat met haar waardoor ze het niet of niet optijd af heeft. Wel is de docent in gesprek gegaan met die vriendin en ook met de adjunct-directeur. Ik heb morgen weer les van die docent en dan hoor ik wat daaruit gekomen is, als ze al een gesprek met ze gehad heeft.

Ook zit ik iedere dag met die vriendin in de klas, bij iedere les. Ze loopt constant achter mij aan en praat mij echt een schuldgevoel aan. Ik weet echt niet zo goed wat ik hiermee moet... Zou ik nog een keer naar de docent gaan dat ik het echt even niet meer weet of moet ik het afwachten?

Sorry voor dit lange verhaal! Ik hoop dat er snel iemand reageert...
Alle reacties Link kopieren
en jij noemt haar een vriendin van je? Je komt op mij heel onaardig en arrogant over. Ik hoop in ieder geval niet dat zij jou als vriendin beschouwt.
Ontzettend kinderachtig om zo naar de docent te stappen en haar meteen uit de app te verwijderen.
Bespreek het eerst normaal met haar.
Alle reacties Link kopieren
En wat nou als haar smoesjes geen smoesjes zijn maar er echt iets aan de hand is? Ben je bijvoorbeeld wel eens om tafel gegaan met haar om te vragen wat er nou eigenlijk echt aan de hand is?
...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het normaal met haar besproken! Ik heb wel 10 keer aan haar gevraagd wanneer zij eindelijk een keer kan. Het is namelijk wel een heel belangrijk PO die 20% meeteld... Ik heb niet zo veel zin om mijn cijfer te laten verpesten door haar!

Ook heb ik haar meerdere kansen gegeven voordat ik naar de docent toe ben gestapt! Als ik zo arrogant ben had ik dat al veel eerder gedaan.

We kunnen het voor de rest heel goed met elkaar vinden, alleen gaat de samenwerking nooit goed.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Rooss4.0,
Het zijn vaak smoesjes als ik ben het vergeten, ik had geen tijd, me ouders waren niet thuis enz. Als ik tegen haar zeg dat ze als er wat is het ook eerlijk tegen mij kan zeggen dan zegt ze dat er niks is. Sorry maar dan kan ik er ook niet meer echt iets mee!
Alle reacties Link kopieren
Maar wat wil je dan nog van ons? Wij kunnen toch niet voor jou beslissen of jij je vriendin nog mee gaat laten doen met jullie opdracht?

Ik ben zelf van de duidelijke, zou tegen mijn vriendin zeggen, "hoor es, ik ben je wel zat eigenlijk, zullen we afspreken dat we het tot eind deze week nog samen proberen en anders ga ik het zonder jou doen".
...
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
23-11-2017 23:01
Maar wat wil je dan nog van ons? Wij kunnen toch niet voor jou beslissen of jij je vriendin nog mee gaat laten doen met jullie opdracht?

Ik ben zelf van de duidelijke, zou tegen mijn vriendin zeggen, "hoor es, ik ben je wel zat eigenlijk, zullen we afspreken dat we het tot eind deze week nog samen proberen en anders ga ik het zonder jou doen".

Mee eens. heel veel meer kun je toch op een forum niet aan advies krijgen hierover...
Alle reacties Link kopieren
Naja dankjewel iig voor jullie berichten. Ik denk dat jullie mij niet echt snappen, maar oke ik zal zelf wel even denken wat ik ermee moet en het anders even met mijn mentor bespreken.
Jullie zijn wel lekker op tijd iig.
Alle reacties Link kopieren
Anoniempje567 schreef:
23-11-2017 23:03
Ik denk dat jullie mij niet echt snappen,
Omdat de reacties je niet aanstaan snappen we je niet? Ik snap je prima. Je moet een opdracht doen en je vriendin laat het afweten, thats all. En het enige dat jij kunt doen is heel erg eerlijk en duidelijk naar haar zijn, je gaat geen slecht cijfer halen doordat zij je laat zitten punt.
En dan ga je daarnaar handelen.
Het is allemaal niet zo lastig volgens mij.
...
Alle reacties Link kopieren
Je mag best duidelijk zijn, maar iemand uit een groepsapp verwijderen vind ik een beetje kinderachtig. Misschien zou het werken een gesprek met haar aan te gaan met je mentor erbij? Kan je toch je verhaal doen, maar escaleert het minder snel. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap TO wel, altijd het zelfde probleem met die groepswerken.
Als je dan na x aantal keer hetzelfde probleem wéér problemen hebt met dezelfde hiermee en je bezorgd bent om je examenjaar, mag je ook wel eens opkomen voor jezelf.

Ik zou haar alleen geen vriendin noemen als ik hoor hoe je jullie 'relatie' beschrijft.
Uit de app gooien was niet nodig verder denk ik dat je het wel okee hebt aangepakt. Moedig
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk mensen die het snappen! Ik snap als ik er achteraf overna denk dat het inderdaad wel een domme, kinderachtige en impulsieve reactie is. Maar ik was er gewoon even klaar mee. Daar heb je inderdaad ook wel een punt elsa1984!

Bedankt Kirstenh123 voor je tip ik zou erover na denken!

En chentolove ik snap dat je je afvraagt of ik het wel een vriendin kan noemen, maar het is echt niet persoonlijk naar haar alleen als er wat gedaan moet worden is er altijd wat.

Bedankt iig voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
Anoniempje567 schreef:
23-11-2017 22:58
Hoi Rooss4.0,
Het zijn vaak smoesjes als ik ben het vergeten, ik had geen tijd, me ouders waren niet thuis enz. Als ik tegen haar zeg dat ze als er wat is het ook eerlijk tegen mij kan zeggen dan zegt ze dat er niks is. Sorry maar dan kan ik er ook niet meer echt iets mee!

Ik zou haar zeggen dat ze haar Nederlands weleens mag opvijzelen en voor het verslag heel wat beter haar best moet doen.
En dan nu weer terug naar Fok!

:popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Hahaahha S-Groot. Ik zou je advies in gedachten houden, als er geen andere mogelijkheid meer is! 😉
Alle reacties Link kopieren
Anoniempje567 schreef:
23-11-2017 23:03
Ik denk dat jullie mij niet echt snappen
Ach, het levensmotto van iedere 16-jarige... :roll:
Wat wil je nou precies hier dan, behalve klagen?
Alle reacties Link kopieren
Oeh meisje. Jouw Nederlands is heel beroerd. Er klopt bijna geen een d of t... Ga daar eerst aan werken.
Alle reacties Link kopieren
prinsesmaxima schreef:
24-11-2017 01:00
Oeh meisje. Jouw Nederlands is heel beroerd. Er klopt bijna geen een d of t... Ga daar eerst aan werken.
Als je niet kan spellen mag je niet meer om advies vragen? :rofl:

En even on topic, ik zal inderdaad zoals hier ook al gezegd is tegen haar zeggen dat je er klaar me bent hoe dit gaat en dat ze haar best vanaf nu zal moeten doen. (hierboven werd gezegd dat je door haar geen slecht cijfer zal krijgen, helaas weet ik uit ervaring dat sommige docenten dat wel doen..) Door naar de docent te gaan heb je als het ware al deels duidelijk gemaakt dat je het zo niet wil en dat is prima, toch zal ik proberen om de dovent er zo veel mogelijk buiten te houden (werkt vaak ook niet goed voor de vriendschap).
Er kunnen twee dingen zijn:

1. Je vriendin heeft last van faalangst en is totaal dichtgeklapt. Ze schaamt zich om toe te geven dat ze het overzicht kwijt is en niet goed weet wat te doen, dus doet ze maar niets. (mijn eigen tactiek bij groepsopdrachten. Ik had er een ontzettende hekel aan)

2. Je vriendin is een profiteur en lift mee op het werk van anderen. Daar zou je haar op aan kunnen spreken.

Hebben jullie een goede taakverdeling? Is het voor iedereen duidelijk wat er moet gebeuren en staan alle afspraken op papier?
Ik snap TO wel.
Ik zou daar ook onwijs geirriteerd van raken.
Uit de whatsappgroep gooien was niet netjes, maar als iemand elke keer liever lui dan moe is en vage smoesjes heeft...
Ze heeft blijkbaar vaak gevraagd wat er is en er komt dan geen echte goede reden zou ik er ook werk van maken.
Alle reacties Link kopieren
Serieus zo doen volwassen vrouwen tegen een puber? Wie is er nou kinderachtig.. :facepalm:

Ik snap het wel hoor TO, ik heb ook ervaring met zulke klasgenoten en dat is gewoon enorm irritant en al helemaal als je in de examenjaar zit en de opdracht meetelt voor je eindcijfer. Op het van de app afgooien na (ja kinderachtig maar hé je bent ook nog niet volwassen..) heb je denk ik goed gehandeld door voor jezelf op te komen en je niet mee te laten slepen in de waardeloze werkhouding van je vriendin. Probeer in het vervolg niet meer samen te werken met iemand waarvan je weet dat die zo een houding heeft, dan kun je beter met iemand samenwerken waar je minder mee hebt als persoon maar wel een goed cijfer halen zonder frustratie. Je zit op school om te leren, je sociaal leven kun je prima daarnaast doen.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Mejuffrouwmuis schreef:
24-11-2017 08:56
Er kunnen twee dingen zijn:

1. Je vriendin heeft last van faalangst en is totaal dichtgeklapt. Ze schaamt zich om toe te geven dat ze het overzicht kwijt is en niet goed weet wat te doen, dus doet ze maar niets. (mijn eigen tactiek bij groepsopdrachten. Ik had er een ontzettende hekel aan)

2. Je vriendin is een profiteur en lift mee op het werk van anderen. Daar zou je haar op aan kunnen spreken.

Hebben jullie een goede taakverdeling? Is het voor iedereen duidelijk wat er moet gebeuren en staan alle afspraken op papier?
Bedankt voor je reactie! We hebben voor het verslag een duidelijke taakverdeling. Ook moeten we een product erbij maken die wij met elkaar moeten maken, aangezien het niet handig is om daar allemaal een deel van te maken.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor jullie reactie! Zoals ik al eerder aangaf is het inderdaad kinderachtig geweest om haar uit de groep te gooien.

Voor mij idee probeert ze vooral mee te liften op ons werk. De docent is wel streng dus ze zou zo in staat zijn om mij er ook op af te rekenen met mijn cijfer. Dat is dan ook de reden dat ik naar mijn docent toe ben gegaan. Waardoor ze er nu rekening mee kan houden met de beoordeling van het PO.

Ik denk dat ik met de tips en reacties wel wat kan en zal proberen in de toekomst wat verstandiger een groepje uit te kiezen en er misschien anders op te reageren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven