Werk & Studie alle pijlers

Ervaring hbo bachelor thuisstudie

05-12-2017 11:49 17 berichten
Weggehaald ivm herkenbaarheid
anoniem_63c0e42656561 wijzigde dit bericht op 13-04-2018 10:00
Reden: Weggehaald ivm herkenbaarheid
96.16% gewijzigd
Ik heb van 2009 tot 2013 personeelsmanagement gedaan bij nti.
Beviel erg goed. Normale studieboeken om uit te studeren en veel tentamens digitaal te maken op verschillende plekken.in nederland.
Ook heb je verschillende praktijkdagen waar je ook studiepunten voor krijgt en afsluit met een thuisopdracht
Tentamenuitslagen mogen na 4 weken bekend worden gemaakt maar meestal is dit eerder.
De hoeveelheid stof is prima te doen. Meestal 1 boek per tentamen
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij moet je voor een thuisstudie dan ook instellingsgeld betalen toch? Het zijn namelijk erkende hbo-opleidingen waar voor zover ik weet dezelfde kosten voor gelden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik denk dat het ook afhankelijk is van het soort studie dat je wilt volgen
Solomio schreef:
05-12-2017 12:27
Volgens mij moet je voor een thuisstudie dan ook instellingsgeld betalen toch? Het zijn namelijk erkende hbo-opleidingen waar voor zover ik weet dezelfde kosten voor gelden.
Zover ik kon zien, zijn deze vaak nog duurder
Vivajaline: bedankt voor je reactie. Een positieve reactie. Wat is je ervaring met het vinden van een baan met het diploma. En moest je ook stage lopen?

Solomio: dat is gelukkig niet zo. Dit is de reden om naar een thuisstudie uit te wijken (https://www.loi.nl/veelgestelde-vragen).

1aapje: ik zit te denken aan iets van HR of pedagogiek. Ik ben me nog aan het oriënteren wat ik precies wil gaan doen i.v.m. huidige studie.
Solomio schreef:
05-12-2017 12:27
Volgens mij moet je voor een thuisstudie dan ook instellingsgeld betalen toch? Het zijn namelijk erkende hbo-opleidingen waar voor zover ik weet dezelfde kosten voor gelden.
Dat denk ik ook.

To, is anders een post hbo-opleiding geen goede optie? Of een hbo master?
Ik heb even gekeken waar to zei en staat inderdaad:
Omdat de LOI geen door de overheid bekostigd onderwijs aanbiedt, gelden overheidsbeslissingen zoals studiefinanciering en de stapelaarsregeling niet bij bacheloropleidingen van LOI Hogeschool. LOI betaalt iedereen hetzelfde lesgeld, zoals dit op onze website is aangegeven bij de betreffende opleiding. Anders dan bij andere instellingen krijg je bij de LOI niet te maken met hoog instellingsgeld bij het volgen van een tweede (of derde, enzovoort) bacheloropleiding. Je kunt zelfs korting krijgen op het lesgeld indien er op basis van je eerder behaalde resultaten vrijstelling wordt verleend.

Ik zou persoonlijk echter toch kijken naar deeltijdopleiding en eventueel levenlanglerenkrediet. Ook meteen kijken hoeveel je kan aftrekken van de belasting.
Een post-hbo of hbo-master trekt me persoonlijk niet echt. Met name de hbo-masters zijn erg beperkt en dan is het al snel gericht op het leraarschap.
Het is wel een goede tip om toch nog eens te kijken naar een studie op een hogeschool en dan kijken hoeveel er af te trekken is met de belasting. Dat ga ik eens bekijken. Goede tip.

Als er verder nog tips en/of ervaringen zijn, graag :)
Ik heb geen diploma behasld omdat ik geen stage en afstudeeronderzoek heb gedaan. Ik werd ziek. Heb wel de theorie afgerond
Ik kreegnook wat vrijstelli gen.op basis van diploma sph en.middle management. Daarvoor kreeg ik ook korting op het lesgeld
Appeltje-- schreef:
05-12-2017 13:03
Een post-hbo of hbo-master trekt me persoonlijk niet echt. Met name de hbo-masters zijn erg beperkt en dan is het al snel gericht op het leraarschap.
Het is wel een goede tip om toch nog eens te kijken naar een studie op een hogeschool en dan kijken hoeveel er af te trekken is met de belasting. Dat ga ik eens bekijken. Goede tip.

Als er verder nog tips en/of ervaringen zijn, graag :)
Ik zou er als ik jou was wel rekening mee houden, dat dat belastingvoordeel waarschijnlijk ophoudt na volgend jaar. De overheid is er al een paar jaar mee bezig om het af te schaffen.
Ceridwen91: bedankt dat is wel een belangrijke. Ik denk dat een reguliere hogeschool toch geen optie is gezien de hoge studiekosten als het niet financieel aftrekbaar is. Daarnaast zou ik bij voorkeur in januari al met een studie willen starten.
Ik ben wel benieuwd naar ervaringen :)
Iemand nog ervaring met nti of NCOI? Ik twijfel aan een studie pedagogiek.
Alle reacties Link kopieren
Appeltje-- schreef:
05-12-2017 13:03
Een post-hbo of hbo-master trekt me persoonlijk niet echt. Met name de hbo-masters zijn erg beperkt en dan is het al snel gericht op het leraarschap.
Ik weet niet of je dit bedoelt hoor, maar er zijn wel heel veel hbo masters die niks met leraarschap te maken hebben? Je hebt het ergens over pedagogiek, volgens mij heb je daar juist ook veel hbo-masters voor . Bv:

http://www.hva.nl/opleiding/master-peda ... ogiek.html (hier heb je geen werkervaring voor nodig geloof ik)
Alle reacties Link kopieren
paspas schreef:
12-12-2017 18:42
Ik weet niet of je dit bedoelt hoor, maar er zijn wel heel veel hbo masters die niks met leraarschap te maken hebben? Je hebt het ergens over pedagogiek, volgens mij heb je daar juist ook veel hbo-masters voor . Bv:

http://www.hva.nl/opleiding/master-peda ... ogiek.html (hier heb je geen werkervaring voor nodig geloof ik)
Nog een aanvullende vraag uit interesse: waarom wil je doorstuderen en welke universitaire opleiding had je gekozen?
Je kunt ook via het ou studeren.
Ik ken iemand die momenteel pedagogiek aan het NTI doet. Qua werkdruk is het NTI wel hoger geworden dan het was.

Tegenwoordig is er ook een levenslanglerenbeurs. Vraag hierna bij de DUO.
Paspas: bedankt voor de tip van de hbo master. Ik heb zitten kijken naar een master pedagogiek, maar deze master geeft mij inziens toch te weinig vakkennis.
Ik ben gestart met de master onderwijswetenschappen aan de universiteit.

Fientje: ik wil geen universitaire studie meer doen als ik besluit een nieuwe studie te doen. De levenslanglerenbeurs wil ik niet gebruiken voor een thuisstudie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven