Werk & Studie alle pijlers

Fulltime werken - opvang kids - inspiratie gezocht

05-12-2017 19:37 209 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,

Ik ben op zoek naar wat inspiratie voor wat betreft mijn dagen/planning slimmer in te richten. Ik heb een eigen bedrijf, gelukkig loopt dat heel goed. Dat betekent wel dat ik veel aan het werk ben. Op dit moment vind ik de logistiek echt lastig. Ik ben dus op zoek naar voorbeelden van wat voor jullie werkt qua veel werken en kinderen.

Mijn kinderen zijn basisschoolleeftijd en baby. Hoe hebben jullie dit geregeld? Ik denk bijvoorbeeld aan dat het misschien handiger is twee dagen opvang van vroeg tot laat te regelen zodat ik wel een middag vrij kan nemen en dan echt vrij kan zijn. Of vier dagen opvang en dan die vijfde dag echt een dag vrij?

Ergens moet ik tijd winnen, maar ik zie even niet hoe. Vandaar mijn vraag. Iemand die graag de oplossing voor haar uitdaging deelt op dit gebied? Wordt gewaardeerd :).
frankies wijzigde dit bericht op 28-12-2017 15:43
12.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb je een partner?
Partner inschakelen.
Alle reacties Link kopieren
5 hele dagen weg van je baby vind ik echt zielig.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
carrie-bradshaw schreef:
05-12-2017 19:44
5 hele dagen weg van je baby vind ik echt zielig.
Ik zoek dus juist manieren om dat te voorkomen ;).
Alle reacties Link kopieren
Partner is niet een heel beschikbare factor in deze.
Au Pair.
Partner inschakelen.
Werken als kind(eren) slapen.
Extra personeel aannemen.
Toch 5 dagen werken. (Ik ben opgegroeid met ouders die een eigen winkel hadden en 6 op 7 werkten. Vond ik doodnormaal.)
Alle reacties Link kopieren
Oppas aan huis een optie? Die rijdt op en neer, kan huishoudelijke taken als koken overnemen. Jij kan efficiënter werken.
Vier langere dagen zou ik doen. Daar ben je zo aan gewend en dan kun je je vrije dagen ook echt vrij zijn. Ik houd voor mezelf altijd heel strikt werk- en privétijd aan, maar heb geen eigen bedrijf. Ik werk meestal 4,5 dag zodat ik een middag vrij heb voor de kinderen (die inmiddels wel groter zijn, maar ik houd het erin).
Alle reacties Link kopieren
Dan zou voor mij de oplossing zijn: meer 's avonds doen (als de kinderen op bed liggen) en meer in het weekend (als partner er wel is om voor de kinderen te zorgen).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op maandag en vrijdag oppas aan huis, en de kinderen gaan di en do naar de creche. Mijn man is op woensdag thuis.

Afhankelijk van drukte zet ik de volgende opties in (1 of meer)
- Ik vertrek op dinsdag om 15.00 kantoor zodat we nog iets van een middag hebben. Werk haal ik na bedtijd in.
- Donderdag begin ik later en breng ze ook later. Werk haal ik na bedtijd in.
- Rustige woensdag = tijd met papa en mama samen.
- rustige vrijdagmorgen = ochtend met mama, oppas komt later en blijft tot vrijdagavond later, zodat man en ik na werktijd samen nog wat kunnen drinken.

Ik vind het wel jammer dat ik geen hele dag met ze heb, maar de namiddagen en ochtenden werken wel redelijk. Ik betaal dus wel veel opvang die ik niet gebruik.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou denk ik ook kijken voor een gastouder of evt een au pair als je die ruimte thuis hebt. Zijn de kids in elk geval thuis, alle vrije tijd die je dan evt hebt kan je sowieso met ze doorbrengen dan lijkt mij. Ik bedoel dus je vrije dag en/of als het misschien een keer rustiger is met je bedrijf hoeven ze niet eerst van de opvang gehaald te worden oid.
glencoco wijzigde dit bericht op 05-12-2017 19:56
25.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Frankies schreef:
05-12-2017 19:47
Ik zoek dus juist manieren om dat te voorkomen ;).
Huh, maar je wil toch juist fulltime werken?

Kun je baby niet meenemen naar de zaak soms? Als ze baby zijn is dat nog redelijk makkelijk.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Allereerst, heb je een partner? Dat maakt het al een stuk makkelijker.
Wij hebben 3,5 dag opvang. Ik ben 1 dag thuis en man een middag.
Verder hebben we brengen/halen afgewisseld op een dag, zodat er één op tijd kan beginnen en de ander juist iets langer door kan gaan. Hierdoor maakt onze zoon ook geen hele lange dagen op het KDV.

Wat moet er aangestuurd worden qua personeel? Ik ben ook verantwoordelijk voor meerdere teams, maar zorg er wel altijd voor dat er iemand back-up is voor vragen e.d. Wat is de reden dat je personeel niet één á twee middagen zonder jou kan? Daar zou ik als eerste in investeren, want als je een keer een goede griep hebt ben je ook zo een week uit de running.

Ligt het KDV logistiek handig? Wij hebben in eerste instantie naar de KDV-en gekeken die op de route naar werk lagen, daar zat een hele goede tussen. Dat scheelt ook tijd.

Zou anders een gastouder aan huis een optie zijn? Dat bespaart je ook veel reistijd op de andere dagen, waardoor je die efficiënter kan benutten.
Ik wil ook een motto
Ik snap het ook niet helemaal meer.

Maar ik zou nog wat personeel aannemen.
Alle reacties Link kopieren
carrie-bradshaw schreef:
05-12-2017 19:54
Huh, maar je wil toch juist fulltime werken?

Kun je baby niet meenemen naar de zaak soms? Als ze baby zijn is dat nog redelijk makkelijk.
Je kunt toch ook fulltime werken op andere tijden (als baby slaapt)? Volgens mij zoekt ze daarnaar?
Gastouder aan huis, goede.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is je partner niet beschikbaar?
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
Captain_Obvious schreef:
05-12-2017 19:57
Gastouder aan huis, goede.
Dat is zoo heerlijk. Er kunnen buurkinderen komen spelen, en vaak kom ik thuis en stop ze in bad of kook, terwijl zij nog een wasje opvouwt of opruimt. Ook een voordeel: een hangerige zieke peuter kan niet naar het kdv, maar wel thuis bij de vast oppas blijven. Ik zou dat zeker overwegen.
Je personeel zelfstandiger maken.
Alle reacties Link kopieren
Captain_Obvious schreef:
05-12-2017 19:57
Gastouder aan huis, goede.
Dit
Alle reacties Link kopieren
Frankies schreef:
05-12-2017 19:48
Partner is niet een heel beschikbare factor in deze.
Wat is 'niet heel beschkbaar'? Als in 'kan niet wil niet mag niet van de baas' of 'zit 6 maanden per jaar in Afghanistan'-niet beschikbaar?
Alle reacties Link kopieren
Thnx voor alle snelle reacties. En goede reacties :).

Partner niet heel beschikbaar betekent dat ik niet goed op hem kan rekenen. Druk. En ik ben de discussies zat, dus wil gewoon voor mezelf een slimme oplossing en structuur. Als hij dan wat doet is het mooi meegenomen. Dit in het kort samengevat :).

Gastouder aan huis vind ik zeker een optie. Is dat financieel ook een beetje te doen? Ik heb de perceptie dat dit erg kostbaar is.

Personeel beter instrueren en sowieso meer overzicht qua werkzaamheden: check. We zitten in een enorme groei, vandaar dat de werkdruk nu nog bij mij ligt. In de toekomst wordt dit hopelijk beter. Na het eerste kwartaal 2018 verwacht ik meer ruimte en tijd te hebben.

's Avonds werken probeer ik, maar lukt me echt lastig. Ik ben gewoon minder scherp en energieloos. Daar werk ik wel aan, maar het liefst zorg ik dat ik in de avond niet meer echt belangrijke dingen hoef te doen, dat maakt de avondspits ook een stuk minder stressvol.

Meer ideeën heel welkom. Ik ga ook even verder brainstormen.
Alle reacties Link kopieren
Wat asociaal van je man.
Bah.
When they go low, we go high. (M.Obama)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven