Werk & Studie alle pijlers

Werk ff klagen

07-12-2017 15:20 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor even klagen. Mijn werkgever lijkt het ook nooit te leren. Afgelopen jaar heb ik een burn out gehad en reintegratie is uitgevochten tot mediaton en advocaten aan toe. Ben ik goed en wel weer voltijd en blij aan het werk krijg ik na 2 maanden een longontsteking en fiks ook. Huisarts zegt 4 weken rust maar ik heb er na 2 weken best wel een beetje genoeg van. Terwijl ik ergens wel weet dat ik er niet aan ontkom wil ik weer goed genezen. Toch even werk gecontact of ik volgende week misschien 2-4 uurtjes administratie kan doen dan ben ik er toch even uit. Ook wel een loopje gedaan voor een boodschap maar dragen was nog wel een uitdaging en vermoeiend

Krijg ik voorstel terug dat ik meteen wel afspraken met klanten kan doen, ...lijkt mij niet zo een goed idee zeker omdat ik soms nog koorts heb. Of dan direct 2 dagen achter elkaar werken...ik heb aangegeven dat het mij geen goed idee lijkt en dat ik al afwijk van de 4 weken rust die de huisarts verstandig vind. Pff....vermoeiend. Ook aangegeven dat wanneer we er verschillend over denken het beter is dat ik langs de bedrijfsarts ga.

Ik heb eigenlijk altijd een pro-actieve houding gehad ook tijdens mijn burnout maar ik begin daar steeds meer spijt van te krijgen. Nu heb ik direct een gesprek op mijn eerste dag om te praten over hoe het is gegaan @( Krijg het er gewoon benauwd en warm van. Welk deel van het woord longontsteking heeft mijn werkgever niet begrepen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Of leer jij het nooit?

Jij bent ziek, je moet thuisblijven. Doe dat dan gewoon.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Jij stelt toch zelf voor om weer te komen? Zit dan gewoon je ziekte uit in plaats van een paar uurtjes hier en daar. Vaak is het voor collega's makkelijker om er vanuit te gaan dat iemand er helemaal niet is, dan klusjes bedenken voor een paar uurtjes. Krijg je het nèt weer niet af in die 2-4 uur, moet een ander het weer overnemen, dat is gewoon meer gedoe.

Kom gewoon pas terug als je volledig hersteld bent, dat is voor iedereen beter. Verzin dan iets thuis waarmee je jezelf bezig kunt houden.
Alle reacties Link kopieren
Zij hoeven geen klusjes te bedenken. Ik heb klusjes. Ik heb wat zaken die ik moet schrijven en onderzoeken daar heb ik zeker 4 tot 6 halve dagen werk aan. Wanneer het af is dat heeft iedereen daar wat aan en ik kan op termijn weer schoon en met afspraken uitbouwen. Heb ik ook al uitgelegd maar men wil altijd meer.
viva-amber wijzigde dit bericht op 07-12-2017 15:28
36.07% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon niet doen.
Grenzen stellen enz je weet wel hoe het werkt.
When they go low, we go high. (M.Obama)
viva-amber schreef:
07-12-2017 15:26
Zij hoeven geen klusjes te bedenken. Ik heb klusjes. Ik heb wat zaken die ik moet schrijven en onderzoeken daar heb ik zeker 4 tot 6 halve dagen werk aan. Wanneer het af is dat heeft iedereen daar wat aan en ik kan op termijn weer schoon en met afspraken uitbouwen. Heb ik ook al uitgelegd maar men wil altijd meer.
De huisarts heeft gezegd 4 weken, waarom wacht je dat dan niet gewoon af? Dan had je je dit gedoe kunnen besparen. Je kent je werkgever toch? Je hebt een hele procedure achter de rug.
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 07-12-2017 15:30
6.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De bedrijfsarts dient een uitspraak te doen. Dat is bindend.
Werkgever mag niet op de stoel van de arts gaan zitten.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Even bellen met bedrijfsarts en de situatie uitleggen. Wellicht ook medische stukken van huisarts o.i.d. overleggen, zodat dit gelijk vaststaat en geen discussie over mogelijk is. Transparant opereren, zeker gezien je geschiedenis is dat extra belangrijk. Twee weken wegblijven van werk en dan aanbieden om 2 - 4 per week (?) te komen werken, is niet niks.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
07-12-2017 15:26
Zij hoeven geen klusjes te bedenken. Ik heb klusjes. Ik heb wat zaken die ik moet schrijven en onderzoeken daar heb ik zeker 4 tot 6 halve dagen werk aan. Wanneer het af is dat heeft iedereen daar wat aan en ik kan op termijn weer schoon en met afspraken uitbouwen. Heb ik ook al uitgelegd maar men wil altijd meer.
Ik vind het vreemd dat je zo moeilijk doet over je werkgever. Je bent zelf onduidelijk, voor hén. Ben je nu ziek, of niet? En is het verantwoord om een aantal uren te gaan werken? (Terwijl je ook nog koorts hebt... koorts duidt op een infectie die nog uit de weg geruimd moet worden).

De arts geeft aan dat je thuis moet blijven. Waarom ga je daar tegenin?

Je zegt dat je werkgever altijd meer wil. Maar zelf vertoon je hetzelfde gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk inmiddels wel op een andere afdeling en ik verwacht niet dat het overal hetzelfde is maar in de paar weken dat ik er werk ben ik alweer van leidinggevende gewisseld terwijl ik met de eerste wel een goede klik had. Ik weet ook vrij zeker dat hij het wel had gesnapt en het voorstel had geaccepteerd misschien zelfs wel afgeremd. Met een nieuwe leidinggevende is het altijd maar weer de vraag hoe iemand reageert.

Het is ook wel weer een les om volgende keer vooral zelf geen voorstel te doen en eerst aan te sturen op een gesprek bij de bedrijfsarts. Niet dat mijn werkgever het fatsoen heeft om die adviezen op te volgen maar dan sta je in ieder geval wat sterker. IK had mijn tijd beter aan leukere dingen kunnen besteden zoals het opbouwen van mijn conditie met een loopje, bezoek aan zieke familie, naar de kapper of andere privedingen waarbij je naast 1-2 uurtjes wat doen verdeeld over de dag gewoon weer even op bed kunt hangen.

Het was inderdaad dom en verkeerd om ook aan mijn werkgever te denken en de dingen die er nog liggen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt jezelf in de vingers gesneden. Eerst goed uitzieken.

Helemaal niks voor je werk doen.
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
07-12-2017 15:41
Je hebt jezelf in de vingers gesneden.
Dit. Je vindt jezelf proactief en coulant, maar zéker na een hele procedure bij je vorige ziekte is dit gewoon geen fijn gedrag voor een werkgever.
Alle reacties Link kopieren
Case-je schreef:
07-12-2017 15:32
Ik vind het vreemd dat je zo moeilijk doet over je werkgever. Je bent zelf onduidelijk, voor hén. Ben je nu ziek, of niet? En is het verantwoord om een aantal uren te gaan werken? (Terwijl je ook nog koorts hebt... koorts duidt op een infectie die nog uit de weg geruimd moet worden).

De arts geeft aan dat je thuis moet blijven. Waarom ga je daar tegenin?

Je zegt dat je werkgever altijd meer wil. Maar zelf vertoon je hetzelfde gedrag.
Het is ook raar om te denken dat ziek of beter een soort statische zwart/wit ervaring is terwijl bijna iedereen weet dat je met een geleidelijke opbouw bij bepaalde energetische beperkingen juist leidt tot een goed en bestendig resultaat ipv van 0 naar 100. Passend werk heet zoiets en dat is gewoon een verplichting die in de wet staat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
07-12-2017 15:43
Het is ook raar om te denken dat ziek of beter een soort statische zwart/wit ervaring is terwijl bijna iedereen weet dat je met een geleidelijke opbouw bij bepaalde energetische beperkingen juist leidt tot een goed en bestendig resultaat ipv van 0 naar 100. Passend werk heet zoiets en dat is gewoon een verplichting die in de wet staat.
In jouw herstel zit die opbouw van 0-100 inbegrepen. Je komt terug als je volledig hersteld bent. Dat is voor iedereen fijner. Anders krijg je weer terugvallen etc. Je werk is er niet voor jouw herstel.

Ik zeg het eerlijk, ik heb veel begrip voor allerhande omstandigheden, maar ik heb ook een paar collega's waarvan iedereen zich altijd afvraagt of ze nou wel of niet weer zijn begonnen. Dat is gewoon onduidelijk. Ziek lekker goed uit en bereid je er thuis op voor om weer op volle sterkte aan de slag te gaan.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
07-12-2017 15:43
Het is ook raar om te denken dat ziek of beter een soort statische zwart/wit ervaring is terwijl bijna iedereen weet dat je met een geleidelijke opbouw bij bepaalde energetische beperkingen juist leidt tot een goed en bestendig resultaat ipv van 0 naar 100. Passend werk heet zoiets en dat is gewoon een verplichting die in de wet staat.
Tja. Ga dan gewoon door zoals je nu doet.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
07-12-2017 15:43
Het is ook raar om te denken dat ziek of beter een soort statische zwart/wit ervaring is terwijl bijna iedereen weet dat je met een geleidelijke opbouw bij bepaalde energetische beperkingen juist leidt tot een goed en bestendig resultaat ipv van 0 naar 100. Passend werk heet zoiets en dat is gewoon een verplichting die in de wet staat.
Wanneer je passend werk wilt doen, zou ik altijd afstemmen met de bedrijfsarts wat passend is. Ook zodat je geen gezeik krijgt van 'jij hebt teveel hooi op je genomen en daardoor duurt het herstel nu extra lang'.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
07-12-2017 15:40
[...]
Het is ook wel weer een les om volgende keer vooral zelf geen voorstel te doen en eerst aan te sturen op een gesprek bij de bedrijfsarts. Niet dat mijn werkgever het fatsoen heeft om die adviezen op te volgen maar dan sta je in ieder geval wat sterker. IK had mijn tijd beter aan leukere dingen kunnen besteden zoals het opbouwen van mijn conditie met een loopje, bezoek aan zieke familie, naar de kapper of andere privedingen waarbij je naast 1-2 uurtjes wat doen verdeeld over de dag gewoon weer even op bed kunt hangen. [...]
Kijk, je snapt het dus wél! :)
Welk deel van 4 weken thuis blijven om uit te zieken heb jij niet begrepen?
Als jij op je werk verschijnt denkt men terecht dat je dus niet zo heel erg ziek bent. Anders lag je wel lekker thuis op de bank te netflixen. Dus je hebt dit helemaal over jezelf afgeroepen. Zou dus stoppen met die paar uurtjes en eerst compleet zorgen dat je beter wordt.
viva-amber schreef:
07-12-2017 15:40
Ik werk inmiddels wel op een andere afdeling en ik verwacht niet dat het overal hetzelfde is maar in de paar weken dat ik er werk ben ik alweer van leidinggevende gewisseld terwijl ik met de eerste wel een goede klik had. Ik weet ook vrij zeker dat hij het wel had gesnapt en het voorstel had geaccepteerd misschien zelfs wel afgeremd. Met een nieuwe leidinggevende is het altijd maar weer de vraag hoe iemand reageert.

Het is ook wel weer een les om volgende keer vooral zelf geen voorstel te doen en eerst aan te sturen op een gesprek bij de bedrijfsarts. Niet dat mijn werkgever het fatsoen heeft om die adviezen op te volgen maar dan sta je in ieder geval wat sterker. IK had mijn tijd beter aan leukere dingen kunnen besteden zoals het opbouwen van mijn conditie met een loopje, bezoek aan zieke familie, naar de kapper of andere privedingen waarbij je naast 1-2 uurtjes wat doen verdeeld over de dag gewoon weer even op bed kunt hangen.

Het was inderdaad dom en verkeerd om ook aan mijn werkgever te denken en de dingen die er nog liggen.

Wat wil je nou? Wil je nou aan het werk of niet? Ik krijg een beetje de indruk dat je goede sier wil maken bij je werkgever "kijk eens hoe pro-actief ik ben" en als de werkgever daarop reageert door te zeggen dat je kan komen werken, is dat niet goed, had je liever afgeremd willen worden en willen uitzieken. Je werkgever bepaalt niet of jij thuisblijft, dat bepaal je zelf, eventueel in overleg met de bedrijfsarts. Als je thuis wil uitzieken ("IK had mijn tijd beter aan leukere dingen kunnen besteden zoals het opbouwen van mijn conditie") doe dat dan ook.

Overigens zou ik re-integreren altijd in overleg doen met de bedrijfsarts zodat het voor jou en je werkgever duidelijk is wat de afspraken zijn. Niet zelf aanrommelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook een afspraak maken met de bedrijfsarts. Wanneer ik zelf voorstel om iets te doen dan hoeft er toch niet ook nog een schepje bovenop alsof je direct een niet willer bent wanneer je daar niet in mee gaat. Ik heb beroepsmatige kennis van ziekte en re-integratie. Ik vind het ook gewoon fijn om op het werk te zijn even wat te doen aan wegwerken van telefoontjes van de afgelopen dagen, wat plannen schrijven zonder dat er direct druk achter zit. Dat helpt ook weer om later nog meer zaken op te pakken.
viva-amber wijzigde dit bericht op 07-12-2017 17:01
44.44% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Gek he die deskundigen die wel de splinter in het oog van de ander zien en niet de balk in het eigen oog
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik zie maandag de bedrijfsarts dus de discussie met mijn leidinggevende zal wel niet van lange duur zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het ergens wel van jouw kant.
Ik zou het ook hebben, omdat ik me anders schuldig zou voelen en de muren anders op me afkomen.
Maar idd verstandig is het niet, omdat het zorgt voor verwarring en je werkgever denkt dat wel meevalt.
Daarbij komt de klap misschien nog wel veel harder terug als je nu niet volledig herstelt
viva-amber schreef:
07-12-2017 16:41
Ik ga ook een afspraak maken met de bedrijfsarts. Wanneer ik zelf voorstel om iets te doen dan hoeft er toch niet ook nog een schepje bovenop alsof je direct een niet willer bent wanneer je daar niet in mee gaat. Ik heb beroepsmatige kennis van ziekte en re-integratie. Ik vind het ook gewoon fijn om op het werk te zijn even wat te doen aan wegwerken van telefoontjes van de afgelopen dagen, wat plannen schrijven zonder dat er direct druk achter zit. Dat helpt ook weer om later nog meer zaken op te pakken.
Mijn ervaring met herstellenden van een longontsteking is dat ik ze met geweld naar huis moet werken, omdat ze denken dat het heus wel gaat en dan heb ik drie uur later een koortsig hoopje ellende achter de vouwtafel staan dat maar blijft roepen dat het Prima gaat.

Tot zo ver mijn beroepsmatige kennis, maar ik zou me maar een beetje rustig houden als ik jou was dus.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
07-12-2017 15:40
Ik werk inmiddels wel op een andere afdeling en ik verwacht niet dat het overal hetzelfde is maar in de paar weken dat ik er werk ben ik alweer van leidinggevende gewisseld terwijl ik met de eerste wel een goede klik had. Ik weet ook vrij zeker dat hij het wel had gesnapt en het voorstel had geaccepteerd misschien zelfs wel afgeremd.
Dus je werkgever had eigenlijk een grens moeten stellen? Dat moet jij toch zelf doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven