Werk & Studie alle pijlers

Benaderd via LinkedIn

07-12-2017 19:38 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even jullie advies nodig! Vorig jaar ben ik na 4 jaar afgestudeerd als directiesecretaresse/managementassistent. Ik heb daarna 8 maanden op een accountantskantoor gewerkt. Helaas werd mijn contract niet verlengd en ben ik vanaf 1 maart 2017 werkeloos geraakt. Het lukte mij niet om werk te vinden in mijn studierichting en daarom heb ik gesolliciteerd bij de Lidl, waar ik ben aangenomen. 8 januari mag ik beginnen.

Nu ben ik deze week via LinkedIn benaderd door een recruiter die veel oud collega's van mij kent. Zij heeft een functie voor mij die heel goed bij mij zou kunnen passen (ze werkt via een personeelsbemiddelsbureau) bij een accountantskantoor, hetzelfde werk wat ik eerst deed. Dit is een fulltime baan terwijl de baan bij Lidl maar 24 uur is.

Ik zit nu in twijfel. Aan de ene kant vind ik het prima om bij de Lidl te gaan werken, het is een leuke winkel en ik heb het contract al getekend. Maar de functie bij het accountantskantoor spreekt me ook heel erg aan. Wat zouden jullie mij adviseren?

Alvast bedankt voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
Voor die andere baan gaan! Sowieso qua uren
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Eerst in gesprek gaan en dan beslissen.
Alle reacties Link kopieren
Op gesprek gaan bij het accountantskantoor natuurlijk! Waarom twijfel je?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Bij Lidl op kantoor of in de winkel? Ik denk dat ik zou kiezen wat me het leukste lijkt en waar ik op langere termijn meer mogelijkheden zie.

Contract getekend is even een ongemakkelijk momentje, maar je kunt er gewoon nog onderuit.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad gewoon op gesprek gaan. Dat zij je een baan voorspiegelt wilt nog niet nog niet zeggen dat je hem ook krijgt. Ga de sollicitatie in en kijk of het je bevalt. Je kunt nog altijd besluiten het niet te doen.
Inderdaad, sowieso eerst op gesprek gaan! Even kijken wat het allemaal inhoud. Ik vraag me ook af waar de twijfel vandaan komt. Het is niet zo dat je meteen bij de Lidl moet zeggen dat je het niet doet als je alleen op gesprek gaat.

Ik zou wel aangeven als je solliciteert, en interesse hebt in de functie, dat je wel een contract hebt getekend voor een andere baan en het zou waarderen als je op tijd hoort of je aangenomen bent of niet.

Je hebt bij de Lidl ook sowieso een proeftijd dus als het voor die einddatum zit, zit je goed.
Alle reacties Link kopieren
De sollicitatieprocedure bij het accountantskantoor sowieso ingaan. Mocht je het worden dan lijkt me een fulltime job in je vakgebied een betere optie dan een partime baan buiten je vakgebied. Je bent startende, dus je moet je cv nog opbouwen. Het getekende contract bij de Lidl: daar valt wel een mouw aan te passen mocht je die andere baan krijgen. Sollicitatieprocedures duren even, het is al december en er wordt meestal rekening gehouden met een opzegtermijn (vaak een maand, soms 2 maanden vooral bij leidinggevende functies en dat lijkt me hier niet aan de orde), dus desnoods start je bij Lidl op 8 januari en dien je meteen ontslag in. Dan ben je uiterlijk per 1 maart beschikbaar voor de andere functie. Maar ik denk dat als je bij Lidl meldt dat je een fulltime baan in je vakgebied gevonden hebt, zij ook geen energie in je opleiding daar willen steken en het contract per direct ontbonden wordt.
oudblond wijzigde dit bericht op 07-12-2017 19:52
5.32% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Op gesprek gaan bij dat kantoor. Wel laten weten dat je een contract hebt uitstaan voor een parttime baan maar dat deze nog niet is begonnen, dus je dit in jouw proeftijd ook nog kunt opzeggen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Kijk hoe ver je komt bij de andere baan, die parttime baan kun je gewoon achter de hand houden voor het geval het niets wordt.
Alle reacties Link kopieren
Hamsterweken schreef:
07-12-2017 19:50
Dat je hier überhaupt over twijfelt...
Ja, dit. Waarom zou je het in vredesnaam niet doen??
Alle reacties Link kopieren
?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de vele reacties! De reden waarom ik het meest twijfel is dat de baan op het accountantskantoor 40 minuten rijden is en de Lidl in mijn woonplaats is.
Alle reacties Link kopieren
Eefje96 schreef:
07-12-2017 21:11
Bedankt voor de vele reacties! De reden waarom ik het meest twijfel is dat de baan op het accountantskantoor 40 minuten rijden is en de Lidl in mijn woonplaats is.
?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
... Echt?

Dit is waar je voor geleerd hebt, waar je een carrière in wil. 40 minuten rijden is toch niet zoveel?
Alle reacties Link kopieren
In welke baan zit de meeste toekomst? En welke baan zou je het leukst vinden?
Even kort door de bocht: je kunt beter een leuke baan met reistijd hebben dan een baan zonder reistijd die je niet leuk vindt of maar kort leuk vindt. En hoeveel reistijd heb je naar de Lidl en hoeveel reistijd zou je effectief extra kwijt zijn?
Ik heb ervaring met beide en was de baan zonder reistijd heel snel zat. Die kostte me meer energie dan de reistijd.
Reistijd neem ik nog steeds mee bij een beslissing om wel of niet te solliciteren, maar er spelen meer dingen bij de beslissing om wel of niet te gaan voor een baan.
Alle reacties Link kopieren
Eefje bellen! En voor dat leuke aanbod gaan.

Heerlijk als je iets vindt dat bij je opleiding past, dat soort kansen moet je grijpen.
Ga ervoor en geniet ervan, als bonus ga je straks elke dag met plezier naar je werk!
Alle reacties Link kopieren
Twijfel je nou serieus? Wil je een echte baan waarvoor je hebt geleerd of werken bij de Lidl?
Ik zou minimaal gaan praten bij de accountant.
Alle reacties Link kopieren
Wat is 40 minuten nou? Tuurlijk is het fijn als je werk, bij wijze van, om de hoek is maar dat is toch geen reden om iets niet aan te pakken?
Alle reacties Link kopieren
Eefje96 schreef:
07-12-2017 21:11
Bedankt voor de vele reacties! De reden waarom ik het meest twijfel is dat de baan op het accountantskantoor 40 minuten rijden is en de Lidl in mijn woonplaats is.
En is dat "in de woonplaats" bij jou in de straat of aan de andere kant van de stad? Oftewel: wat is het nettoverschil? Ik maak me er zelf ook schuldig aan door ritjes door de stad te verwaarlozen maar als ik van de ene naar de andere wijk ga, is dat ook gauw 15 minuten.
Eefje96 schreef:
07-12-2017 21:11
Bedankt voor de vele reacties! De reden waarom ik het meest twijfel is dat de baan op het accountantskantoor 40 minuten rijden is en de Lidl in mijn woonplaats is.
Ik begrijp nooit zo goed dat mensen zo weinig voor een baan over hebben; zeker niet wanneer het een fulltime baan in hun eigen vakgebied. Ik heb nog meer reistijd nl. graag voor mijn leuke baan over.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 08-12-2017 12:05
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eefje96 schreef:
07-12-2017 21:11
Bedankt voor de vele reacties! De reden waarom ik het meest twijfel is dat de baan op het accountantskantoor 40 minuten rijden is en de Lidl in mijn woonplaats is.
was handig als je dat in je tekst had gezet ;-)

Ik vind reistijd echt klote en 40 min best wel veel..
Alle reacties Link kopieren
Dat de baan bij de Lidl in je eigen woonplaats is zegt niks over reistijd. Binnen Amsterdam kan dat nog steeds een uur zijn.

Mocht je aangenomen worden en je merkt na een half jaar dat het reizen je tegen valt kun je altijd weer verder zoeken, maar dan heb je nog steeds relevante werkervaring opgedaan. Dat lijkt mij wel een waardevolle investering.

Wellicht kan er bij die werkgever vroeger/later begonnen worden zodat je de drukte kan ontwijken, of is het misschien wel mogelijk om thuis te werken.

Ik zou gewoon gaan praten. Je bent ook nog niet aangenomen he
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Tja, ik weet niet. Ik kon een hogere functie krijgen maar in plaats van 10 minuten fietsen werd dat een auto aanschaffen en elke ochtend in de file staan.
Ik ben veel gelukkiger met mijn huidige baan. Uitdaging in mijn werk vind ik heel belangrijk, ik verveel me liever even in de auto dan 10 uur op een dag.
Alle reacties Link kopieren
Doe maar niet. Gun die baan maar aan iemand anders die hem verdient.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven