Werk & Studie alle pijlers

Life coach ervaring?

09-12-2017 09:30 13 berichten
Hallo Allen,

Ik overweeg om een opleiding te doen tot life coach. Maar eigenlijk weet ik er misschien wel te weinig van om deze beslissing te nemen.
Heeft iemand hier ervaring met life coaching? hetzij als coach hetzij als client.

En als er coaches zijn, zijn er specifieke opleidingen die je kan aanraden? Er zijn er zo veel en de prijzen variëren ook nog al, net als de diploma's die wel of niet erkend worden etc. etc.
Alleen dat het een hype is. Dat iedereen die zijn baan kwijtraakte zich ineens liet omscholen tot ‘life coach’ en dat er nu duizenden zijn. Ik denk dat het vrij moeilijk is om je hoofd boven water te houden als je erin wik gaan werken.
Ja, dat weet ik ook, en ik denk ook niet dat ik als life coach wil gaan werken, meer voor naast mijn werk erbij. De vaardigheden combineren goed met wat andere dingen in mijn leven, lijkt mij mooi aanvullen, en ik vind het interessant om zo'n opleiding te doen.
-
anoniem_358913 wijzigde dit bericht op 30-03-2018 14:36
99.72% gewijzigd
-
anoniem_358913 wijzigde dit bericht op 30-03-2018 14:37
0.00% gewijzigd
Waarom zou je iets willen worden waarvan je niet weet wat het inhoudt?

Dat gezegd hebbende:

Bezoek een open dag van een opleiding of vraag informatie aan om je een beeld te vormen.
Let daarbij ook op de accreditatie van de opleiding en kijk een beetje waar deze gegeven wordt (bijvoorbeeld de LOI versus een gevestigde hogeschool)

Of: Probeer contact te leggen met een succesvolle lifecoach buiten jouw regio (zodat degene jou niet als potentiële concurent ziet) en stel je vragen.

Succes!

Edit: is het Arthur Findlay College niet iets voor jou? Geen echte opleiding tot lifecoach, maar toch...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind "coaching" waarbij het niet om sport of loopbaan gaat, altijd vrij vaag. Woorden als: motiveren, balans, meer uit je zelf halen, richting geven, rust, succes en dat soort dingen, ploppen dan bij mij boven. Ik vind het een slimme marketingtruc, het zou voor mij niet werken. Ik hecht dan meer waarde aan een psycholoog.
Wat wil jij als lifecoach bieden? Wat heb je te bieden? Is je eigen leven zo op orde dat je een ander kunt adviseren? Kortom, waarom zou iemand je nodig hebben.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Wat doet een lifecoach? Wat spreekt je er in aan? Als je geïnteresseerd bent in het helpen van mensen zou ik misschien eerder naar een echte opleiding gaan. Psychologie of maatschappelijk werk?
Alle reacties Link kopieren
Los van dat de hele wereld zich tegenwoordig coach noemt: Noloc en NOBCO zijn bekende erkenningen qua opleiding.
En “erkend” zegt ook niet alles TO. Erkend door wie? Ik kan vandaag een erkenningsinstituut oprichten wn besluiten jou te erkennen. :)
Alle reacties Link kopieren
toch niet iemand die een opleiding ziet als verkapte therapie?

je kan ook zelf eens naar een coach gaan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Dymphnatam schreef:
09-12-2017 10:14
Waarom zou je iets willen worden waarvan je niet weet wat het inhoudt?

Dat gezegd hebbende:

Bezoek een open dag van een opleiding of vraag informatie aan om je een beeld te vormen.
Let daarbij ook op de accreditatie van de opleiding en kijk een beetje waar deze gegeven wordt (bijvoorbeeld de LOI versus een gevestigde hogeschool)

Of: Probeer contact te leggen met een succesvolle lifecoach buiten jouw regio (zodat degene jou niet als potentiële concurent ziet) en stel je vragen.

Succes!

Edit: is het Arthur Findlay College niet iets voor jou? Geen echte opleiding tot lifecoach, maar toch...
Dit.
Komt TO nog terug?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven