Werk & Studie alle pijlers

Salaris Lead developer/architect

10-12-2017 11:05 62 berichten
.
anoniem_65325db34735a wijzigde dit bericht op 10-12-2017 13:28
99.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het ook laag is. Ik zit bruto hoger dan jij en hoef geen leiding te geven.

Hoeveel verdienen de mensen die onder je zitten? En welke sector?
Ik weet wel dat het best lastig is om je salaris echt substantieel op te krikken, meestal wordt toch gedacht: 5% opslag, dat is al heel wat! En dat is ook zo, maar als je echt ver onder het gemiddelde zit zou ik wel een stappenplan bedingen waarin je binnen een termijn op het gemiddelde komt (of wat mogelijk is in je sector).

Het is ws makkelijker om via een recruiter aan een betere baan te komen. Tenzij je dit superleuk vindt natuurlijk want dat is het belangrijkst!
Alle reacties Link kopieren
De sector maakt wel verschil. Bij ons (financiele sector) zou je meer verdienen.

De andere zaken die je opnoemt zijn ook heel wat waard. Daar kan 300 netto meer per maand niet tegenop.
ik vind het ook superlastig altijd, maar ik weet wel dat veeleisendheid meestal gewoon wordt beloond. En zeker in de ICT, het is echt niet te doen om mensen aan te nemen, je kan 40000 neertellen voor iemand vers van de uni/HBO dus wat gaan ze doen?
Het is niet bijzonder veel wat je verdient, maar zoals je zelf al opmerkte ligt het ook aan de branche waarin je werkt.

Wat je in ieder geval kunt aangeven in het komende gesprek is dat je ontevreden bent met je salaris en meent dat je meer waard bent. Zonder concreet aanbod van een andere partij heb je niet veel leverage, echter.

Feitelijk komt het neer op de keuze voor blijven (vastigheid) of gaan uitkijken naar een nieuwe baan (meer salaris).
Onze hbo’ers zonder leidinggevende taken verdienen meer dan jij. Ik kan me dus niet voorstellen waarom die recruiters zeggen dat je aan je max zit. Ligt het dan echt aan de branche?
Zijn er collega’s met dezelfde functie? Wat verdienen zij? Hebben jullie niet gewoon een functiegebouw met -omschrijvingen zodat je kunt zien of je juist bent ingedeeld?
Je doet niks verkeerd. Je reageert gewoon op functies van bedrijven die alleen maar peanuts willen betalen. En recruiters zijn ook niet gratis.

Je kunt wel stellen ‘Ik kan overal wel aan het werk, ik heb vandaag nog een andere baan als ik wil. Wel tien zelfs. Maar tegen minder of hooguit hetzelfde loon‘, maar dan kijk je dus naar een situatie die je niet wil.

Er zijn dus geen tien banen die je zou kunnen nemen. Het zijn er nul.
Mss dat het in jou branche inderdaad normaal is, maar de overstap naar een andere branche is echt niet onrealistisch. Het tekort aan ICT'ers maakt echt dat bedrijven flink willen investeren in goede krachten. Wat ik al zei is 40.000 tot 45.000 voor iemand met 0 werkervaring eerder norm dan uitzondering.

Bovendien zeggen werkgevers of recruiters heel vaak: kan niet. Meestal blijkt het wél te kunnen, als iemand het eist. Ze willen liever veel voor weinig, maar zíj zijn het die niet de leverage hebben door de schaarste die er is.

Ik had ook een werkgever die zei: kan niet. Totdat ik doorkreeg dat mijn assistente meer verdiende dan ik. Toen heb ik (heel kwaad) gezegd dat ik 4 dagen wilde werken voor mijn 5-daags salaris. Dat kon blijkbaar. En toen ik wegging, hebben 2 mensen mijn functie overgenomen. Dat kon blijkbaar ook. We zijn veel te lief.
Het zal per branche nogal verschillen dan, lief neemt het personeel aan voor zijn unit dus die bedragen zijn reeel, daar is dat echt normaal, en zij betalen ondergemiddeld voor hun branche.
ik snap je wel, ik werkte in een klein bedrijf en dat was ook allemaal heel precair en informeel (en de lonen heel laag), ik sta ook versteld hoe het er in een groot bedrijf als die van vriend aan toe gaat, aan de ene kant is zo'n kleiner bedrijf fijn om voor te werken, maar qua arbeidsvoorwaarden wel heel veel minder goed geregeld.

Ik ben mss een beetje fel omdat ik zelf zo aan het kortste eind trok omdat ik te lief was.
Ik ben iets soortgelijks (architect-achtig) en kom voor minder dan 5k/maand echt mijn bed niet uit.

Werk in teams van tussen de 5 en 20 programmeurs.
Oh ja; het maakt ook nog wel uit in welke regio je zit. Hartje Amsterdam vs. ergens in de provincie.
Alle reacties Link kopieren
De mensen die ik ken in soortgelijk functies wel jonger, zitten tussen 70-80 K, inclusief betere secundaire voorwaarden en een kleiner team.
Heb je al eens bij de overheid gekeken? Ik keek net naar vacatures bij de Belastingdienst, waar ze erg moeite hebben om goede ICT-mensen te krijgen. Een van mijn collega's is daar net aangenomen in een junior functie, zonder ervaring, wel wo, voor een schaal 10 functie (max 4000 bruto). Een senior op hbo-niveau begint in schaal 11 (max 4600) en de wo'ers schaal 12-14. En de overheid is dus over het algemeen geen bovenmatig betalende werkgever. Wel mag je 36 uur werken, en dat is dan ook echt 36 uur.
Crispycookie schreef:
10-12-2017 13:04
max 4600 is niet echt veel meer he?
Ik vind veel uren werken geen enkel probleem hoor.
Ik hoef niet perse naar 36 uur.
Dat snap ik, maar dan wordt je uursalaris in de praktijk natuurlijk al snel een tientje. 4600 is voor hbo'ers, en is excl dertiende maand.
Crispycookie schreef:
10-12-2017 12:57
Heeft je vriend geen leuke vacature?
haha, ik zat er wel aan te denken, maar ik denk niet dat hij het chill vindt dat je weet wat hij verdient en al die openhartigheden die ik heb verteld :)
ik kan wel de vacaturesite PB-en van het moederbedrijf, who knows. Er staan geen salaris-indicaties bij.
Hier: https://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/25 valt ook wel eea. over dit onderwerp te vinden.
Crispycookie schreef:
10-12-2017 12:52
Kan of wil je mij daar meer over vertellen?
Je mag me een bericht sturen.
Zal 't proberen maar vaak werkt dat hier niet :(
Bericht versturen lijkt (!) gelukt...

Idd. ja, dat geheimzinnig doen over salaris, is volgens mij typisch Nederlands.
Alle reacties Link kopieren
spraakwaterval schreef:
10-12-2017 13:51
Bericht versturen lijkt (!) gelukt...

Idd. ja, dat geheimzinnig doen over salaris, is volgens mij typisch Nederlands.
Nogal ja, ik zat jaren geleden in het vliegtuig naast een Amerikaan, die begon een praatje en in de eerste 5 vragen kwam al: hoeveel verdien je?
Ik zat echt Heh? heb ik dat goed verstaan?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik begin net een beetje in dezelfde functie als jij te groeien en ik verdien ongeveer hetzelfde (wel in het buitenland, maar salarissen zijn vergelijkbaar). Lijkt me dat jij dus onderbetaald wordt want ik heb maar een kwart van je ervaring. Mensen met dezelfde ervaring als jij zitten bij ons tussen de 80 en 100k per jaar.

Trouwens, de enige reden dat ik zo snel heb kunnen groeien is omdat er een gierend tekort is aan mensen op jouw niveau, en ik denk dat het ook wel zo zal zijn in NL.
Alle reacties Link kopieren
Crispycookie schreef:
10-12-2017 11:56
. Maar mijn salaris blijft een beetje achter gezien het aantal uren dat ik werk vind ik zelf (meer dan 60, soms zelfs meer dan 80).
Natuurlijk heb ik het niet slecht. Maar ik heb dan ook een verantwoordelijke baan.
En past het dan nog. Dat is de vraag.
Is die 4500 op basis van 40 uur? Dus als je overwerkt krijg je tijd voor tijd? Of werk je 60 tot 80 uren voor 4500 euro?

Indien het laatste het geval is dan zou ik echt maken dat ik wegkwam, want dan ligt je reëele salaris dus tot de helft minder.
Sorcha_ schreef:
10-12-2017 15:03
Ik begin net een beetje in dezelfde functie als jij te groeien en ik verdien ongeveer hetzelfde (wel in het buitenland, maar salarissen zijn vergelijkbaar).
Mag ik vragen welk buitenland? Ik zit er ook met een scheef oog naar te kijken namelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven