Werk & Studie alle pijlers

werkloos en taxichauffeur

10-12-2017 17:19 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Per 1 januari wil mijn huidige werkgever geen gebruik meer maken van mijn diensten (ik zou een contract voor onbepaalde tijd moeten krijgen). Ik moet eruit voor in ieder geval 6 maanden en zou dan eventueel terug mogen keren. Ik werk als taxichauffeuse.
Nu heb ik bij mezelf gemerkt dat het eigenlijk een opluchting is dat ik niet meer hoef te rijden. MAAR....ik weet dat een taxibedrijf in mijn omgeving op zoek is naar werknemers. En ik voel me verplicht om daar te gaan solliciteren, dat ben ik natuurlijk ook verplicht. Maar eigenlijk wil ik het helemaal niet meer.
Maar, ik heb geen keuze toch? Ik ben overigens 54 jaar.
Daarvoor heb ik administratieve banen gehad.

Hoop dat iemand even met mij meedenkt....heb net ook een cursus hondenuitlaatdienst gedaan, ben alleen niet dapper genoeg om een eigen bedrijf op te gaan zetten.

Misschien moet ik er wel bij vertellen dat ik ooit een test via mijn oude werkgever heb gehad waaruit kwam dat ik helemaal niet geschikt was om te werken, die heb ik snel weggemoffeld. Niemand weet dat. En daarna ben ik "gewoon" weer wel gaan werken.
Alle reacties Link kopieren
Als het financieel nodig is zal je weer moeten gaan werken. Wat voor test was dat eigenlijk? En waarom was je niet geschikt om te werken?
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk heb je keuze. De hoifdvraag is wat je opties zijn, maar er zijn altijd opties.

Hoe afhankelijk ben je van werk?
anoniem_346264 wijzigde dit bericht op 10-12-2017 17:24
0.81% gewijzigd
Is er geen optie om ander werk te zoeken via uwv? Dit zet ook geen zode aan de dijk.
Wat een rot werkgever.
Je mag vast ook niet bij de concurrent gaan werken?
Bij die werkgever zou ik - als het enigszins kan - alvast niet terugkeren.

En het is niet gezegd dat omdat je ergens gaat solliciteren je ook effectief aangenomen wordt.

Je kan natuurlijk altijd solliciteren met het idee dat stel dat je aangenomen zou worden het voor jezelf voor tijdelijk is en je intussen gaat uitzoeken wat je wel wil doen.

Of waarom niet de combi deeltijds rijden en deeltijds honden uitlaten?
Je zal die honden sowieso moeten opbouwen, want je zal op dag 1 niet gelijk een voltijds klantenbestand hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor test was dat dan die je hebt gedaan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk ben je niet verplicht om bij dat andere taxibedrijf te solliciteren, maar hoe liggen je kansen?
Je bent 54 jaar, niet meer de jongste en wat heb je qua opleiding gedaan?

Wat zou je wel willen doen?
En hoezo ben je niet geschikt om te werken?
Alle reacties Link kopieren
Wanneer zij WW aanvraagt dan moet je in ieder geval beschikbaar zijn voor het werk dat je als laatste hebt gedaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Niet geschikt om te werken?
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
SaveAngie schreef:
10-12-2017 17:56
Niet geschikt om te werken?
Best bijzonder voor iemand die werkt
Alle reacties Link kopieren
LeesMee schreef:
10-12-2017 17:57
Best bijzonder voor iemand die werkt
Maar wel geschikt om te willen eten?
When they go low, we go high. (M.Obama)
Heb je een partner die genoeg verdiend? Zo niet, dan zal je gewoon moeten solliciteren en de baan aannemen als die wordt aangeboden. Een ww uitkering krijg je niet zonder die verplichting.
Hoe lang krijg je ww? Na die tijd zal je echt weer moeten gaan werken.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
10-12-2017 17:24
Is er geen optie om ander werk te zoeken via uwv? Dit zet ook geen zode aan de dijk.
Wat een rot werkgever.
Je mag vast ook niet bij de concurrent gaan werken?
Tijdelijke contracten mogen geen concurrentiebeding meer hebben.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
10-12-2017 18:11
Hoe lang krijg je ww? Na die tijd zal je echt weer moeten gaan werken.
Eh... WW is geen inkomen zonder voorwaarden. Het is een overbrugging voor de periode tussen 2 banen met als voorwaarde dat je zelf hard werkt aan een nieuwe baan. Ze hoeft dus niet pas ná die tijd weer te gaan werken.

TO: Succes, met wat je ook gaat doen!
Ooit (?) heb je een test gedaan waaruit kwam dat je niet geschikt was/bent om te werken ???
Wanneer was dat? Je hebt toch inmiddels al lang het tegendeel bewezen?
En war voor test was dat? Oprechte fraag, heb nog nooit zoiets gehoord.
Dus waarom dit vermelden? Vind je na zoveel jaar nog dat dat een vrijbrief is om niet te gaan werken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven