Werk & Studie alle pijlers

werkloos en taxichauffeur

10-12-2017 17:19 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Per 1 januari wil mijn huidige werkgever geen gebruik meer maken van mijn diensten (ik zou een contract voor onbepaalde tijd moeten krijgen). Ik moet eruit voor in ieder geval 6 maanden en zou dan eventueel terug mogen keren. Ik werk als taxichauffeuse.
Nu heb ik bij mezelf gemerkt dat het eigenlijk een opluchting is dat ik niet meer hoef te rijden. MAAR....ik weet dat een taxibedrijf in mijn omgeving op zoek is naar werknemers. En ik voel me verplicht om daar te gaan solliciteren, dat ben ik natuurlijk ook verplicht. Maar eigenlijk wil ik het helemaal niet meer.
Maar, ik heb geen keuze toch? Ik ben overigens 54 jaar.
Daarvoor heb ik administratieve banen gehad.

Hoop dat iemand even met mij meedenkt....heb net ook een cursus hondenuitlaatdienst gedaan, ben alleen niet dapper genoeg om een eigen bedrijf op te gaan zetten.

Misschien moet ik er wel bij vertellen dat ik ooit een test via mijn oude werkgever heb gehad waaruit kwam dat ik helemaal niet geschikt was om te werken, die heb ik snel weggemoffeld. Niemand weet dat. En daarna ben ik "gewoon" weer wel gaan werken.
Alle reacties Link kopieren
Als het financieel nodig is zal je weer moeten gaan werken. Wat voor test was dat eigenlijk? En waarom was je niet geschikt om te werken?
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk heb je keuze. De hoifdvraag is wat je opties zijn, maar er zijn altijd opties.

Hoe afhankelijk ben je van werk?
anoniem_346264 wijzigde dit bericht op 10-12-2017 17:24
0.81% gewijzigd
Is er geen optie om ander werk te zoeken via uwv? Dit zet ook geen zode aan de dijk.
Wat een rot werkgever.
Je mag vast ook niet bij de concurrent gaan werken?
Bij die werkgever zou ik - als het enigszins kan - alvast niet terugkeren.

En het is niet gezegd dat omdat je ergens gaat solliciteren je ook effectief aangenomen wordt.