Werk & Studie alle pijlers

Blijven of vertrekken?

11-12-2017 11:46 12 berichten
Even kort de situatie schetsen...

Een drietal weken geleden ben ik veranderd van werk.
Het begon eigenlijk al meteen vrij negatief. Ik mocht mijn contract gaan tekenen en werd verondersteld dezelfde dag nog aan het werk te gaan zonder dat ik daarvan op de hoogte was. Ik had op voorhand aangegeven dat ik niet voltijds wou werken maar op het moment dat ik mijn contract ging tekenen vertelden ze me dat ik pas na 1 jaar minder uren kon werken. Eigenlijk stom dat ik dat contract heb ondertekend maar ja, ik durfde er niet goed tegenin gaan.

Tijdens het sollicitatiegesprek werd het allemaal heel mooi voorgesteld en gepresenteerd. Er zou gewerkt worden met zelfroostering waardoor we onze uren ongeveer zelf zouden kunnen kiezen. Nu blijkt dat zelfroosteren in de praktijk betekent dat de oversten de dagen beslissen waarop je moet komen werken en ook welke dienst je zal draaien (vroeg of laat)

Ik baal hier echt ontzettend van! In de sector waar ik werk is het ook zo dat er weekendwerk gepresteerd wordt (en feestdagen) en nu blijkt het zo te zijn dat ik mijn kinderen amper nog zie. Deze maand moet ik bvb 18 laatdiensten draaien en ook 3 weekends werken.

Wat zouden jullie doen? Nog afwachten of uitkijken naar iets anders? In de sector waar ik werk is het niet moeilijk om iets anders te vinden...
Alle reacties Link kopieren
saaraahw schreef:
11-12-2017 11:46
Eigenlijk stom dat ik dat contract heb ondertekend maar ja, ik durfde er niet goed tegenin gaan.
Klopt. Iets tekenen waar je het niet mee eens bent is eigenlijk stom.

Wat zouden jullie doen? Nog afwachten of uitkijken naar iets anders? In de sector waar ik werk is het niet moeilijk om iets anders te vinden...
Dan zou ik om te beginnen proberen je over je angst heen te zetten en je mond open doen. Levert dat niets op, overstappen.
Alle reacties Link kopieren
En waarom zou je blijven?
Aangeven.
En verder kijken. Aan een werkgever die zo met je omgaat zou ik niet veel energie verspillen.
Wel al in je proeftijd, of even je contract nakijken, ik heb van het forum geleerd dat een jaarcontract soms niet zomaar tussentijds opgezegd kan worden.
Alle reacties Link kopieren
onbegrijpelijk dat jet het contract getekend hebt.. heb je het contract überhaupt gelezen?

Anyway: wegwezen!
Waarom teken je een contract daar? En dan voor meer uren dan afgesproken?
Heb je een proeftijd?
Alle reacties Link kopieren
hoe ziet je contract er uit?
heb je proeftijd?
Kun je tussentijds opzeggen?
Ik heb dat contract getekend omdat ik dacht dat het uiteindelijk wel ging meevallen. Op mijn vorig werk werkte ik ook voltijds en dat was goed te doen. Ik had per maand ongeveer 4 keer laatdienst en 1 op 2 weekends. Dus ik ging ervan uit dat als je je uren zelf mag kiezen dat dat ongeveer gelijk zou gaan lopen.

Ja, ik kan tussentijds opzeggen. De opzegperiode is 1 week.
Alle reacties Link kopieren
"Je ging er van uit". "Je durfde niet".

Als je deze baan nou eens gebruikt om te oefenen met iets meer zelf verantwoordelijkheid nemen? En daarna opzeggen en een leuke werkgever zoeken. Heb je er iets van geleerd voor de toekomst, en heb je er verder toch geen last van.
Je komt erg onduidelijk over. Ik zou graag wat minder uren willen werken en dan niks concreets afspreken heeft een andere uitwerking dan meteen aangeven dat je max zoveel beschikbaar bent.

En dan teken je een contract on the spot ( heb alles wel goed doorgelezen?) en moet meteen aan de bak. Waar je ook geen nee tegen zegt.
ook zegt je niks over de planning.

Wat wil je van ons precies horen nu?

Zoek iets anders op jouw voorwaarden qua tijd en rooster, dus wees daar wel duidelijk. ..en vertrek.
Alle reacties Link kopieren
Je woont in België?

Ik zou sowieso eerst eens het gesprek aangaan.
En inderdaad uitkijken naar een andere werkgever; iemand die zo met zijn personeel omgaat belooft niet veel goeds.
Heb je deze baan hard nodig of zou je een maand op spaargeld/inkomen partner kunnen missen? Als je optie hebt zou ik nog in de proeftijd vertrekken en beginnen met solliciteren.

Het klinkt mij alsof je werkgever tijdelijk vanwege feestdrukte extra personeel nodig had en er daarom maar wat toegezegd word mondeling dat in de praktijk niet zo blijkt te zijn. Hoe gaat het inwerken tot nu toe? Of ben je gewoon operationeel gezet met de “hier leer je toch het meeste van”?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven