Werk & Studie alle pijlers

Gisteren ziek, nu wel naar diner?

12-12-2017 14:31 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een Masterstudent en ik heb me gisteren ziekgemeld omdat ik griep had (het was heel erg stevig, anders had ik het niet gedaan). Na afgelopen nacht nog even flink wakker gelegen te hebben met koorts voel ik me nu een stuk beter. Probleem is dat ik gisteren een verplichte presentatie had, een gesprek met mijn scriptiebegeleider, en les moest geven (ik geef een paar uur per week les bij mijn opleiding als stage). Dit heb ik dus af moeten zeggen. Vanavond heb ik nog een college staan en een kerstetentje bij mijn scriptiebegeleider, samen met nog 5 Masterstudenten en 6 docenten. Ik ben zeker nog niet beter maar ik voel me goed genoeg om naar het college van vanavond te gaan, en zou eigenlijk ook wel bij het etentje willen zijn. Maar is dat niet raar dan? Gaat men dan niet denken dat ik me ziekgemeld heb om onder die presentatie en andere verantwoordelijkheden uit te komen? Ik zie namelijk dat veel studenten zich ziekmelden om ergens makkelijk vanaf te komen en dan zie ik op Instagram dat ze bijv. gewoon in de Winter Efteling zijn ofzo, en docenten weten dit ook. Ik wil niet zo overkomen! Maar ik was wel echt ziek!

Wat vinden jullie?
Ik zou niet gaan. Als je gisteren nog flink ziek was, dan kun je vandaag beter nog rustig aandoen. En ja, het staat een beetje vreemd als je wel de leuke dingen meepikt en een heftige dag als gisteren skipt.
N00R85 schreef:
12-12-2017 14:34
Ik zou niet gaan. Als je gisteren nog flink ziek was, dan kun je vandaag beter nog rustig aandoen. En ja, het staat een beetje vreemd als je wel de leuke dingen meepikt en een heftige dag als gisteren skipt.
+ 1
Je had niet echt dé griep, want dan was je vandaag en de komende 6 dagen nog steeds ziek.