Werk & Studie alle pijlers

Gisteren ziek, nu wel naar diner?

12-12-2017 14:31 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een Masterstudent en ik heb me gisteren ziekgemeld omdat ik griep had (het was heel erg stevig, anders had ik het niet gedaan). Na afgelopen nacht nog even flink wakker gelegen te hebben met koorts voel ik me nu een stuk beter. Probleem is dat ik gisteren een verplichte presentatie had, een gesprek met mijn scriptiebegeleider, en les moest geven (ik geef een paar uur per week les bij mijn opleiding als stage). Dit heb ik dus af moeten zeggen. Vanavond heb ik nog een college staan en een kerstetentje bij mijn scriptiebegeleider, samen met nog 5 Masterstudenten en 6 docenten. Ik ben zeker nog niet beter maar ik voel me goed genoeg om naar het college van vanavond te gaan, en zou eigenlijk ook wel bij het etentje willen zijn. Maar is dat niet raar dan? Gaat men dan niet denken dat ik me ziekgemeld heb om onder die presentatie en andere verantwoordelijkheden uit te komen? Ik zie namelijk dat veel studenten zich ziekmelden om ergens makkelijk vanaf te komen en dan zie ik op Instagram dat ze bijv. gewoon in de Winter Efteling zijn ofzo, en docenten weten dit ook. Ik wil niet zo overkomen! Maar ik was wel echt ziek!

Wat vinden jullie?
Ik zou niet gaan. Als je gisteren nog flink ziek was, dan kun je vandaag beter nog rustig aandoen. En ja, het staat een beetje vreemd als je wel de leuke dingen meepikt en een heftige dag als gisteren skipt.
N00R85 schreef:
12-12-2017 14:34
Ik zou niet gaan. Als je gisteren nog flink ziek was, dan kun je vandaag beter nog rustig aandoen. En ja, het staat een beetje vreemd als je wel de leuke dingen meepikt en een heftige dag als gisteren skipt.
+ 1
Je had niet echt dé griep, want dan was je vandaag en de komende 6 dagen nog steeds ziek.
Ik zou als ik jou was niet naar dat etentje gaan. Evt wel naar college als je dat belangrijk vindt, en dan aangeven dat je direct je bed weer induikt. Ik zou er zeker wat van denken als ik je begeleider was. Gisteren te ziek voor alles, dan zou ik alleen een evt collegebezoek vandaag kunnen begrijpen. Maar een etentje echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Wil je gezeik voorkomen dan kun je wellicht beter nog een dagje thuisblijven.
Eendaggriep bestaat niet. Niet gaan.
Ik zou het even aankijken; als je je goed genoeg voelt kun je in elk geval naar het college proberen te gaan, en je kunt je scriptiebegeleider in ieder geval inlichten dat je probeert te komen, maar dat het kan zijn dat je eerder naar huis gaat als het toch misgaat. Wat je al zegt: je voelt je niet 100% beter, maar wel goed genoeg. Mijn ervaring is dat je dan na 2 uur college weer zo gaar bent dat je liever je bed in duikt :). Maar als je wel goed genoeg bent zou ik gewoon gaan, dit soort dingen zijn vaak best wel zeldzaam (en leuk, en gezellig, en goed voor je netwerk) en dan is het fijn om even je gezicht te kunnen laten zien.
1 dag griep en de volgende dag weer kiplekker bestaat niet. Ik zou doen wat mijn voorgangers aangeven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou naar het college gaan en even met je begeleider overleggen dat je je beter voelt dus het dinertje wel wilt proberen.

Edit: wat bloemetjesolifant zegt dus.
Niet gaan. Bovendien was het geen griep, dan ben je echt wel een week zoet mee.
Alle reacties Link kopieren
Dankje voor de reacties! Echt goed om te horen hoe jullie daar tegenaan kijken.

@Marana en anderen over de eendagsgriep: Ik had wel de griep, gisteren was het hoogtepunt ervan voor mij. Ik had al dagen veel last ervan, maar gelukkig werk ik in het weekend niet en kon ik in het weekend thuisblijven. Woensdag t/m vrijdag liep ik ermee door omdat ik me niet ziek wilde melden. De laatste dag van de griep is voor mij vaak het heftigst, met de meeste koorts en vervelende klachten, en dan zakt het daarna weer af. Ik geloof dat dit wel voor meerdere mensen geldt!
anoniem_360517 wijzigde dit bericht op 12-12-2017 14:41
10.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dus na ziek genoeg te zijn om je af te melden ben je ineens weer goed genoeg voor iets leuks? tuurlijk Joh daar trapt iedereen gewoon in.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
12-12-2017 14:39
Ik zou naar het college gaan en even met je begeleider overleggen dat je je beter voelt dus het dinertje wel wilt proberen.

Edit: wat bloemetjesolifant zegt dus.
Eens. Gewoon bespreekbaar maken, niet moeilijk doen en geen toneel spelen dat je nog ziek bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker niet naar het etentje gaan. Misschien idd alleen naar t college en dan zeggen dat je daarna weer snel naar huis gaat.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Ju-di-th schreef:
12-12-2017 14:39
Dankje voor de reacties! Echt goed om te horen hoe jullie daar tegenaan kijken.

@Marana en anderen over de eendagsgriep: Ik had wel de griep, gisteren was het hoogtepunt ervan voor mij. Ik had al dagen veel last ervan, maar gelukkig werk ik in het weekend niet en kon ik in het weekend thuisblijven. Woensdag t/m vrijdag liep ik ermee door omdat ik me niet ziek wilde melden. De laatste dag van de griep is voor mij vaak het heftigst, met de meeste koorts en vervelende klachten, en dan zakt het daarna weer af. Ik geloof dat dit wel voor meerdere mensen geldt!


Je hebt vast wel een virus opgelopen waar je een paar dagen last van had. Maar mensen die ooit echt de griep hebben gehad, weten dat wat jij hier omschrijft niet echt de griep is. Als je griep hebt dan heb je een week hoge koorts en voel je je zo ellendig dat je je bed niet uit wilt. En ben je de twee weken daarna nog steeds zo slap en moe dat je niet moet denken aan een uitgebreid etentje 's avonds waarbij je laat naar bed gaat.
Ik bagatelliseer niet je ziek-zijn, ik geloof zeker dat je ziek was. Maar je had niet de griep, en je gaat wel een beetje af als je tegen je begeleider zegt dat je drie dagen de griep had, want dat bestaat niet.
Alle reacties Link kopieren
carrie-bradshaw schreef:
12-12-2017 14:43
Ik zou zeker niet naar het etentje gaan. Misschien idd alleen naar t college en dan zeggen dat je daarna weer snel naar huis gaat.
Hoezo? Als ze zich nu beter voelt hoeft ze toch niet de doen alsof ze zich nog verschrikkelijk voelt?
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je niet goed uitziekt en nu al activiteiten gaan doen in de avond dan herstel je wellicht niet goed en ga misschien langer kwakkelen dan weer je wel voldoende en lang genoeg rust neemt.
Ik moet zeggen ik vind het zelf ook lastig maar mijn ervaring is wel dat je vooral voor je herstel moet gaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
12-12-2017 14:43
Je hebt vast wel een virus opgelopen waar je een paar dagen last van had. Maar mensen die ooit echt de griep hebben gehad, weten dat wat jij hier omschrijft niet echt de griep is. Als je griep hebt dan heb je een week hoge koorts en voel je je zo ellendig dat je je bed niet uit wilt. En ben je de twee weken daarna nog steeds zo slap en moe dat je niet moet denken aan een uitgebreid etentje 's avonds waarbij je laat naar bed gaat.
Ik bagatelliseer niet je ziek-zijn, ik geloof zeker dat je ziek was. Maar je had niet de griep, en je gaat wel een beetje af als je tegen je begeleider zegt dat je drie dagen de griep had, want dat bestaat niet.
Toen ik twijfelde of ik misschien iets anders had dan de griep (en dat had ik ook) heb ik een keer mijn HA gebeld en uit het gesprek met de assistente bleek dat de griep wel degelijk korter kon duren, of dat de hoge koorts in elk geval beperkt kan zijn tot een paar dagen, en dat je je de rest ook ziek voelt maar dat je dan wel gewoon kunt werken. Dus vandaar dat ik aan de griep dacht (komt ook overeen met klachten). Mijn klachten begonnen vorige week woensdag en toen bleef ik gewoon doorwerken aangeizen ik me niet graag ziekmeld. Maar dank je wel voor je perspectief hierop, misschien denken anderen er ook wel zo over.. het is wel goed om te weten omdat ik juist níet als een leugenaar over wil komen en dat op deze manier misschien wel kom helaas.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij snap je dat laatste zelf ook wel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Heb je gezegd dat je de griep hebt? Een stevige verkoudheid wordt al snel als "griep" gezien, terwijl het niets meer of minder is dan een stevige verkoudheid. (waar je ook erg beroerd van kunt zijn!)

Mensen die de griep wel eens hebben gehad weten dat je daar ontzettend ziek van bent en niet in een paar dagen weer op de been staat.

Als je echt zo ziek was als je zegt dat je was, dan zou ik nog een dag thuisblijven en goed uitzieken. Sowieso denk ik dat je meteen na je college je bed in wilt als je gister zo beroerd was. Ik kan me gezien je klachten niet indenken dat je vanavond nog de puf hebt voor een etentje.
Dat is toch precies waarom je dit topic opende? Omdat je wel dacht dat je begeleider zoiets zou kunnen denken?


Mijn ervaring is dat ik de eerste dag dat ik weer aan de slag ga nadat ik ziek was, ik al heel snel moe was en ik veel minder kon doen dan ik van tevoren dacht, en ik zou dan zeker niet moeten denken aan een latertje 's avonds. Vandaar dus mijn advies dat je eerst maar eens naar college moet gaan. Waarschijnlijk wil je daarna weer snel naar huis.
Alle reacties Link kopieren
het oude bekende verwarrende griepverhaal. Het gros van de mensen (waaronder ik) heeft nog nooit griep gehad, wat men in de volksmond griep noemt is meer een fikse verkoudheid.

Ik zeg tegenwoordig nog wel dat ik me grieperig voel ;- meestal kan je daarmee prima functioneren met bijv. drie dagen uitval wegens echt beroerd zijn maar nog: dat is geen griep.

Terug naar topic: als het niet belangrijk is om bij het etentje te zijn, dan zou ik cancelen.
Alle reacties Link kopieren
Je blijft maar hameren op je ziek zijn en je blijft excuses zoeken. Je wilt gewoon van ons horen dat het prima is om naar dat feestje te gaan.

En weet je, dat is ook best prima. Maar net zoals wij daarvan denken dat je dat beter niet kunt doen, zal iedereen op dat feestje hetzelfde denken. En nee, dat zeggen ze je niet recht in je gezicht.

Verstandig; thuisblijven.

Maar doe vooral wat jij wilt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ceylon schreef:
12-12-2017 15:05
Je blijft maar hameren op je ziek zijn en je blijft excuses zoeken. Je wilt gewoon van ons horen dat het prima is om naar dat feestje te gaan.

En weet je, dat is ook best prima. Maar net zoals wij daarvan denken dat je dat beter niet kunt doen, zal iedereen op dat feestje hetzelfde denken. En nee, dat zeggen ze je niet recht in je gezicht.

Verstandig; thuisblijven.

Maar doe vooral wat jij wilt.
Dit dus.

En dat hele verhaal he griep zich altijd bij jou uit is gewoon onzin. Er zijn maar weinig mensen die elk jaar griep krijgen! Zelf heb ik een keer in mijn leven griepge had en ik snapte toen dat mensen dood kunnen gaan aan de griep. Nooit heb ik me zo beroerd gevoeld.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon gaan. Als je je goed genoeg voelt, waarom niet? Als er wenkbrauwen opgetrokken worden vertel je precies hoe je het hier ook vertelt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven