Werk & Studie alle pijlers

Hbo-V in deeltijd

14-12-2017 02:08 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Binnenkort ga ik starten net de hbo -v. Althans dat wil ik. Ik laat met momenten afschrikken door van alles. Werk alweer 10 jaar op de werkvloer maar nu tijd voor veranderingen.
Nu mijn vraag. Hoe ervaren jullie dit? Is het taai stof? Word er veel van je verwacht? Engels zit er ook bij! Hoe ervaren jullie dat?

Ik hoop op reacties. Mochten er andere topics zijn is het ook prima. Graag even vermelden. Ben benieuwd.
Ik ben ook aan het denken om de hbov in deeltijd te gaan doen. Heb al heel wat jaren werkervaring, dus dat komt wel goed. Toch zie ook er ook wel erg tegenop, ik ben zo praktisch ingesteld, red ik al die theorie wel? Red ik het wel naast mijn gezin en werk?
Ik lees mee, en ben net zo benieuwd naar de reacties en naar jouw uiteindelijke keuze. Wie weet kunnen we elkaar er doorheen slepen!
Alle reacties Link kopieren
Barbje79 schreef:
14-12-2017 12:01
Ik ben ook aan het denken om de hbov in deeltijd te gaan doen. Heb al heel wat jaren werkervaring, dus dat komt wel goed. Toch zie ook er ook wel erg tegenop, ik ben zo praktisch ingesteld, red ik al die theorie wel? Red ik het wel naast mijn gezin en werk?
Ik lees mee, en ben net zo benieuwd naar de reacties en naar jouw uiteindelijke keuze. Wie weet kunnen we elkaar er doorheen slepen!
Waar wil jij de hbo v doen?
Alle reacties Link kopieren
Leuk, ik denk er zelf ook over. Wat is jullie achtergrond? Ikzelf heb een mbo-opleiding maatschappelijke zorg gevolgd, en daarna nog een hbo opleiding in de communicatie. Helaas is daar erg weinig werk in..
Alle reacties Link kopieren
Annfan schreef:
14-12-2017 13:50
Leuk, ik denk er zelf ook over. Wat is jullie achtergrond? Ikzelf heb een mbo-opleiding maatschappelijke zorg gevolgd, en daarna nog een hbo opleiding in de communicatie. Helaas is daar erg weinig werk in..
Vanuit de mbo v maar heel lang ervaring in de zorg
@Annfan, ik heb mbov gedaan.
@Esta2016, ik wil het in Zwolle gaan doen, jij?
Alle reacties Link kopieren
Niemand die ons meer kan vertellen?
Alle reacties Link kopieren
Er is dacht ik een topic geweest met forummers die de deeltijd hbo v deden.
Alle reacties Link kopieren
Het is een mooie studie en ik vond hem prima te doen. Maar dit is natuurlijk voor iedereen anders.

Er is hier inderdaad een heel mooi en groot topic over (HBO-V deeltijd) waar je alles kan lezen. Hier heeft een groepje studenten heel de opleiding alles met elkaar besproken. Ik heb deze zelf ook gelezen toen ik net begon aan de opleiding en hier heb ik heel veel aan gehad. Ze schrijven over de opdrachten, hun ervaringen en van alles en nog wat. Inmiddels is iedereen al afgestudeerd dus dat is ook wel grappig. Er wordt nog wel gereageerd als er nu een vraag gesteld wordt, dus misschien kan je het daar oppakken?
Esra2016 schreef:
14-12-2017 02:08
Mochten er andere topics zijn is het ook prima. Graag even vermelden.
Als HBO-V student straks wordt wel van je verwacht dat je zo'n topic zelf zou kunnen vinden ;)!
Alle reacties Link kopieren
paspas schreef:
17-12-2017 11:13
Het is een mooie studie en ik vond hem prima te doen. Maar dit is natuurlijk voor iedereen anders.

Er is hier inderdaad een heel mooi en groot topic over (HBO-V deeltijd) waar je alles kan lezen. Hier heeft een groepje studenten heel de opleiding alles met elkaar besproken. Ik heb deze zelf ook gelezen toen ik net begon aan de opleiding en hier heb ik heel veel aan gehad. Ze schrijven over de opdrachten, hun ervaringen en van alles en nog wat. Inmiddels is iedereen al afgestudeerd dus dat is ook wel grappig. Er wordt nog wel gereageerd als er nu een vraag gesteld wordt, dus misschien kan je het daar oppakken?



Als HBO-V student straks wordt wel van je verwacht dat je zo'n topic zelf zou kunnen vinden ;)!
😂inderdaad! Heb zeker gezocht en dacht al dat er een topic is. Of ik snap viva niet of ik zoek verkeerd. Want bij zoekwoorden zoals 'hbo verpleegkunde deelltijd' krijg ik de meest idoten onderwerpen.
Het forum lijkt mij nou niet de meest geschikte locatie om informatie hierover te zoeken.
Er zijn wel betere informatiebronnen.
Alle reacties Link kopieren
Oke, vooruit ;). Via viva kunnen zoeken is inderdaad geen voorwaarde om de HBO-V te kunnen halen ;). Via google heb je hem zo trouwens.
werk-studie/hbo-v-deeltijd/list_messages/1003
Genoeg informatie zie ik, 88 paginas zie ik nu!

sinnombre schreef:
17-12-2017 11:46
Het forum lijkt mij nou niet de meest geschikte locatie om informatie hierover te zoeken.
Er zijn wel betere informatiebronnen.

Prima bron. Op zich wel een mooie manier om ervaringen van anderen te horen toch. Ter aanvulling op de informatie van hogescholen zelf.
anoniem_128111 wijzigde dit bericht op 17-12-2017 12:20
8.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vraagje, waarom wil je nu HBO-V doen? Zou het zeker aanraden hoor, daar niet van!
Alle reacties Link kopieren
leuk dat je overweegt de hbo-v te doen!
Het is altijd lastig voor een ander om aan te geven of het lastig of taai is,
ik denk dat dit namelijk door iedereen anders wordt ervaren.

Wat denk ik heel belangrijk in je keuze is, is je motivatie.
Waarom wil je de hbo-v gaan doen?
Die motivatie is denk ik deels bepalend of je de studie wel of niet goed zal doorlopen.
Momenteel begeleid ik een nieuwe collega welke al jaren niveau 4 ervaring heeft,
en nu de verdieping zoekt in de hbo-v. Ze is erg gemotiveerd en ziet de opleiding dan ook echt als een verrijking van haar mogelijkheden en kennis. Daarentegen
heeft zij medestudenten in de klas zitten die de hbo-v alleen doen omdat ze dan meer mogen doen in hun huidige baan, maar met de instelling: de kennis en kunde heb ik al, mis alleen het papiertje nog.
Met die laatste instelling zou ik het starten van de opleiding niet aanraden.

Veel succes met het maken van een beslissing!
Alle reacties Link kopieren
Esra2016 schreef:
14-12-2017 02:08
Hallo allemaal,

Binnenkort ga ik starten net de hbo -v. Althans dat wil ik. Ik laat met momenten afschrikken door van alles. Werk alweer 10 jaar op de werkvloer maar nu tijd voor veranderingen.
Nu mijn vraag. Hoe ervaren jullie dit? Is het taai stof? Word er veel van je verwacht? Engels zit er ook bij! Hoe ervaren jullie dat?

Ik hoop op reacties. Mochten er andere topics zijn is het ook prima. Graag even vermelden. Ben benieuwd.
Heb je nou vragen over het hbo? Ik zou het waarderen als je mijn blog bekijkt over het hbo: www.hbodoejezo.wordpress.com
Op onze blog vertellen we over het leven op het hbo. Wellicht dat daar je vraag beantwoord kan worden, zo niet? Twijfel dan niet om me te contacteren via de blogsite.
Alle reacties Link kopieren
Tvp

Ik start in februari
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
17-12-2017 11:46
Het forum lijkt mij nou niet de meest geschikte locatie om informatie hierover te zoeken.
Er zijn wel betere informatiebronnen.
Ik neem aan dat jij informatie zoekt bij de juiste bronnen! Deze kun je dan ook hier vermelden. Help je mij en mogelijk andere ook op weg.
In plaats van meteen een afwijzende manier te reageren. Niet echt helpende anno 2017 geloof.
Alle reacties Link kopieren
paspas schreef:
17-12-2017 12:19
Vraagje, waarom wil je nu HBO-V doen? Zou het zeker aanraden hoor, daar niet van!
Wil me verder ontwikkelen. Wil ook op den duur ambulante gaan werken en dat kan alleen met hbo v
Alle reacties Link kopieren
delicious35 schreef:
18-12-2017 21:13
Tvp

Ik start in februari

Heyyy waar start jij? Heb jij ook mbo v.
Avans vragen ze engels bij jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven