Werk & Studie alle pijlers

Studeren aan de Open Universiteit

03-01-2018 13:03 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg om een studie te gaan volgen aan de Open Universiteit (richting Onderwijskunde). Heeft iemand ervaringen met de OU en specifiek het schakelprogramma en de master Onderwijskunde of Pedagogiek?

Ik zou o.a. graag willen weten hoe het cursusmateriaal is, de combinatie werk/privé en de kwaliteit van de docenten. Ook ben ik benieuwd hoe het is om op afstand te studeren (ik heb alleen aan een reguliere universiteit gestudeerd).
Alle reacties Link kopieren
ik studeer aan de OU, wel een andere richting. Ik ben wel bijna klaar en er is nog al het een en ander veranderd in de afgelopen 2 jaar. Met name is er meer begeleiding en minder flexibiliteit ontstaan. Dus het hangt af van wat je prettig vindt. Ik had wel de discipline om thuis te studeren en zelf tentamendata in te plannen en eigen deadlines op te stellen. Ik heb ook vrij inflexibel werk, dus een gewone uni was echt geen optie
Nu is er iets meer structuur aangebracht bij de OU, maar dan moet je dus wel mee kunnen in het tempo van de OU.
Voor de gewone vakken vond ik het op afstand studeren heel goed te doen, sommige vakken heb je wel bijeenkomsten voor en dan is het ook leuk om andere mensen te spreken. Soms mis ik wel eens gewoon met andere studenten over de studie kletsen.
Er zijn allemaal faceboekgroepen van alle studierichtingen, dus misschien is het handig om die op te zoeken en daar je vraag te stellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even met je mee. Ben ook wel benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in september gestart met een studie bij de OU en val dus in het nieuwe, strakkere studieschema. Maar ook daarbinnen heb je weer de mogelijkheid om je tempo aan te passen.
Ik werk niet, dus ik kan niets zeggen over de combinatie van werk en studie.
Ik vind het cursusmateriaal en de online studie-omgeving erg duidelijk en prettig.