Werk & Studie alle pijlers

Erg moe na werk: normaal?

09-01-2018 19:59 187 berichten
Sinds kort werk ik niet meer vanuit huis, maar op kantoor. Een hele omschakeling, van vijf dagen thuis naar vijf dagen op kantoor. Ik werk 40 uur en daarnaast nog vijf uur als zzp'er gemiddeld. Dat wil ik erbij blijven doen, want dat vind ik leuker dan mijn baan.
De reistijd van deur tot deur is bijna een uur (openbaar vervoer en fiets) De lange kantoordagen in combinatie met de reistijd, beginnen me op te breken. Ik weet wel, dat is het werkende leven, maar toch. Van mijn vorige baan kreeg ik echt energie, het werk paste bij me en ik was veel op pad. Nu zit ik vooral aan m'n bureau gekluisterd en voel me leeggezogen. Ik heb wel veel te doen, maar vind het mwah. Is dat normaal? Ik zou het liefst een dag thuis willen werken om een beetje te bekomen. Mijn hele leven draait om werk. Voor koken heb ik geen energie, ik lig op de bank en eet ongezonde stationsmaaltijden. En sorry als ik klink als een verwende millenial. Wat kan ik hier tegen doen? Zijn er mensen die dit herkennen, is het een teken dat het werk niet bij me past of stel ik me aan?
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je nog wennen.
Kan me wel voorstellen dat het een omschakeling is t.o.v. je vorige werk.
Maar een uur reistijd vind ik vrij veel (sommigen hebben er geen problemen mee).
Je zou idd kunnen kijken of 1 of 2 dagen thuiswerken een optie is of een baan dichterbij huis zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik herken het... Ik heb hier in al m'n banen en baantjes wel last van gehad in het begin. Veel indrukken, nieuwe werkwijze, nieuwe mensen, gewoonten... jezelf op een positieve manier willen neerzetten, etc. Kijk het nog even aan, over een paar weken is het echt makkelijker!
Is mischien vier dagen werken op kantoor een optie? Parttime of thuiswerken? Het gaat er niet om wat anderen doen en of ze wel of niet moe zijn maar om hoe jij je voelt. Misschien moet je nog wennen, misschien ook niet. Het lijkt mij zwaar, ook omdat je aangeeft dat je geen energie van je kantoorbaan krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Welkom in de wereld van de volwassen mensen die al vaak 10-20-30 jaar dit werkende leven leiden (en nog steeds leven). De meeste mensen krijgen heus geen energie van die kantoorbaan die ze al jaren en jaren doen, en zijn ook blij dat ze een keer thuis zijn, gekookt en gegeten hebben en hé, dan kunnen ze na het afwassen nog zomaar 2 uurtjes relaxen op de bank, want dan is het weer bedtijd, want de volgende morgen vroeg op. De realiteit van veel werkende mensen.Raak er maar aan gewend, want leuker wordt het niet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ja is heel normaal bij een nieuwe baan.
Ik heb je even geLoept want meende je te hebben gelezen in ander topic en idd. Je bent net verhuisd, hebt nog aardig wat met jezelf te kampen mentaal en emotioneel gezien, ik vind je erg veeleisend en hard naar jezelf. Wees wat milder, je doet het hartstikke goed!
Vraag anders of je moeder bijv wat gezonde porties (verse groentesoep etc) voor je maakt die je kan invriezen. Maak gezond eten zo makkelijk mogelijk voor jezelf, maar bedenk ook dat het helemaal niet erg is als het maar 2 of 3 x per week lukt of alleen in het weekend. Keer het om: Die keren heb je dan toch alvast te pakken!
Gun jezelf de tijd die het kost om weer te aarden en jezelf thuis je voelen in ne nieuwe leven.
Al die veranderingen gaan niemand in de koude kleren zitten, besef dat ook.
Het kan best wel eens een half jaar of een jaar duren, misschien langer zelfs, maar er komt een dag dat je voelt dat je weer helemaal oké bent met je leven en de omstandigheden die je voor jezelf hebt gecreeerd. Tot die tijd probeer niet te veeleisend te zijn maar wees lief voor jezelf en wees niet bang om eens nu en dan om hulp te vragen in je omgeving.
:redrose:
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 09-01-2018 20:23
Reden: Loepen, hobbel, niet poepen X-D
0.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik trek het niet. Vier dagen zonder kinderen vond ik max.
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
09-01-2018 20:13
Ja is heel normaal bij een nieuwe baan.
Ik heb je even gepoept want meende je te hebben gelezen in ander topic en idd. Je bent net verhuisd, hebt nog aardig wat met jezelf te kampen mentaal en emotioneel gezien, ik vind je erg veeleisend en hard naar jezelf. Wees wat milder, je doet het hartstikke goed!
Vraag anders of je moeder bijv wat gezonde porties (verse groentesoep etc) voor je maakt die je kan invriezen. Maak gezond eten zo makkelijk mogelijk voor jezelf, maar bedenk ook dat het helemaal niet erg is als het maar 2 of 3 x per week lukt of alleen in het weekend. Keer het om: Die keren heb je dan toch alvast te pakken!
Gun jezelf de tijd die het kost om weer te aarden en jezelf thuis je voelen in ne nieuwe leven.
Al die veranderingen gaan niemand in de koude kleren zitten, besef dat ook.
Het kan best wel eens een half jaar of een jaar duren, misschien langer zelfs, maar er komt een dag dat je voelt dat je weer helemaal oké bent met je leven en de omstandigheden die je voor jezelf hebt gecreeerd. Tot die tijd probeer niet te veeleisend te zijn maar wees lief voor jezelf en wees niet bang om eens nu en dan om hulp te vragen in je omgeving.
:redrose:
Wat een lieve reactie!
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Ik heb op die manier meerdere malen een burn-out/depressie/overspannenheid opgelopen en ben uiteindelijk afgekeurd.
Ik heb enorme bewondering voor mensen die fulltime (of meer zelfs) kunnen werken, ik kan het niet.

Hopelijk trekt het bij na een tijdje, anders mss toch proberen af en toe thuis te werken?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Bij een nieuwe baan inderdaad wel normaal. Er komt veel op je af aan nieuwe informatie, dat moet allemaal verwerkt worden. En je bent waarschijnlijk nog zoekende, moet de mensen nog leren kennen enz.

Toch verbaas ik me er wel eens over dat veel mensen vermoeidheid er bij vinden horen. Het is maar waar je de lat legt. Iemand die gezond hoeft denk ik 's avonds niet uitgeput te zijn, niet structureel in ieder geval. In periodes (zoals die van een nieuwe baan) kan het natuurlijk voorkomen.
Als je, als je gewend bent, moe blijft kan het een teken zijn dat het werk toch niet bij je past, dat je er geen energie uithaalt, je niet goed genoeg voor jezelf zorgt of wat dan ook... Ik denk dat streven naar 'niet gesloopt zijn' realistisch is, zolang er dus geen onderliggend gezondheidsprobleem is.
dagdromer1986 wijzigde dit bericht op 09-01-2018 21:44
0.13% gewijzigd
Een nieuwe baan is inderdaad heel vermoeiend.
Zorg ondertussen zo goed mogelijk voor je zelf, maak het je zelf gemakkelijk maar blijf wel bewegen (fietsen, wat je al doet, blijf sporten als je dat doet).
Het wordt vanzelf beter!
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
09-01-2018 20:35
Herkenbaar. Ik heb op die manier meerdere malen een burn-out/depressie/overspannenheid opgelopen en ben uiteindelijk afgekeurd.
Ik heb enorme bewondering voor mensen die fulltime (of meer zelfs) kunnen werken, ik kan het niet.

Hopelijk trekt het bij na een tijdje, anders mss toch proberen af en toe thuis te werken?

[...]
@TO ik herken het. Al werk ik al vele jaren, maar het word steeds lastiger. Maar ik heb dan ook een chronische vermoeidheid naast andere lichamelijke klachten. Wellicht wen jij nog. Reizen breekt ook wel op, hoor. Misschien later toch dichterbij huis werken en/of wat minder uur. Misschien kun je ergens 4 x 9 werken. Vind ik fijner dan 5 x 8.

Laat een keer je HB bij de doktersassistente testen. Als deze te laag is kan je ook moe zijn.
Vitamine D is ook belangrijk en vele hebben tekort.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2018 23:29
Reden: Op de man
35.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook wel gevloerd na 9 uur werken, maar ik doe het met zoveel plezier, zou het niet anders willen.

Na een gezellig uitje met familie ben ik ook kapot, zo gek is dat niet.

Verschil tussen jou en mij is het werkplezier.
Daarom werk ik parttime.

Maak vooraf gezonde maaltijden voor door de weeks. Gezond eten is sowieso fijn.
Een nieuwe baan zuigt energie door alle nieuwe indrukken en omdat je nog niet echt iets ‘op routine’ kunt doen. Dat is logisch. Maar ik vraag me af of je het vele werken niet vooral doet om verder nergens mee bezig te hoeven. Je eerste prioriteit zou moeten zijn om in deze tijd van veranderingen (verhuizing, nieuwe baan) vooral ook goed voor jezelf te zorgen. Je blaast jezelf anders op.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
09-01-2018 20:07
Welkom in de wereld van de volwassen mensen die al vaak 10-20-30 jaar dit werkende leven leiden (en nog steeds leven). De meeste mensen krijgen heus geen energie van die kantoorbaan die ze al jaren en jaren doen, en zijn ook blij dat ze een keer thuis zijn, gekookt en gegeten hebben en hé, dan kunnen ze na het afwassen nog zomaar 2 uurtjes relaxen op de bank, want dan is het weer bedtijd, want de volgende morgen vroeg op. De realiteit van veel werkende mensen.Raak er maar aan gewend, want leuker wordt het niet.
Helemaal mee eens. Energie krijgen van werk vind ik altijd zo bijzonder, werken kost gewoon energie en s avond ben je het logischerwijs zat.
Is niet anders.
summer is a state of mind
Alle reacties Link kopieren
[...]
:woa:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2018 23:28
Reden: quote verwijderd
91.57% gewijzigd
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
c_est_moi schreef:
09-01-2018 21:22
Helemaal mee eens. Energie krijgen van werk vind ik altijd zo bijzonder, werken kost gewoon energie en s avond ben je het logischerwijs zat.
Is niet anders.
Klopt. Ik ken maar verdomd weinig mensen die aan het einde van de werkdag zeggen "Tjee, is het alweer tijd om naar huis te gaan, balen zeg, ik was net zo lekker bezig, zou nog wel een uurtje of 4 door willen gaan".

Of die thuiskomen na de werkdag en zeggen "Joh, ik heb nou zó veel energie opgedaan, kom, we gaan het hele huis eens aanpakken, niks op de bank zitten en relaxen, ik voel me helemaal geïnspireerd om nog wat te doen..."

Ze zullen er misschien best zijn, maar ik denk zomaar dat het voor het merendeel van de mensen niet geldt...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
09-01-2018 21:55
:woa:
Ja dit!

Hoe krijg je het uit je toetsenbord. Echt, zo dom.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
09-01-2018 21:55
:woa:
Er klinkt enige kift...
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
09-01-2018 20:13
Ja is heel normaal bij een nieuwe baan.
Ik heb je even geLoept want meende je te hebben gelezen in ander topic en idd. Je bent net verhuisd, hebt nog aardig wat met jezelf te kampen mentaal en emotioneel gezien, ik vind je erg veeleisend en hard naar jezelf. Wees wat milder, je doet het hartstikke goed!
Vraag anders of je moeder bijv wat gezonde porties (verse groentesoep etc) voor je maakt die je kan invriezen. Maak gezond eten zo makkelijk mogelijk voor jezelf, maar bedenk ook dat het helemaal niet erg is als het maar 2 of 3 x per week lukt of alleen in het weekend. Keer het om: Die keren heb je dan toch alvast te pakken!
Gun jezelf de tijd die het kost om weer te aarden en jezelf thuis je voelen in ne nieuwe leven.
Al die veranderingen gaan niemand in de koude kleren zitten, besef dat ook.
Het kan best wel eens een half jaar of een jaar duren, misschien langer zelfs, maar er komt een dag dat je voelt dat je weer helemaal oké bent met je leven en de omstandigheden die je voor jezelf hebt gecreeerd. Tot die tijd probeer niet te veeleisend te zijn maar wees lief voor jezelf en wees niet bang om eens nu en dan om hulp te vragen in je omgeving.
:redrose:
Ik noem het altijd de babydagen op een nieuwe werkplek: net als een baby veel nieuwe indrukken en net als een baby veel slapen dus.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
09-01-2018 22:01
Klopt. Ik ken maar verdomd weinig mensen die aan het einde van de werkdag zeggen "Tjee, is het alweer tijd om naar huis te gaan, balen zeg, ik was net zo lekker bezig, zou nog wel een uurtje of 4 door willen gaan".

Of die thuiskomen na de werkdag en zeggen "Joh, ik heb nou zó veel energie opgedaan, kom, we gaan het hele huis eens aanpakken, niks op de bank zitten en relaxen, ik voel me helemaal geïnspireerd om nog wat te doen..."

Ze zullen er misschien best zijn, maar ik denk zomaar dat het voor het merendeel van de mensen niet geldt...
Neuh... ik ben savonds echt wel gevloerd. Ben bewust van 40 naar 32 uur gegaan een jaar geleden, kost geld, een dag meer vrije tijd maar evengoed echt wel moe savonds.
Ben ook niet de jongste meer. Vroeger deed ik 40 uur en meer met 2 vingers in mijn neus en had dan savonds nog een hoop energie over om dingen te doen of op pad te gaan. Die tijd is nu voorbij. En het pensioen ook verder weg.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
[...]

Hoe krijg je het uit je strot. Maar echt.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-01-2018 09:28
Reden: quote verwijderd
71.69% gewijzigd
Don't waste your time or time will waste you.
Solomio schreef:
09-01-2018 21:55
:woa:
Als dergelijke reacties je er maar niet van weerhouden om hier te blijven posten, ik lees je graag!
[...]
Zo hee, dat is wel erg negatief vanuit emotie reageren. Dat is toch nergens goed voor?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2018 23:28
Reden: quote verwijderd
56.77% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven