Werk & Studie alle pijlers

sollicitatie afzeggen

17-01-2018 11:21 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week kreeg ik onverwachts een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek. Ik kreeg deze uitnodiging n.a.v. Een ander gesprek waarbij ik ben afgewezen. Ze hebben mijn cv in de portefeuille gehouden en willen me voor deze vacature zien.
Ik zie het toch niet zo zitten. Ik heb net een andere baan rond. En de grop spreekt me toch niet zo aan.
Gewoon afzeggen? Dat scheelt voor beide partijen tijd en moeite.
ja natuurlijk afzeggen.
Alle reacties Link kopieren
ja natuurlijk. bellen en bedanken voor de uitnodiging. Zeg gewoon dat je op dit moment geen interesse hebt. Je kunt dan meteen aangeven of je in portefeuille wil blijven of niet.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ergens twijfel je. Hoe komt dat?
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel2 schreef:
17-01-2018 11:24
Ergens twijfel je. Hoe komt dat?
Dat vraag ik me ook af. Als je een interesse hebt zou je het toch gewoon kunnen afzeggen, dat lijkt me vrij duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel2 schreef:
17-01-2018 11:24
Ergens twijfel je. Hoe komt dat?
Toch bang dat ik een leuke baan laat lopen. Maar waar ik nu ga werken is ook leuk.
Dus om het mezelf makkelijker te maken. En omdat ik de laatste tijd al zoveel sollicitatiegesprekken heb gehad.
mick87 schreef:
17-01-2018 11:29
Toch bang dat ik een leuke baan laat lopen. Maar waar ik nu ga werken is ook leuk.
Dus om het mezelf makkelijker te maken. En omdat ik de laatste tijd al zoveel sollicitatiegesprekken heb gehad.
Dus nu heb je zeker weten een nieuwe baan en voor deze functie in je openingspost moet je wéér solliciteren, zonder garantie voor een nieuwe baan? Als dat zo is, zou ik afzeggen.
Tuurlijk, gewoon afzeggen!

Je hoeft niet dankbaar te zijn dat je ergens op gesprek mag hoor.
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 17-01-2018 11:44
56.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
17-01-2018 11:29
Toch bang dat ik een leuke baan laat lopen. Maar waar ik nu ga werken is ook leuk.
Dus om het mezelf makkelijker te maken. En omdat ik de laatste tijd al zoveel sollicitatiegesprekken heb gehad.

Tja, keuzes maken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Als je net hebt toegezegd op een andere baan, dan zou ik het afzeggen.
Tenzij natuurlijk deze shop veel meer voordelen zou bieden.

Het feit dat je ondertussen al een baan hebt, maakt jou voor hen in de toekomst niet minder interessant. Integendeel dat wil zeggen dat er meer bedrijven in jou interesse hebben.
Ik zou gewoon gaan, mits het tijdstip je goed uitkomt. Ik heb het zelf ook eens voorhanden gehad en kon toen met 100 procent zekerheid zeggen dat mijn huidige baan toch leuker is.
Alle reacties Link kopieren
Het is een uitnodiging hè, daar mag je nee op zeggen. Ik zou zelf even bellen en aangeven dat je ondertussen al iets hebt en daarom geen interesse hebt. Natuurlijk wel even bedanken, want wie weet in de toekomst...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Maud27 schreef:
17-01-2018 11:57
Ik zou gewoon gaan, mits het tijdstip je goed uitkomt. Ik heb het zelf ook eens voorhanden gehad en kon toen met 100 procent zekerheid zeggen dat mijn huidige baan toch leuker is.
Ik zou denk ik ook wel gaan, met een gesprek heb je de job niet en ga je al helemaal niet de verplichting aan de job aan te nemen.

Zou denk ik benieuwd zijn wat ze me te bieden hebben en misschien inderdaad wel dubbel zo blij zijn met de job die je nu hebt.

Tenzij dat gesprek binnen je huidige werkuren valt lijkt me dat je weinig te verliezen hebt?
Alle reacties Link kopieren
MonicaG schreef:
17-01-2018 12:04
Ik zou denk ik ook wel gaan, met een gesprek heb je de job niet en ga je al helemaal niet de verplichting aan de job aan te nemen.

Zou denk ik benieuwd zijn wat ze me te bieden hebben en misschien inderdaad wel dubbel zo blij zijn met de job die je nu hebt.

Tenzij dat gesprek binnen je huidige werkuren valt lijkt me dat je weinig te verliezen hebt?
Het lijkt mij zonde van ieder zn tijd.
Ik zou afzeggen. Je hebt al een andere baan. Schuldig voelen hoeft ook niet, uiteindelijk hebben zij je toen niet aangenomen voor die andere functie dus dat je verder bent gaan kijken is logisch.
Alle reacties Link kopieren
Mocht je kunnen gewoon gaan goed voor je ervaring en zien wat ze bieden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven