Werk & Studie alle pijlers

Contract voorovereenkomst

17-01-2018 12:59 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje;
Ik heb gisteren een arbeidsvoorwaarden gesprek gehad waarbij mij een voorovereenkomst voor 1 jaar is toegezegd.

Ik lees dat bij de 4de oproep, men recht heeft op een vast contract.

Maar wat ik nergens kan vinden, wat wordt onder die oproep verstaan? Is dat het hele jaar, want ik heb een jaarcontract? Is dat de “eerste oproep”?

Of, ik heb net 3 diensten afgesproken. (Inwerken) Via de email bevestigd, en na het inwerken (ga ik vanuit) krijg ik weer te horen hoe en wat. Zou dit dan de 2de oproep zijn?

Iemand die dit weet?
Alle reacties Link kopieren
http://www.arbeidscontracten.com/info/P ... komst.html

Daar staat het duidelijk:
" De voorovereenkomst kent namelijk het gevaar dat, wanneer u niet oppast, er een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd ontstaat.
Deze ontstaat namelijk wanneer u na 3 opeenvolgende* tijdelijke contracten te hebben afgesloten daarna aansluitend* een 4e contract afsluit.
Dit 4e contract wordt automatisch een contract voor onbepaalde tijd."

*Wil zeggen binnen 3 maanden na het voorgaande contract.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat heb ik ook gelezen. Maar ik las ook dit;
Heb je een oproepcontract met voorovereenkomst? Dan ben je tot niets verplicht, wanneer je werkgever jou vraagt om te komen werken. >Als je niet wilt of kunt werken, dan mag je het aanbod afslaan. Wil je wel graag werken? Dan sluit je een tijdelijk contract af voor precies de periode [/i]dat de werkgever jou nodig heeft. <

ontstaat er elke keer dat u wordt opgeroepen een arbeidsovereenkomst op het moment dat u de oproep accepteert.


Ben ik nu dan wel verplicht om aan elke oproep (elke dienst) gehoor te geven? Voor een jaar?
anoniem_277051 wijzigde dit bericht op 17-01-2018 13:13
Reden: Aanvulling
11.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik ben niet uit op een vast contract hoor. Maar ik vroeg mij af hoe en wat.
Alle reacties Link kopieren
Bois01 schreef:
17-01-2018 13:11
Ja dat heb ik ook gelezen. Maar ik las ook dit;
Heb je een oproepcontract met voorovereenkomst? Dan ben je tot niets verplicht, wanneer je werkgever jou vraagt om te komen werken. >Als je niet wilt of kunt werken, dan mag je het aanbod afslaan. Wil je wel graag werken? Dan sluit je een tijdelijk contract af voor precies de periode [/i]dat de werkgever jou nodig heeft. <

ontstaat er elke keer dat u wordt opgeroepen een arbeidsovereenkomst op het moment dat u de oproep accepteert.


Ben ik nu dan wel verplicht om aan elke oproep (elke dienst) gehoor te geven? Voor een jaar?
er staat toch heel duidelijk dat je tot niets verplicht bent???
Alle reacties Link kopieren
Nee en dan kom ik dus weer terug op;
Elke (losse) oproep geldt als arbeidsovereenkomst?
Of
Jaarcontract geldt als 1ste oproep dus 1 arbeidsovereenkomst?
Bij elke oproep kan ik weigeren.
Dus dan ook op elke oproep “binnen” het jaarcontract?

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel :-D
Of ik zie het gewoon niet en denk straks “o ja hoe dom dat ik dat niet snapte” :frusty:
Alle reacties Link kopieren
Het jaarcontract zegt eigenlijk niet zoveel, alleen dat je hebt afgesproken dat jij beschikbaar bent voor oproepen en dat de werkgever aan jou denkt als hij iemand nodig is. Ik denk dat de 3 inwerkdiensten als 1 oproep gelden en dat je daarvoor dan een aparte arbeidsovereenkomst krijgt. Bellen ze volgende week voor weer 3 diensten dan is dat oproep 2. Kun je niet, dan mag je weigeren (maar blijft je teller op 1 oproep staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik begreep ook dat ik wekelijks een briefje met mijn eventuele uren in moet vullen.
Hier staat idd “arbeidscontract voor bepaalde tijd behorend bij de voorovereenkomst” op.
Aangezien het én oproep én onregelmatige diensten zijn is er geen standaard aantal uren per week.
Dus dat moet ik idd echt per week invullen , zoals P&O zei.


Dan snap ik echt niet waarom ik dit contract krijg. Aangezien in het sollicitatiegesprek al duidelijk werd dat ik “hard nodig” zou zijn.
En ik nu 3 diensten verspreid over 2 weken heb, en dus 2x zo’n “arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd (...)” moet invullen.

Najah, ik ga het nog maar even navragen denk ik :rolling:
Voorovereenkomst... weer wat geleerd. Voor de HR-ers: wat is het voordeel hiervan voor de werkgever?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat vraag ik mij ook af. Misschien in een branche waar echt met opdrachten voor een x aantal weken/maanden wordt gewerkt? Dat men iemand dan kan “inhuren” voor een bepaalde aaneengesloten tijd zonder “er aan vast te zitten”?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven