Werk & Studie alle pijlers

Samenspannen bazin en collega

19-01-2018 09:46 36 berichten
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-01-2018 13:43
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
99.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
andere baan en vriendin zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Overlegden ze voorheen wel alles met jou?
Wat zei je vriendin toen je het er met haar over had...?
En als je vraagt hoe zij vinden dat het gaat? Normale vraag.
Gewoon es vragen? "Goh, vind je het nog leuk dat ik hier ook werk? Ik krijg soms een andere indruk namelijk"
ik werk pas..
en een lange tijd ging het goed..
dat komt niet overeen
ik was er nooit aan begonnen
zou verder solliciteren
Waarom denk je dat je werkgever verplicht is om alles met jou te overleggen wat ze met een andere werknemer overgrote (die er al langer werkt dan jij)? Of waarom vind je dat je werkgever jou moet betrekken bij alle gesprekken die ze met een andere werknemer heeft?
Mijn leidinggevende heeft zo vaak gesprekken met collega's waar ik niet bij ben, ik zou geen leven hebben als ik me daar druk over zou moeten maken.
Alle reacties Link kopieren
Er zit echt niets anders op dan dit te bespreken. Je hoeft niet eerst met harde feiten te komen, je mag ook gewoon bespreken dat je je hier niet lekker bij voelt.
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
19-01-2018 10:35
Waarom denk je dat je werkgever verplicht is om alles met jou te overleggen wat ze met een andere werknemer overgrote (die er al langer werkt dan jij)? Of waarom vind je dat je werkgever jou moet betrekken bij alle gesprekken die ze met een andere werknemer heeft?
Mijn leidinggevende heeft zo vaak gesprekken met collega's waar ik niet bij ben, ik zou geen leven hebben als ik me daar druk over zou moeten maken.
Het is voor een leidinggevende niet gepast om over een medewerker te appen met een andere medewerker zonder dat deze medewerker van de inhoud op de hoogte is. Lijkt me wel voor de hand liggend. En ook lopende zaken bespreken met maar een medewerker en een andere medewerker niet informeren is niet goed voor effectiviteit.
Waarom bespreek je het niet eens met je leidinggevende of/en je vriendin, TO? Als het klopt wat je denkt te merken, is het geluk toch al om zeep. En anders is het misschien een misverstand.
Alle reacties Link kopieren
Hoe komt het trouwens dat jij een appje binnen ziet komen op de telefoon van je baas? En dat je dan ook nog kunt zien dat het over jou ging? Wat vreemd. Hoe zag je dat dan?
Jufjoke schreef:
19-01-2018 10:51
Hoe komt het trouwens dat jij een appje binnen ziet komen op de telefoon van je baas? En dat je dan ook nog kunt zien dat het over jou ging? Wat vreemd. Hoe zag je dat dan?
Dat vroeg ik me ook af. Ik heb best goede ogen, maar als ik zoiets in 1 oogopslag wil zien... (O) (O)
Ik krijg een ontzettend deja vu, ik heb dit al eens eerder gelezen!
Kersenpitje schreef:
19-01-2018 11:00
Ik krijg een ontzettend deja vu, ik heb dit al eens eerder gelezen!
Dat is het TLLVHVF (Te Lang Lid Van Het Viva Forum) syndroom. Dan lijken veel topics op elkaar.
Corona67 schreef:
19-01-2018 11:03
Dat is het TLLVHVF (Te Lang Lid Van Het Viva Forum) syndroom. Dan lijken veel topics op elkaar.
Hahaha, ik vrees het ook :hihi:
Jufjoke schreef:
19-01-2018 10:51
Hoe komt het trouwens dat jij een appje binnen ziet komen op de telefoon van je baas? En dat je dan ook nog kunt zien dat het over jou ging? Wat vreemd. Hoe zag je dat dan?
Er liggen bij ons zo vaak telefoons onbemand op de tafel. Als mensen appjes zichtbaar op het startscherm hebben, dan zie je dat toch? Ik zie vaak van alles en ik raak geen telefoon aan.
Hoe zit het dan met die 4e collega? Wordt die wel betrokken bij overleg?
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
19-01-2018 10:50
Het is voor een leidinggevende niet gepast om over een medewerker te appen met een andere medewerker zonder dat deze medewerker van de inhoud op de hoogte is. Lijkt me wel voor de hand liggend. En ook lopende zaken bespreken met maar een medewerker en een andere medewerker niet informeren is niet goed voor effectiviteit.
Waarom bespreek je het niet eens met je leidinggevende of/en je vriendin, TO? Als het klopt wat je denkt te merken, is het geluk toch al om zeep. En anders is het misschien een misverstand.
Hoezo? Als tot nieuw is moet haar leidinggevende toch met die collega kunnen praten over hoe het gaat, of ze helemaal ingewerkt is en of er nog dingen niet goed gaan? Bij een vorige baan heeft mijn leidinggevende ook wel eens aan mij gevraagd hoe mijn ervaringen met een nieuwe collega waren.
Alle reacties Link kopieren
eerst een andere baan regelen en dan misschien eens bespreken wat er nou gebeurd is
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat je dit niet moet laten aan sudderen, hoe moeilijk ook... want je weet nooit wat er uiteindelijk gaat uitkomen. Meestal zijn het zulke subtiele dingen dat je er de vinger niet op kunt leggen, dus dan blijf je het maar aankijken, hopend dat het dan op een goed moment duidelijk genoeg wordt om aan te kaarten. Ondertussen ben je heel alert en achterdochtig en is elk dingetje een bevestiging. Er zit niks anders op dan het uit te spreken, want dit gaat niet vanzelf weg. Sterker, ik denk dat je onderbuikgevoel niet zomaar is opgekomen, dus zal een reden hebben... Mochten ze dan beweren dat je spoken ziet, dan heb je ten minste iets om naar te refereren als ze je dat gevoel blijven geven. En als er wel iets is, dan kun je het maar beter weten, ofwel om je conclusies te trekken, ofwel om er iets mee te kunnen doen.
Altijd leuk, een nieuwe TO die wat neerplempt en vervolgens geen tekst en uitleg komt geven zodat alle mogelijke scenario's besproken kunnen worden. :proud:
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
19-01-2018 11:14
Er liggen bij ons zo vaak telefoons onbemand op de tafel. Als mensen appjes zichtbaar op het startscherm hebben, dan zie je dat toch? Ik zie vaak van alles en ik raak geen telefoon aan.
Dat komt bij mij op de werkvloer zo echt niet voor. Je moet toch naar de telefoon kijken om het echt te kunnen lezen? Dan heb je het toch niet meer over een onbemande telefoon ergens op een bureau. Dan moet je er welhaast boven hangen. Ik vind het nog steeds vreemd dus.
Alle reacties Link kopieren
Kan het niet liggen dat jij je 3e wiel aan de wagen voelt omdat je vriendin en bazin een goede verstandhouding hebben en je daardoor terecht of onterecht buitengesloten voelt zonder dat dat misschien het geval is. Je vermoedens zijn beetje vaag zoals je zelf aangeeft echt feiten heb je niet.
Jufjoke schreef:
19-01-2018 11:32
Dat komt bij mij op de werkvloer zo echt niet voor. Je moet toch naar de telefoon kijken om het echt te kunnen lezen? Dan heb je het toch niet meer over een onbemande telefoon ergens op een bureau. Dan moet je er welhaast boven hangen. Ik vind het nog steeds vreemd dus.
Als wij vergaderingen hebben slingeren er heel veel telefoons rond als mensen koffie zijn halen bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
19-01-2018 11:55
Als wij vergaderingen hebben slingeren er heel veel telefoons rond als mensen koffie zijn halen bijvoorbeeld.
Maar ik begrijp het niet; dat kun je, als je gewoon aan een bureau zit , toch niet lezen? Volgens mij moet je echt je best doen om op die manier te zien van wie het appje is en dan ook nog waar het over gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven