Werk & Studie alle pijlers

Terug naar school

19-01-2018 11:11 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn situatie is als volgt..
Ik heb op dit moment een baan voor 16 uur. Wil graag meer werken maar dit is bij mijn huidige werkgever niet mogelijk. Dus ik solliciteer me helemaal suf.. helaas tot nu toe nog zonder resultaat.

Dan het volgende : Ik werk nu in een supermarkt en ben 25 jaar. Ik wil het roer omgooien en speel sinds kort met het idee om toch een opleiding te gaan doen. In bijvoorbeeld de logistiek.
Het lijkt me best eng om nu weer naar school te gaan.. en ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die na een aantal jaar toch weer een opleiding zijn gaan doen en wat jullie ervaring daarin was?
Alle reacties Link kopieren
Leuk, gewoon doen.
Alle reacties Link kopieren
Doen! Ik ben bijna veertig en ga ook weer naar school.
Doen ik ben 41 en momenteel werkloos. Maar ook aan het proberen om nog weer een opleiding te gaan doen als helpende of verzorgende ig BBL. Succes.
Doen. Ik ben indertijd zelfs weer fulltime naar school gegaan, toen ik 25 was, dat was even wennen, en ik had niet echt aansluiting bij mijn klasgenoten, maar daarvoor zat ik er niet.
Alle reacties Link kopieren
Alvast bedankt voor jullie reacties.. altijd fijn om te zien dat je niet alleen bent zeg maar. Ik was toen der tijd blij dat ik van school af was. Mede door dat mijn moeder overleden is toen ik nog op school zat. Dus ik was er toen zo klaar mee. Achteraf spijt dat ik toen niet meteen door ben gegaan met een andere studie. Aansluiting met vooral jongeren is voor mij denk ik niet zo'n probleem omdat ik doorgaans ook met een hele hoop jongeren van rond de 16 á 18 jaar werk. Het is denk ik meer dat ik er al een aantal jaar uit ben. Kwamen jullie weer makkelijk in dat schoolritme?
Alle reacties Link kopieren
Chaan_ schreef:
19-01-2018 13:11
Alvast bedankt voor jullie reacties.. altijd fijn om te zien dat je niet alleen bent zeg maar. Ik was toen der tijd blij dat ik van school af was. Mede door dat mijn moeder overleden is toen ik nog op school zat. Dus ik was er toen zo klaar mee. Achteraf spijt dat ik toen niet meteen door ben gegaan met een andere studie. Aansluiting met vooral jongeren is voor mij denk ik niet zo'n probleem omdat ik doorgaans ook met een hele hoop jongeren van rond de 16 á 18 jaar werk. Het is denk ik meer dat ik er al een aantal jaar uit ben. Kwamen jullie weer makkelijk in dat schoolritme?
Ik ben door ziekte en gewoon willen werken wel is voor langere tijd weggebleven uit de schoolbanken en ik vond het eigenlijk altijd wel makkelijk om mijn draai weer te vinden. Vooral omdat ik mijn werk vaak weinig uitdagend vond en toe was aan wat anders.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Ik moest wel erg aan het schoolse weer wennen, na een aantal jaren gewerkt te hebben vond ik dat soms wat kinderachtig. Wat wil jij? Fulltime of parttime naar school, want avond studie is echt anders heb ik ook gedaan, en dat is gewoon volwassen onderwijs en de benadering is dan ook anders.
Ik ben vandaag geslaagd voor een sprint opleiding en ik ben nu 36 jaar.Dus ik zou zeggen doe het gewoon het is even pittig maar je bent nog hartstikke jong.
Alle reacties Link kopieren
chocotofje schreef:
19-01-2018 16:27
Ik ben vandaag geslaagd voor een sprint opleiding en ik ben nu 36 jaar.Dus ik zou zeggen doe het gewoon het is even pittig maar je bent nog hartstikke jong.
Gefeliciteerd!
Chaan_ schreef:
19-01-2018 16:40
Gefeliciteerd!
Dankjwel :cheer2:
Ja hoor, gewoon doen! Ik ben vorig jaar ook weer begonnen met een 2 jarige opleiding, ik ben nu 26. Ik ben inderdaad wel de oudste van mijn klas maar dat maakt me niks uit.
Alle reacties Link kopieren
Tessa44- schreef:
19-01-2018 16:18
Ik moest wel erg aan het schoolse weer wennen, na een aantal jaren gewerkt te hebben vond ik dat soms wat kinderachtig. Wat wil jij? Fulltime of parttime naar school, want avond studie is echt anders heb ik ook gedaan, en dat is gewoon volwassen onderwijs en de benadering is dan ook anders.
Doe je langer over een avondstudie? Ik twijfel inderdaad nog een beetje. Maar neig meer aar een deeltijdstudie
Chaan_ schreef:
19-01-2018 18:18
Doe je langer over een avondstudie? Ik twijfel inderdaad nog een beetje. Maar neig meer aar een deeltijdstudie
Ik weet niet wat je precies wilt, wat ik toen ging doen in dag opleiding, was niet te doen in avondstudie. Én ik kon het gelukkig betalen! Want los van de studie kosten, kost een dag opleiding natuurlijk heel veel want je raakt je inkomsten kwijt, en ik woonde wel op mijzelf en alleen, kosten die gingen gewoon door, dat moet je meenemen in je keuze. Verder waar een wil is, is een weg, dus als dé studie alleen overdag te volgen is, dan ga je ervoor, je kunt vast nog studie financiering krijgen, misschien kunnen je ouders je wat geld lenen of geven....

Een avondstudie kan waarschijnlijk in de zelfde snelheid, maar je zult óók veel meer zelf moeten doen, kan je dat? Zoek het uit voor jezelf praat met mensen die jou goed kennen, en weeg af wat het beste voor jou is.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je een heel klein beetje interesse hebt adviseer ik een opleiding in de techniek. Baan gegarandeerd.
Niet geschoten is altijd mis
Ik ben bijna 50 en met mijn Master bezig. Naast een fulltime baan. Je kunt prima studeren naast een baan. Goed dat je dit gaat doen TO!
Chaan_ schreef:
19-01-2018 18:18
Doe je langer over een avondstudie? Ik twijfel inderdaad nog een beetje. Maar neig meer aar een deeltijdstudie
Bij de meeste deeltijdstudies moet je een baan hebben in ongeveer het werkveld waar je de opleiding voor wilt doen. De opdrachten moeten in het bedrijf gedaan worden waar je voor werkt. Minimumeis is dan 20 uur minimaal werkzaam.
Zo was het toen bij mijn deeltijdstudie en bij meerdere opleidingsrichtingen.
Hou hier dus rekening mee en kijk hier goed naar.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips en adviezen. Weer veel stof tot nadenken !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven