Werk & Studie alle pijlers

ervaring met het relatiebeding / nieuwe baan bij klant

19-01-2018 23:39 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wie kan me tips geven?

Ik werk al 12 jaar voor het zelfde bedrijf (het is mijn 2e baan). Ik voel me al wat langer niet helemaal meer op mijn plek door de nodige veranderingen. Ik heb al een tijdje een onstuimig gevoel in mijn buik, maar sinds een paar maanden is dit flink verergerd en is het kwartje gevallen dat dit door het werk (stress en werkdruk komt). We zijn een paar maanden terug in een reorganisatie terecht gekomen en hierdoor zijn een aantal collega's waar we een goede band mee hadden plotseling ontslagen. We hebben er een collega voor terug gekregen waar we absoluut niet mee overweg kunnen. Daarbuiten zijn er nog de nodige dingen gebeurd waar ik niet echt verder op in kan gaan. Zowel het bedrijf is na 12 jaar erg veranderd, maar ik natuurlijk ook..... Kortom: ik ben toe aan iets nieuws....nieuwe werkomgeving, nieuwe collega's, nieuwe contacten....
Toen ik het besluit had genomen eens om me heen te gaan kijken, kwam ik een superleuke vacature tegen in mijn eigen woonplaats. Dit bedrijf ken ik al, omdat dit een (kleine) klant is van het bedrijf waar ik nu werk.
Door de reorganisatie vond ik het niet slim om op mijn werk open kaart te spelen en aan te geven dat ik wilde gaan kijken of deze vacature wat voor mij is. Ik wil uiteraard geen risico lopen mijn baan te verliezen zonder hier een leuke nieuwe baan voor in de plaats te hebben. Voor hetzelfde geld vinden ze mij niet geschikt voor de functie of verdient het te weinig....
Ik heb inmiddels 2 hele leuke gesprekken gehad....en ze hebben me gebeld dat ze me willen verwelkomen in hun team. Yeah! Ze gaan me deze week een aanbod doen.