Werk & Studie alle pijlers

Fontys 21+ test Eindhoven

20-01-2018 17:16 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo beste forumleden,

Over 2 weken heb ik een 21+ toelatingstoets, ik heb begrepen van de school dat ik me hier niet op kan voorbereiden, zelf denk ik echter dat je jezelf wel een beetje zou kunnen voorbereiden. Vandaar dat ik op dit forum terecht gekomen ben.

Het nodige research heb ik al gedaan het enige probleem is dat deze forums waar deze info staat al meer dan 7 jaar oud zijn.

Volgens deze oude forums komen deze onderdelen er vooral in voor:

woordbeeld: correcte schrijfwijze
taalgebruik: grammaticaal inzicht
analogieen: abstract denkvermogen rekenvaardigheid: rekenbewerkingen uitvoeren
figuren reeksen: abstract denkvermogen m.b.v. figuren
ruimtelijk inzicht: abstract driedimensionaal inzicht
praktisch inzicht: natuurkundige en technische aanleg
snelheid en nauwkeurigheid: mate van accuraat en vlug werken

Kan iemand die deze test recentelijk op het Fontys heeft gemaakt mij bevestigen dat deze onderdelen er inderdaad nog inkomen en het liefst nog wat tips en voorbeeldvragen geven o.i.d :)

Alvast bedankt en alle tips zijn welkom!

Groetjes,
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet teveel voorbereiden. Als je deze toets niet zonder al te veel voorbereiding kunt halen wordt de rest van de opleiding ook ingewikkeld.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar augustus heb ik deze test gemaakt, ook bij 't fontys in Eindhoven. Helaas niet gehaald, vond bepaalde onderdelen erg pittig (vooral analogieën, figuren en inzicht).. maar wat mij echt fataal was geworden, was de tijdsdruk. Je krijgt bijv. 10 minuten voor 30 vragen.. dat lijkt veel maar als je bij elke vraag moet nadenken is je tijd zo om en heb je de helft niet beantwoord. Ik adviseer je dus echt om te oefenen onder tijdsdruk. Verder is het ook handig om te oefenen met rekenen, er zullen namelijk breuken, kommagetallen en dergelijke worden gevraagd. Voor de rest lijkt het gewoon op een normale iq test!

Ik heb de uitslag van de test nog in mijn mail, mocht je die willen zien mag je me pm'en, dan mail ik m naar je door
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit zo’n test bij fontys gedaan, wel bij een andere hogeschool. Toets kwam overeen met wat jij schrijft.

Toets niet gehaald. Uiteindelijk voor een soortgelijke opleiding aan een andere hogeschool wel P gehaald en WO bachelor gehaald ( mee bezig). Toets zegt dus niets, is alleen jammer dat je daarvan afhankelijk bent.

Want andere hier zeggen: probeer je wel voor te bereiden: snelheidstoetsjes, van die algemene iq toetsen.. veel oefenen met waar jij minder goed in was op school ( bijv rekenen, taal of ruimtelijk inzicht).
Alle reacties Link kopieren
nknk_45 schreef:
23-01-2018 02:44
Vorig jaar augustus heb ik deze test gemaakt, ook bij 't fontys in Eindhoven. Helaas niet gehaald, vond bepaalde onderdelen erg pittig (vooral analogieën, figuren en inzicht).. maar wat mij echt fataal was geworden, was de tijdsdruk. Je krijgt bijv. 10 minuten voor 30 vragen.. dat lijkt veel maar als je bij elke vraag moet nadenken is je tijd zo om en heb je de helft niet beantwoord. Ik adviseer je dus echt om te oefenen onder tijdsdruk. Verder is het ook handig om te oefenen met rekenen, er zullen namelijk breuken, kommagetallen en dergelijke worden gevraagd. Voor de rest lijkt het gewoon op een normale iq test!

Ik heb de uitslag van de test nog in mijn mail, mocht je die willen zien mag je me pm'en, dan mail ik m naar je door
Heb je een pm gestuurd weet niet of die is aangekomen?
Alle reacties Link kopieren
nknk_45 schreef:
23-01-2018 02:44
Vorig jaar augustus heb ik deze test gemaakt, ook bij 't fontys in Eindhoven. Helaas niet gehaald, vond bepaalde onderdelen erg pittig (vooral analogieën, figuren en inzicht).. maar wat mij echt fataal was geworden, was de tijdsdruk. Je krijgt bijv. 10 minuten voor 30 vragen.. dat lijkt veel maar als je bij elke vraag moet nadenken is je tijd zo om en heb je de helft niet beantwoord. Ik adviseer je dus echt om te oefenen onder tijdsdruk. Verder is het ook handig om te oefenen met rekenen, er zullen namelijk breuken, kommagetallen en dergelijke worden gevraagd. Voor de rest lijkt het gewoon op een normale iq test!

Ik heb de uitslag van de test nog in mijn mail, mocht je die willen zien mag je me pm'en, dan mail ik m naar je door

Ik snap niet waarom de PB's niet aankomen ik probeer het hier maar:)


Ten eerste bedankt voor je reactie en jammer dat je het niet gehaald hebt!

Ja als je dat testje zou kunnen sturen zou fijn zijn dan kan ik een beetje kijken hoe het werkt:D

Voor welke opleiding had jij je aangemeld? Ikzelf heb me aangemeld voor de opleiding bedrijfskunde mer. Heb begrepen van de school zelf dat per opleiding de resultaten anders wegen: bijvoorbeeld iemand die zich aanmeld voor een Nederlands leraar opleiding moet hoog scoren op analogieën, taalgebruik, woordbeeld. Terwijl een werktuigbouwkundige hoog moet scoren bij ruimtelijk inzicht, figuren reeksen etc.


Sorry dat ik zoveel en lange vragen heb haha wil me er zo goed mogelijk op voorbereiden. Heb gehoord dat dit de aantallen zijn wat vragen betreft.

Wat voor vragen kan ik verwachten bij:

-Woordbeeld
(Ik neem aan dat er 40 vragen komen over ---> Groentesoep of Groentensoep Pannekoek of pannenkoek)

- Taalgebruik

(Dan 34 vragen die op dit lijken ---> A.) Ik wordt naar huis gebracht of B.) ik word naar huis gebracht Antwoord A in dit geval is fout

- Analogien

(Zwijn staat tot varken als ..... staat tot koe.

- Figuren reeksen

( T X T X T X .?. X antwoord is dan T)

- Cijferreeksen

(1, 1, 2, 3, 5, ?) Antwoord 8

- Praktisch inzicht
Hier heb ik geen flauw idee wat ze kunnen vragen

- Ruimtelijk inzicht

Ik neem aan kubussen vouwen maar zijn er dan alleen maar 40 vragen over kubussen vouwen of krijg je ook andere vragen met betrekking tot ruimtelijk inzicht ..? (KUBUSSEN VOUWEN VIND IK ONTZETTEND LASTIG!)

- Snelheid en nauwkeurigheid

Hier ook geen flauw idee wat ze kunnen vragen..
Alvast een tip: het is "fora"
Alle reacties Link kopieren
Dymphnatam schreef:
24-01-2018 14:04
Alvast een tip: het is "fora"
Nee hoor, ''Forum is een Latijns leenwoord. Bij dit soort woorden heb je vaak twee correcte meervoudsvormen. Het oorspronkelijke meervoud, in dit geval fora, maar ook het vernederlandste meervoud forums. Welke vorm je gebruikt maakt niet uit. Forums is het meest gebruikelijk.''
antjesss schreef:
24-01-2018 15:48
Nee hoor, ''Forum is een Latijns leenwoord. Bij dit soort woorden heb je vaak twee correcte meervoudsvormen. Het oorspronkelijke meervoud, in dit geval fora, maar ook het vernederlandste meervoud forums. Welke vorm je gebruikt maakt niet uit. Forums is het meest gebruikelijk.''

Respect!
...en de vragen waar jij op wil oefenen zijn gewoon op internet te vinden. Hebben mij heel erg geholpen bij een assessment
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen ga naar 123test.nl. Daar kan je dit soort dingen oefenen.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
Alle reacties Link kopieren
Is er nog iemand actief hier?
Ik ga binnenkort ook een 21+ toets maken bij fontys en vroeg me af of er iemand is die mij hier wat meer info over kan geven.

Alvast bedankt 👍🏻

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven