Werk & Studie alle pijlers

Projectgroepje Hbo?

21-01-2018 22:37 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was een aantal weken geleden aangevallen door twee klasgenoten via de groepsapp. Zonder reden....ze vonden de vraag die ik had gesteld 'dom' en vond dat ik het zelf moest uitzoeken...ik reageerde er fel op omdat ik dus boos was...elke dag worden er daar de meest domste vragen gesteld of vragen mensen het liever daar dan dat ze het zelf opzoeken...ik heb maar 2x in een halfjaar tijd ooit wat gevraagd in de groepsapp en dat was omdat ik het zelf niet kon vinden. Nou nu hebben de leraren dus mij en die twee meiden in 1 projectgroepje geplaatst voor de komen de periode...express neem ik aan. Ik zie dit dus echt niet zitten. Eerst dacht ik ga gewoon en laat aan hun zien dat ik niet bang voor hun ben maar achteraf denk ik zelf DAAR heb ik geen zin in. Ik vind het onredelijk en begrijp ook niet waarom.. het is niet dat ik zelf die twee meiden heb aangevallen met onbeschofte opmerkingen..ik kwam gewoon voor mezelf op en heb het daarbij ook gelaten..ik heb ze niet uitgescholden alleen maar gezegd als ze wat te melden hebben doe dat dan niet achter je telefoon maar zoek mij op school op en zeg het tegen mij gezicht... wat logisch is... maar ja wat zou jij doen in deze situatie? ik heb morgen een gesprek met mijn mentor en ik wil ook graag dit melden aan haar...ik voel mij niet op mij gemak...ik heb morgen ook project tot 17m50 maar ik denk eraan om niet te gaan en eerst dat gesprek te hebben en pas dinsdag aanwezig te zijn in de les....
Waarom zouden docenten dat expres doen?
Zitten docenten in dat groepje dan?
Waarom zou je niet gaan en gewoon eerst eens normaal het gesprek met ze aangaan?
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
21-01-2018 22:39
Waarom zouden docenten dat expres doen?
Zitten docenten in dat groepje dan?
Waarom zou je niet gaan en gewoon eerst eens normaal het gesprek met ze aangaan?
ze hebben blijkbaar dat gesprek gelezen...heel toevallig dat ik nadat gesprek in een projectgroepje met hun zit...
Alle reacties Link kopieren
Liliana321 schreef:
21-01-2018 22:41
ze hebben blijkbaar dat gesprek gelezen...heel toevallig dat ik nadat gesprek in een projectgroepje met hun zit...
dat was twee weken erna besloten
Liliana321 schreef:
21-01-2018 22:41
ze hebben blijkbaar dat gesprek gelezen...heel toevallig dat ik nadat gesprek in een projectgroepje met hun zit...
Hoe zouden ze dat lezen dan?
Ben je altijd zo paranoïde? Misschien eens hulp voor vragen?
Alle reacties Link kopieren
Tsja als je niet gaat gooi je direct je eigen glazen in. Dan kunnen die twee meiden aangeven dat jij niet bent komen opdagen, wat de samenwerking nog verder kan belemmeren. Is het geen optie toch proberen te praten met deze meiden zonder docenten erbij te betrekken..? Je studeert op het HBO, waar verwacht wordt van studenten dat zij dit soort taferelen eerst zelf (proberen) op zullen lossen.
Liliana321 schreef:
21-01-2018 22:41
dat was twee weken erna besloten
Waarom zouden ze dat nav dat gesprek doen dan?
Alle reacties Link kopieren
Unicorn1992 schreef:
21-01-2018 22:43
Tsja als je niet gaat gooi je direct je eigen glazen in. Dan kunnen die twee meiden aangeven dat jij niet bent komen opdagen, wat de samenwerking nog verder kan belemmeren. Is het geen optie toch proberen te praten met deze meiden zonder docenten erbij te betrekken..? Je studeert op het HBO, waar verwacht wordt van studenten dat zij dit soort taferelen eerst zelf (proberen) op zullen lossen.
Ja klopt...
Alle reacties Link kopieren
Je zit nu op HBO dus tijd om een beetje volwassen te worden meid. Wat ik zou doen in de situatie is gewoon naar de afspraak met je projectgroep gaan en zeggen dat je een naar gevoel hebt over gehouden aan het gesprek via Whats app. Misschien was het gewoon een miscommunicatie en misschien is er meer aan de hand. Probeer het eerst gewoon uit te praten. Als dat niet lukt stel voor dat zij mee komen naar het mentor gesprek zodat hij/zij jullie kan helpen met jullie probleem.

Ga hier niet koppig in zijn, maar zie het als een les. Je zult altijd moeten werken met mensen die je misschien niet aardig vind of die heel anders in het leven staan, daar moet je gewoon aan wennen.
Alle reacties Link kopieren
De meest domste. Wauw. Is dat de superlatieve overtreffende trap?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Op het HBO zul je vanaf jaar 1 tot aan je diploma tegen groepsopdrachten aanlopen. Dat hoort bij het HBO. De kans is klein dat dit de laatste keer is dat je tegen een stroeve samenwerking aanloopt. Ik zou proberen heel kritisch naar jezelf te kijken vanuit deze situatie: probeer leerpunten voor jezelf eruit te trekken en houd de eer aan jezelf. Wat betreft de andere studenten: bied je excuses aan, ga verder met het project en probeer "zakelijk" hiermee om te gaan. Op stage, op de werkvloer, overal zul je "moeilijke" mensen tegenkomen. Aan jou de taak hier zo goed mogelijk mee om proberen te gaan. Keer het dus om, bekijk het positief. Succes!
anoniem_332929 wijzigde dit bericht op 21-01-2018 22:48
Reden: Typfout
0.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
D-C schreef:
21-01-2018 22:44
Je zit nu op HBO dus tijd om een beetje volwassen te worden meid. Wat ik zou doen in de situatie is gewoon naar de afspraak met je projectgroep gaan en zeggen dat je een naar gevoel hebt over gehouden aan het gesprek via Whats app. Misschien was het gewoon een miscommunicatie en misschien is er meer aan de hand. Probeer het eerst gewoon uit te praten. Als dat niet lukt stel voor dat zij mee komen naar het mentor gesprek zodat hij/zij jullie kan helpen met jullie probleem.

Ga hier niet koppig in zijn, maar zie het als een les. Je zult altijd moeten werken met mensen die je misschien niet aardig vind of die heel anders in het leven staan, daar moet je gewoon aan wennen.
De klassenvertegenwoordiger heeft het doorgegeven aan de leraar of mentor. Dus nu hebben zij besloten dat ik samen moet werken met hun en zij met mij...
Alle reacties Link kopieren
Liliana321 schreef:
21-01-2018 22:49
De klassenvertegenwoordiger heeft het doorgegeven aan de leraar of mentor. Dus nu hebben zij besloten dat ik samen moet werken met hun en zij met mij...
Dat heeft er toch niets mee te maken? Er is een keuze gemaakt om jullie samen te laten werken, probeer hier zo goed mogelijk mee om te gaan. Probeer er eerst met zn drieën uit te komen en als dat niet lukt kun je hulp inschakelen van de mentor of de klassenvertegenwoordiger.

Als jullie met zn drieën een gesprek aan gaan, probeer er dan ook open voor te staan dat jij mogelijk/waarschijnlijk ook iets verkeerds hebt gedaan.
Ik ben niet van het taal-mierenneuken maar wat maak jij ontzettend veel basale taalfouten TO, voor een hbo’er. En dan kom je op mij minder intelligent over dan je wsl bent. Als je op WhatsApp ook zo schrijft dan begrijp ik wel dat je vraag zeg maar dom overkomt..

Ontopic: dit is het echte leven. Op je werk later moet je ook samenwerken met collega’s die je niet aanstaan. Mooie gelegenheid om te oefenen en iets van de situatie te leren!
Liliana321 schreef:
21-01-2018 22:49
De klassenvertegenwoordiger heeft het doorgegeven aan de leraar of mentor. Dus nu hebben zij besloten dat ik samen moet werken met hun en zij met mij...
Blijkbaar vind jouw opleiding dat jullie alle drie een les te leren hebben. Doe je best, stel je open en probeer samen een oplossing te vinden. Het zou zomaar kunnen dat jullie harder beoordeeld worden op leren samenwerken dan op de inhoud van jullie werkstuk. Je kan het TO!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even een loepje doen.
Deal ermee. Ga met die meiden zitten en praat het uit. Jullie hoeven niet de dikste vriendinnen te worden, maar moeten wel op een normale manier kunnen samenwerken. Als ik je docent was had ik jullie ook bij elkaar gezet, dat dwingt jullie namelijk om dit kleutergedrag te stoppen. Tijd om je een beetje volwassen op te stellen dus. Succes.
Loepje was een goede tip!
TO, je verandert nogal eens van leeftijd en je heb problemen met iedereen in je omgeving. Ik weet niet of het een met het ander te maken heeft....
Fauna69 schreef:
22-01-2018 07:52
Loepje was een goede tip!
TO, je verandert nogal eens van leeftijd en je heb problemen met iedereen in je omgeving. Ik weet niet of het een met het ander te maken heeft....
Oh nee, weer ingetrapt :facepalm:

Nu ja, gelukkig was het deze keer geen cokeverslaafde tiener met poppenogen die zich zwanger heeft laten schoppen door een narcistische psychopaat die ze via Tinder heeft ontmoet :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Goh Nicole, waarom heb jij toch altijd met alles en iedereen ruzie?
Vreemd hoor.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Als je steeds dezelfde levensles, elke keer in een ander cadeaupapiertje, krijgt aangeboden, dan wordt het misschien eens tijd om te kijken wat de immer aanwezige factor - jij - kunt doen om het leven wat aangenamer te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven