Werk & Studie alle pijlers

Materialen voor de studie geneeskunde

22-01-2018 14:12 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heyhey! Ik ga aankomend jaar geneeskunde studeren aan het Erasmus MC en nu ben ik op zoek naar een goede website om alvast de benodigde materialen te bestellen zoals bijvoorbeeld een stethoscoop! Hebben jullie goede ervaringen en/of tips? Groetjes Joanne.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nog wachten met spullen kopen totdat je ingeloot bent en ook daadwerkelijk weet dat je in september met deze opleiding kunt starten.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het veranderd, maar ik heb mijn stethoscoop pas echt gebruikt toen ik aan de coschappen begon..

Vraag vooral na wat je echt nodig hebt en daadwerkelijk veelvuldig gaat gebruiken. Zo had ik een duur chirurgieboek "moeten" kopen, maar heb er uiteindelijk maar een paar keer in gebladerd. Zonde van het geld.
Seriously?
lushcooking schreef:
22-01-2018 14:20
Ik zou nog wachten met spullen kopen totdat je ingeloot bent en ook daadwerkelijk weet dat je in september met deze opleiding kunt starten.


Of ze is al uitgekozen via de decentrale selectie
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook even wachten. Vaak kan je als student met korting kopen in een studentenwinkel. Ik heb overigens goede ervaringen met Vos in Amsterdam.
Alle reacties Link kopieren
Voorlopig heb je nog niks nodig en àls je wordt toegelaten, hoor je ruim op tijd wat je nodig hebt.

Wees ook dan niet te gehaast. Je zal namelijk een waslijst aan literatuur krijgen en je hebt niet alles nodig en zeker niet allemaal tegelijk.
Ze hebben bovendien alle boeken in de UB. Je kan dus het beste per vak wachten met boeken aanschaffen tot de colleges beginnen, dan hoor je vanzelf of en hoe vaak je het gebruikt. Als je vervolgens in de UB gaat zitten studeren, kan je bekijken of je het betreffende boek ook echt zelf wilt aanschaffen. Als je dan toch besluit te kopen, dan heb je zo'n boek binnen een of twee dagen in huis.

Ook als je moet kiezen tussen het ene of het andere naslagwerk, is de bieb handig. Daar kan je ze zelf doorbladeren om te kijken of je die veel duurdere uitgave nou eigenlijk wel nodig hebt.
Ik sluit me aan bij de vorige reacties. Nog niets kopen. Je krijgt bij aanvang van je studie een lijstje met wat je nodig hebt. En dat kun je dan vaak ook nog met pakketkorting kopen als je meerdere dingen tegelijk koopt.

Nog even een opmerking...je hebt toch hopelijk niet je echte voor- en achternaam daar in je nick staan? Als iemand je googlet dan vinden ze je zo hier, incl al je berichtje op forum!
Alle reacties Link kopieren
Wachten tot de eerste collegedag en dan bij de studievereniging alles kopen met korting
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
22-01-2018 14:22
Of ze is al uitgekozen via de decentrale selectie
Volgens de info van de website van het UMC is de decentrale selectie voor komend studiejaar net gestart en krijgen de deelnemers pas op 15 april de uitslag.

https://www.erasmusmc.nl/geneeskunde/st ... ctie-2018/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven