Werk & Studie alle pijlers

Spaans leren in Spanje

22-01-2018 14:22 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in de zomer graag een paar weken naar Spanje willen om Spaans te leren. Ik heb al het een en ander opgezocht op Google maar het ziet er in mijn ogen allemaal een beetje hetzelfde uit wat betreft aanbod en prijzen. Is er iemand die me een specifieke taalschool kan aan- of juist afraden? En zijn er nog tips voor een specifieke stad? Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Qua stad zou ik je in ieder geval willen aanraden om zo dicht mogelijk bij het zuivere Spaans te gaan zitten. Dat is omgeving Madrid vaak het geval en dan staat Salamanca voor een taalreis heel erg aangeschreven. Leuke stad ook.

Ik gebruik kennis van 15 jaar geleden, dus probeer vooral ook op zoek te gaan naar nieuwe ervaringen :-)

Ik ben overigens in Barcelona geweest en in Malaga, beide keren met Studytravel https://www.studytravel.nl/ en is me toen verder prima bevallen.
In de zomer is Spanje - en zeker Madrid - alleen snoeiheet. Ik zou iets aan de kust zoeken, of in een andere maand gaan.
Alle reacties Link kopieren
Roggenbrood schreef:
22-01-2018 14:57
In de zomer is Spanje - en zeker Madrid - alleen snoeiheet. Ik zou iets aan de kust zoeken, of in een andere maand gaan.

Of in de bergen zoals Granada?
Houdt er rekening mee dat ze in bv Barcelona Catalaans spreken en geen Castiliaans.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een eeuwigheid geleden in Nerja geweest. 's morgens les, 's middags aan het strand. Maar nu ik ze allebei ken zou ik Salamanca leuker vinden.
Tip: probeer zoveel mogelijk contact te leggen met mensen waarvan je de taal niet spreekt, dan wordt je wel gedwongen om Spaans te spreken. Anders verval je al snel in even gauw in het Engels, of een andere taal, omdat dat makkelijker is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Granada is ook gloeiendheet in de zomer. Ik zou eerder naar de noordkust kijken en kan je Lacunza in San Sebastián aanraden. Is aangesloten bij International House.
dianaf schreef:
22-01-2018 15:18
Of in de bergen zoals Granada?
Houdt er rekening mee dat ze in bv Barcelona Catalaans spreken en geen Castiliaans.
.
Er spreken heel veel mensen gewoon Castiliaans en geen Catalaans. Zeker als ze zien dat je buitenlander bent. Net zoals in Baskenland de meerderheid gewoon Spaans spreekt en niet Euskara. Slechte uitspraak heb je vooral last van in het zuiden, dus voor je accent zou ik niet naar Andalusië gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in Malaga een maand op het Instituto Picasso gezeten. Super goede docenten en goede sfeer. Zit op een pleintje met leuke horeca en op de hoek zit het geboortehuis van Picasso. Appartementen op loopafstand van de school. Malaga is een gezellige stad met strand en je kunt in het weekend voldoende uitstapjes maken.

Ik heb geboekt via Animo een taalschool in Amsterdam. Prijzen zijn ook ok. http://spaans-bij-animo.nl/cursussen-sp ... spanje.php

In Valencia hab ik ook 2 weken op school gezeten is de stad is tevens een aanrader mbt wat er te doen is en strand.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Hier kan ik wel wat mee! :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven