Werk & Studie alle pijlers

Boekhouding - transacties afschermen?

22-01-2018 22:12 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi :-)

Ik ben nieuw op dit forum.
Aangemaakt omdat ik niet zo goed weet wat ik moet doen.... :rolling:

Sinds begin dit jaar heb ik mijn eigen bedrijfje. Kleine onderneming, geen gekke dingen verder.
Nu heb ik een aparte rekening geopend om de geldzaken gescheiden te houden. Dit is géén zakelijke rekening.
Maar nu komt het... Ik heb uit haastigheid privézaken betaald vanuit deze rekening, en ik wil niet dat mijn boekhouder ziet om wat voor transactie dit gaat. Het gaat om een transactie van een site waar ik lingerie heb gekocht, maar die site verkoopt wel meer dingen if you know what I mean. :hihi:
En ik heb geen zin dat mijn accountant dit ziet en zelf in gaat vullen hoe en wat.... Daar heeft hij dus niets mee te maken :-$
Ik weet dat ik mijn bankafschriften in de boekhouding moet stoppen maar ik vroeg me dus af of ik de omschrijving van een transactie (het bedrag dus niet) mag doorstrepen er er gewoon heel simpel "prive" neer zet? En dat ik het complete transactieoverzicht voor mezelf gewoon achter de hand houd mocht er ooit een controle komen.

Hopelijk kunnen jullie mij gerust stellen of tips geven.

:cheer2:
Och hemel meid, wat gênant!!!
Jahoor.
Dan kan hij/zij het boeken als "privé onttrekking".
Alle reacties Link kopieren
Zolang je er geen btw op terug gaat vragen etc. zie ik het probleem niet zo. Prive opname. Klaar toch?
En het is jouw boekhouding. Ook als de accountant fouten maakt, ben jij verantwoordelijk.
Ik ben zelf werkzaam op een administratiekantoor als financieel administratief persoon en als je er gewoon even privé bijzet, wordt het gelijk op privé geboekt.
En echt je accountant zal het verder een zorg zijn wat het is ;) en zal er niet eens over nadenken ha ha.
Alle reacties Link kopieren
Super bedankt voor jullie reacties!
Dan kan ik voor mijn gevoel weer rustig mijn administratie bij gaan houden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven