Werk & Studie alle pijlers

Stoppen met hbo opleiding?

29-01-2018 11:08 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is echt een rot keuze voor mij...maar ik heb dus negatief studieadvies gekregen...voor 1 februari. Ik heb een vooropleiding als directiesecretaresse niveau 4. Ik ben daarna in sep begonnen aan de opleiding officemanager...na mijn genoegen...lijkt het gewoon op een secretaresse opleiding...geen motivatie en de eerste half jaar verkloot. Het was een slechte start meer omdat ik ook niet echt een school type ben....helaas is hbo echt een eis laatste tijd. Alle vacatures bijna vragen voor een hbo zelfs als je een mbo 4 secretaresse diploma hebt. Ik ben nu 25....zonde om te stoppen en weet niet wat ik moet doen. Of het wordt bikkelen voor de drie periodes en dan is het nog maar een vraag of ik het haal...en ik moet naar zomerschool....het is zo moeilijk..wat zou jij doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou doorzetten. Geef jezelf een schop onder je kont want het klinkt niet alsof het boven je niveau is, dus is het een kwestie van de juiste mindset vinden en aan de slag. Wat moet je anders?
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
29-01-2018 11:12
Ik zou doorzetten. Geef jezelf een schop onder je kont want het klinkt niet alsof het boven je niveau is, dus is het een kwestie van de juiste mindset vinden en aan de slag. Wat moet je anders?
Stoppen en werken en daarna gewoon opnieuw beginnen in september
Doe je een AD? Dan is de termijn te overzien. Maar als je er geen zin in hebt dan houdt het al snel op. Dat je het eerste half jaar verkloot hebt is geen goed teken.
Dus aan jou de keuze of je wil doorbikkelen om je diploma te halen. Wat heb je er écht voor over?
Liliana321 schreef:
29-01-2018 11:14
Stoppen en werken en daarna gewoon opnieuw beginnen in september
Studenten die stoppen en opnieuw beginnen mislukken daarna weer. Tenzij er een heel duidelijk concrete reden is dat het eerste jaar niet lukte (zoals ziekenhuisopname). Maar verkloten wegens motivatiegebrek blijft verkloten wegens motivatiegebrek, ook bij de tweede poging.
Alle reacties Link kopieren
Fluithaas schreef:
29-01-2018 11:14
Doe je een AD? Dan is de termijn te overzien. Maar als je er geen zin in hebt dan houdt het al snel op. Dat je het eerste half jaar verkloot hebt is geen goed teken.
Dus aan jou de keuze of je wil doorbikkelen om je diploma te halen. Wat heb je er écht voor over?
ja een ad...het is gewoon..een veredelde secretaresse opleiding. Ik heb al een diploma als secretaresse dus waarom voor die hbo niveau secretaresse gaan?
Waarom wilde je zo graag deze opleiding doen? Daar is toch niets aan veranderd?
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang is de opleiding?
Als je motivatie is dat je alleen met een HBO aan een baan komt dan is dat dus je motivatie.

Wat ik wel bijzonder vind: je zegt dus dat het allemaal herhaling is en je al een secretaresse opleiding hebt. Maar je krijgt natuurlijk geen negatief advies als je gewoon goed scoort. Dus blijkbaar zit er toch niveauverschil? Anders had je wel goede cijfers toch? Als het allemaal herhaling is?
Liliana321 schreef:
29-01-2018 11:16
ja een ad...het is gewoon..een veredelde secretaresse opleiding. Ik heb al een diploma als secretaresse dus waarom voor die hbo niveau secretaresse gaan?
Weet ik niet, dat weet jij.
Jij hebt besloten die opleiding te gaan doen. Wil je dat écht, dan zul je er iets voor over moeten hebben. Maar als je zelf al niet weet waarom je die opleiding zou moeten doen, wat verwacht je dan hier te horen?
Alle reacties Link kopieren
dannas schreef:
29-01-2018 11:24
Hoe lang is de opleiding?
Als je motivatie is dat je alleen met een HBO aan een baan komt dan is dat dus je motivatie.

Wat ik wel bijzonder vind: je zegt dus dat het allemaal herhaling is en je al een secretaresse opleiding hebt. Maar je krijgt natuurlijk geen negatief advies als je gewoon goed scoort. Dus blijkbaar zit er toch niveauverschil? Anders had je wel goede cijfers toch? Als het allemaal herhaling is?
afwezigheid....geen verslagen inleveren...niet leren voor tentamens...tja dan ben je er al. en natuurlijk is er een verschil...maar uiteindelijk ben je nog een directiesecre. op hbo niveau...je leert vooral projectmanager te worden
Na een half jaar al een negatief advies, dan zou ik ermee stoppen.
Nu is er nog niet teveel geld aan verloren.

Als je straks uiteindelijk in je 3de jaar bent gesukkeld en je moet dan stoppen is de financiële schade groter.

Tenzij je 100 % zeker weet dat je er vanaf nu 300 % kan en wil voor gaan.
Dan zou ik het nog een half jaar proberen.
Je bent nu alvast wakker geschud dat je het op de huidige manier niet gaat halen.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je zelf? En wat voor advies heb je gekregen van school? Hebben ze ook een motivatie gegeven?

Een secretaresse is op HBO nivo is veel meer dan alleen een tiepmiep. Je wordt dan toch echt verwacht dat je zelfstandig werkt en ook projecten binnen een kantoor kunt oppakken.

He, volgens mij ben jij N. Zo niet dan lijk je veel op deze forummer. Ben je N, dan heb je veel meer issues, dan lijkt het verstandig dat je daar eerst echt aan gaat werken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ja, dit is Nicole.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Wat houdt er je overigens tegen om toch op zoek te gaan naar een administratieve job op MBO-niveau?

Wie weet krijg je na een paar jaar zo toch nog de motivatie om HBO te gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Liliana321 schreef:
29-01-2018 11:39
afwezigheid....geen verslagen inleveren...niet leren voor tentamens...tja dan ben je er al. en natuurlijk is er een verschil...maar uiteindelijk ben je nog een directiesecre. op hbo niveau...je leert vooral projectmanager te worden
Waarom ben je in godsnaam die opleiding begonnen om dan vervolgens geen klap uit te voeren. Wat een prutmentaliteit. Je bent toch al gestopt dan? Ik snap je vraag echt niet. Je vind het stom, je voert geen rest uit en je hebt een terecht negatief advies. Wat precies is je vraag nou?
Alle reacties Link kopieren
dannas schreef:
29-01-2018 12:57
Waarom ben je in godsnaam die opleiding begonnen om dan vervolgens geen klap uit te voeren. Wat een prutmentaliteit. Je bent toch al gestopt dan? Ik snap je vraag echt niet. Je vind het stom, je voert geen rest uit en je hebt een terecht negatief advies. Wat precies is je vraag nou?
Vraag is doorzetten of stoppen? het is een moeilijke keuze want het is een hbo opleiding...
Alle reacties Link kopieren
Als je zo snel al zo niet-gemotiveerd bent, dan zou ik niet nog drie jaar zo doormodderen. Dat lijkt me dan heel moeilijk op te brengen.
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Bim schreef:
05-02-2018 23:57
Als je zo snel al zo niet-gemotiveerd bent, dan zou ik niet nog drie jaar zo doormodderen. Dat lijkt me dan heel moeilijk op te brengen.
het is een twee jarig opleiding..nog 1.5 jaar
Alle reacties Link kopieren
Liliana321 schreef:
05-02-2018 23:51
Vraag is doorzetten of stoppen? het is een moeilijke keuze want het is een hbo opleiding...
Stoppen want met jou mentaliteit wordt het toch niks. Je komt ook best dom over eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Zebra123 schreef:
06-02-2018 00:11
Stoppen want met jou mentaliteit wordt het toch niks. Je komt ook best dom over eerlijk gezegd.
dom?
Ah dit is weer de Liliane die vier jaar veroudert in 1 jaar tijd! :bye:

Meis aan de hand van je andere topics heb je echt issues en ben je erg onvolwassen. Ga daar eens aan werken.
Alle reacties Link kopieren
een Ad is geen HBO opleiding.

Tis mbo + (niveau tussen mbo en hbo in). Dus je bent straks absoluut niet hbo opgeleid....
Alle reacties Link kopieren
Misschien is dit negatieve studieadvies een boost voor je motivatie? Je motivatie is wel heel diep weggezakt als je geen verslagen inlevert, niet leert voor tentamens en zelfs niet aanwezig bent. Gaat het privé wel goed?? Anders kan ik me eigenlijk niet echt voorstellen hoe het kan dat je motivatie ergens rond het nulpunt ligt.
Als je verwacht dat je motivatie zo laag blijft zou ik snel stoppen, anders wordt het een lange studie, al eindigt het waarschijnlijk met een bindend negatief studie-advies aan het eind van het eerste jaar.
Het kan wel zo zijn dat het na verloop van tijd interessanter wordt/minder herhaling. Je had natuurlijk al voorkennis en het lesprogramma is afgestemd op mensen die dat niet hebben. Dus misschien gewoon doorbijten. Dingen zijn niet altijd leuk maar je weet waarvoor je het doet. Houd je doel voor ogen!!
Alle reacties Link kopieren
dagdromer1986 schreef:
06-02-2018 14:26
Misschien is dit negatieve studieadvies een boost voor je motivatie? Je motivatie is wel heel diep weggezakt als je geen verslagen inlevert, niet leert voor tentamens en zelfs niet aanwezig bent. Gaat het privé wel goed?? Anders kan ik me eigenlijk niet echt voorstellen hoe het kan dat je motivatie ergens rond het nulpunt ligt.
Als je verwacht dat je motivatie zo laag blijft zou ik snel stoppen, anders wordt het een lange studie, al eindigt het waarschijnlijk met een bindend negatief studie-advies aan het eind van het eerste jaar.
Het kan wel zo zijn dat het na verloop van tijd interessanter wordt/minder herhaling. Je had natuurlijk al voorkennis en het lesprogramma is afgestemd op mensen die dat niet hebben. Dus misschien gewoon doorbijten. Dingen zijn niet altijd leuk maar je weet waarvoor je het doet. Houd je doel voor ogen!!
Nee ik heb al besloten om te stoppen. Ik heb morgen een sollicitatiegesprek voor een openstaande functie als officmanagement. Prive ging het niet goed..nu wat beter maar heb afgelopen maanden veel moeten verbeteren. Vandaar een chaotische stap. Ik vind de opleiding gewoon doelloos...het enigste wat je leert is projectmanagement. Thats it...ik heb een mbo4 en ik vind dat ik al genoeg leuke vacatures heb gezien en erop gesolliciteerd heb dus ga een kans wagen....
Alle reacties Link kopieren
studiemiepmiep schreef:
06-02-2018 13:57
een Ad is geen HBO opleiding.

Tis mbo + (niveau tussen mbo en hbo in). Dus je bent straks absoluut niet hbo opgeleid....
lol hahaha nou dan zitten zij iedereen te bespelen want de meesten in mijn klas geloven namelijk dat ze hbo worden opgeleid

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven