Werk & Studie alle pijlers

Bedrijfsnaam

01-02-2018 11:35 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Mijn moeder en ik willen een kinderopvang beginnen. Nu zijn we opzoek naar een leuke opvang naam.
Maar we komen er niet helemaal uit.
Het is ook nog een beetje onzeker allemaal of het door kan gaan, maar dat horen we deze week en anders volgende week.

Zouden jullie ons willen helpen?

Hier wat tips die misschien helpen:
Wij willen het liefst in de naam dat het duidelijk is dat we moeder en dochter zijn. Ik heb ook katten in huis, dus misschien leuk erin te verwerken.
Ik had zelf al iets met:
-Oppashuis Hello Kitty
-Familiehuis Hello Kitty
-Kinderdagverblijf de vrolijke kat
-KDV 't lieverheerstbeestje
-Familieopvang de kleine uil
-Moeder & Dochter opvang

Mochten jullie iets compleet andets hebben, laat maar horen! Ik sta voor alle leuke ideeën open.

Alvast ontzettend bedankt!
Persoonlijk houd ik al niet van katten, dus alle verwijzingen naar katten zouden mij al niet aanspreken. Maar goed, ik ben de doelgroep niet en heel Nederland is dol op katten. edit: ik had niet goed gelezen, het is een opvang met katten erbij? Dan is dat misschien juist wel goed voor mensen om te weten!

Verder is het “lieveheersbeestje”, dus check ook de spelling bij de naam die je kiest. Anders gaat dat straks overal fout.
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 01-02-2018 11:45
43.50% gewijzigd
Moeder & Dochter opvang? Familieopvang? Dan denk ik aan iets als een Blijfvanmijnlijf-huis.
Is Hello Kitty geen beschermde naam?
Lieveheersbeestje is de juiste spelling.
Alle reacties Link kopieren
De namen met "Hello Kitty" zou ik geljjk schrappen. Je maakt inbreuk op een merknaam door deze zonder toestemming te gebruiken. De kans dat je binnen no-time een brief van een Hello Kitty advocaat + een flinke eis tot schadevergoeding op je deurmat hebt liggen is levensgroot.

Voor je een bedrijf begint; doe goed onderzoek vooraf - zowel wat de (merk)naambetreft als al het andere.

Je kan je als onderneming nooit beroepen op "dat wist ik niet".
brightlights wijzigde dit bericht op 01-02-2018 11:43
0.90% gewijzigd
De Vrolijke Kat vind ik wel leuk, dan krijg je KDV DVK.
Ik zou geen naam kiezen met iets van moeder en dochter erin. Dan lijkt het of het om jullie draait ipv om de kinderen.
Ik vind een naam uit een kinderboek leuk. Bijvoorbeeld, Villa Kakelbond of Bolderburen.
Alle reacties Link kopieren
De vrolijke kat vind ik uit het rijtje het leukst:

Hello Kitty mag waarschijnlijk niet
Moeder & Dochter en Familie opvang klinken als blijf van mijn lijf, wat kintsugi al zegt.
Lieveheersbeestje en uil hebben niks met katten te maken.

Dus de vrolijke kat. Leuk plaatje/logo erbij. Doen!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Niet iets met de katten hoor. Ben dol op katten, maar je schrikt veel mensen af.
Verder zou ik OF iets doen, wat jullie uniek maakt (buitenopvang)
dan wel iets wat meteen heel duidelijk alleen jullie opvang is, dus jullie eigen naam, straatnaam oid
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
01-02-2018 11:43

Dus de vrolijke kat. Leuk plaatje/logo erbij. Doen!
Het Kattebelletje
Bij een naam met katten zou ik niet meteen verwachten dat je er werkelijk katten aantreft. Hier in de buurt zit een kdv dat de Papegaai heet. Ik geloof niet dat ze werkelijk papegaaien hebben daar. En een ander kdv heet de Mammoet. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Kinderopvang Poeslief
Kinderopvang Po(e)sitief
Kinderopvang Kittenbende

Lieveheerstbeestje, vrolijke kat en de kleine uil vind ik het beste uit jouw rijtje
kintsugi schreef:
01-02-2018 11:49
Bij een naam met katten zou ik niet meteen verwachten dat je er werkelijk katten aantreft. Hier in de buurt zit een kdv dat de Papegaai heet. Ik geloof niet dat ze werkelijk papegaaien hebben daar. En een ander kdv heet de Mammoet. :biggrin:
Nee, normaal niet, maar herlezend kreeg ik de indruk dat ze misschien thuis kinderen opvangen? Maar ik heb sowieso niks met katten en zou bij zo’n naam denken dat ik met enorme kattenliefhebbers te maken had.
Ik heb ook katten in huis, dus misschien leuk erin te verwerken.
Vol met Kattenhaar, ook een leuke naam.
chentolove schreef:
01-02-2018 11:51

Lieveheerstbeestje, vrolijke kat en de kleine uil vind ik het beste uit jouw rijtje
Lieveheersbeestje
Alle reacties Link kopieren
Familieopvang? Kan ik mn oma ook kwijt bij jullie?

Ik vind de vrolijke kat leuk maar de kleine uil ook.
Er komen hier zo vaak mensen vragen
om ideeën en suggesties voor een bedrijfsnaam.
Veertig forummers denken mee en geven allerlei leuke opties.
De vraagsteller harkt alle mogelijke namen bij elkaar
en komt nooit meer terug.

Maar goed, ik vind Bambini de leukste naam voor een kinderopvang.

Als je nog iets met katten wil doen:
Bambini e gattini
Het kattenoog
Alle reacties Link kopieren
De Toverberg.
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik
Alle reacties Link kopieren
mlle schreef:
01-02-2018 12:40
De Toverberg.
Dit!
Alle reacties Link kopieren
Komen de kinderen ook in aanraking met die katten?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
01-02-2018 11:44
Niet iets met de katten hoor. Ben dol op katten, maar je schrikt veel mensen af.
Denk je dat mensen bij de keuze van een kinderdagverblijf zich laten leiden door de naam?

Lokatie, een keertje kijken of het er goed uit ziet, beleid e.d. lijken mij leidend en niet dat ze toevallig 'Kladderkatjes', 'Lapjeskat', of 'De Kattekop' heten. Zomaar wat namen van KDV's in Amsterdam.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
kintsugi schreef:
01-02-2018 11:49
Bij een naam met katten zou ik niet meteen verwachten dat je er werkelijk katten aantreft. Hier in de buurt zit een kdv dat de Papegaai heet. Ik geloof niet dat ze werkelijk papegaaien hebben daar. En een ander kdv heet de Mammoet. :biggrin:
Haha nee mijn opvang heet Knorretje. Geen varken hier in huis. (Hoewel, de kinderen kunnen er soms wat van haha).
Kijk idd uit met merknamen. Sommige merken zitten er zwaar bovenop en dat kan je grote boetes opleveren.
Ik heb zelf over Knorretje ook getwijfeld terwijl het niet vernoemd is naar het varken van bruna of pooh.
Maar naar knorren van het lachen en mijn lievelingsdier is een varken.

Van jou namen vind ik de vrolijke kat het leukst. Mooi logo laten maken met een lachende kat erin, klaar.
Succes.
Is het trouwens echt een kdv of een gastouderopvang? Ik vraag me nl af of de ggd het goed vindt dat er in een kdv katten rondlopen.
Alle reacties Link kopieren
Een kinderopvang met katten is voor mij op zich al een no go.
Kijk eerst even of "Hello Kitty" geen gedeponeerde naam of gedeponeerd handelsmerk is wanneer je problemen voor wilt zijn.
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven