Werk & Studie alle pijlers

21 + toets Pabo

01-02-2018 18:44 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic omdat mijn vorige een beetje is doodgebloed.
Het voorbereiden is in volle gang, werk privé van alles plannen voor als ik de pabo ( deeltijd ) ga doen in september.

Nu is het ook zo dat ik naast de toelatingstoetsen aardrijkskunde geschiedenis natuur/techniek ook de 21 + toets zal moeten gaan doen.
Mijn vraag is hoe ziet deze toets er uit voor de pabo, is dat eenzelfde type toets als voor andere hbo opleidingen?
Hierover begreep ik dat het vooral iq testen zijn, online of op het pabo forum heb ik niets recent of concreets kunnen vinden vandaar mijn vraag hier.

Wellicht is er iemand die dit toevallig weet of deze toets zelf gedaan heeft.

Ik heb de 2 opleiders in mijn regio een mail gestuurd maar nog geen reactie ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
De toelatingstoets kun je zien als een havo-toets.
Mijn vriend moest de toets ook doen (wel een aantal jaren terug) en tegen hem zeiden ze dat het toetsen zijn op havo niveau. Ook heeft hij online van die voorbeeld toetsen opgezocht.

De toets zelf was echt een toets die je ook op de middelbare school krijgt, alleen dan op havo niveau.
Van het concert des levens krijgt niemand een program.
Alle reacties Link kopieren
Begrijp ik hieruit dat het een algemene kennis toets is dan?
Alle reacties Link kopieren
Ijskonijn1 schreef:
01-02-2018 18:53
De toelatingstoets kun je zien als een havo-toets.
Mijn vriend moest de toets ook doen (wel een aantal jaren terug) en tegen hem zeiden ze dat het toetsen zijn op havo niveau. Ook heeft hij online van die voorbeeld toetsen opgezocht.

De toets zelf was echt een toets die je ook op de middelbare school krijgt, alleen dan op havo niveau.
De toelatingstoets is iets anders overigens dan de 21 + toets.
Alle reacties Link kopieren
Ja, zo kun je het wel zien. Het zijn in principe havo eindexamen niveaus. Dus geen iq test.

Bijvoorbeeld voor het vak geschiedenis zul je vast vragen krijgen over de tijdvakken etc.

Nogmaals;dit was een aantal jaren geleden, weet niet of het nog zo is.
Sowieso maar even reactie van je opleiders afwachten.
Van het concert des levens krijgt niemand een program.
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
01-02-2018 19:10
De toelatingstoets is iets anders overigens dan de 21 + toets.
Ja klopt. Op de pabo zelf krijg je nog een toets over de vakken die je geeft. Sorry had het er anders neer moeten zetten.
Van het concert des levens krijgt niemand een program.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor je reactie het scheelt enorm dat het idd geen algemene IQ testen zijn ben geen ster in " uit welke figuren is deze vorm opgebouwd en dan kiezen uit 4 vormen)
Alle reacties Link kopieren
Geen probleem!

Haha ik dus ook niet :') of die getallen reeksen, ik heb echt nooit een idee welk getal erna komt :') en die figuurtjes inderdaad, verschrikkelijk!
Van het concert des levens krijgt niemand een program.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven