Werk & Studie alle pijlers

Worden opgebouwde reserveringen gekort op je WW-uitkering?

01-02-2018 21:21 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Even getwijfeld of dit topic thuishoort op Werk en Studie of Geld en Recht maar ik zit met het volgende:
Mijn uitzendbaan is gestopt per 30 november van vorig jaar. Zes weken na einde contract, halverwege januari, heeft het uitzendbureau de resterende reserveringen uitbetaald (opgebouwde verlofuren en vakantiegeld). Nu moet ik aan UWV mijn inkomstenformulier doorgeven, en daarop stonden deze bedragen vooraf ingevuld als SV-loon. Klopt dit wel? Want bij mijn weten wordt SV-loon gekort op je WW.. maar de bedragen zijn opgebouwd buiten mijn WW-periode..Weet iemand hoe dit zit?
Alle reacties Link kopieren
Je moet het opgeven als inkomsten, en het wordt inderdaad gekort op je WW.

Mocht je alsnog twijfels hebben; bel het UWV.
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
01-02-2018 21:31
Je moet het opgeven als inkomsten, en het wordt inderdaad gekort op je WW.

Mocht je alsnog twijfels hebben; bel het UWV.
Ja, ik had vanmiddag met UWV gebeld en zij zeiden dat de verlofuren wel als SV-loon worden gezien..maar volgens deze link wordt het bedrag weer niet gekort:

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... erlof-uren
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
01-02-2018 21:31
Je moet het opgeven als inkomsten, en het wordt inderdaad gekort op je WW.

Mocht je alsnog twijfels hebben; bel het UWV.
Dit is niet correct. Inkomsten uit werk voordat de WW inging worden niet gekort op de WW-uitkering. Omdat deze reserveringen zijn opgebouwd tijdens het dienstverband, en dus voordat de WW van start ging, worden ze niet op de uitkering gekort. Dit staat ook zo op de website van het UWV (zie https://www.uwv.nl/particulieren/veelge ... t-verwacht).
Alle reacties Link kopieren
@TO, je kunt de bedragen bij de inkomstenopgave handmatig aanpassen naar 0. Er wordt dan gevraagd om de aanpassing toe te lichten, en daar kun je dan vermelden: “Inkomsten betroffen eindafrekening verlofuren en vakantiegeld van laatste werkgever”. (Houd het ook zo kort, want er is maar beperkt ruimte voor de toelichting. Als ze nog vragen hebben, dan bellen ze je wel).
Alle reacties Link kopieren
Snoopy80 schreef:
01-02-2018 21:42
Ja, ik had vanmiddag met UWV gebeld en zij zeiden dat de verlofuren wel als SV-loon worden gezien..maar volgens deze link wordt het bedrag weer niet gekort:

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... erlof-uren

Daar zitten net zulke anonieme mensen als hier hoor, die van alles kunnen roepen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
01-02-2018 23:12
Daar zitten net zulke anonieme mensen als hier hoor, die van alles kunnen roepen.
De reactie bij het Topantwoord is toch echt van het UWV Webcareteam...
Alle reacties Link kopieren
Snoopy80 schreef:
02-02-2018 00:11
De reactie bij het Topantwoord is toch echt van het UWV Webcareteam...
Toen ik WW kreeg en gebeld werd door iemand van het UVW (ik had een datum verkeerd gezet), kreeg ik toch echt het antwoord van Nummer Zoveel en het is ook niet gekort.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Ik vreesde ook voor korting, maar UWV beseft echt wel dat je niet alle salaris/vakantiegeld/"eindafrekening" ontvangt binnen 2-4 weken na werkloos worden, dus je wordt niet gekort.
Als de aarde plat was hadden katten allang alles eraf geflikkerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven