Werk & Studie alle pijlers

Probleem op het werk met schorsing

02-02-2018 20:53 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Normaal maak ik nooit een topic aan en lees ik alleen andere dingen. Maar momenteel zit ik met een ernstig probleem waar ik toch even advies bij nodig heb;

Ik werk in een kledingwinkel en bij ons kun je kleding lenen om die dag te dragen. Daarna moet je dit weer netjes terug hangen of in de kantine of iets. Dit doe ik dan ook altijd als ik iets leen.
Nou is er anderhalve week terug een jasje vermist geraakt en ik word hier als schuldige voor aangewezen omdat ik deze blijkbaar als laatste geleend heb (verder is er niemand ondervraagt, alleen ik en word er al gezegd dat er verhalen rondgaan)

Ik heb in een paniek toestand gezegd toen mij gevraagd werd waar dit jasje was, en ik dit dus niet wist omdat ik het niet heb dat ik zelf zo’n jasje gekocht heb maar in een andere maat (heel dom, dat weet ik. Hier hoef ik geen commentaar op)
Nu ben ik dus geschorst omdat ik niet kan bewijzen dat ik dat jasje niet heb (ik heb het serieus niet, niet gekocht en al helemaal niet gestolen). Zij wilde bewijs van mij zien wat ik niet heb (hoe kan ik dit doen zonder bonnen of iets) maar hun hebben geen bewijs dat ik het heb? Wat ik dus ook echt niet heb.

Nu moet ik dinsdag op gesprek komen zodat ik mijn kant van het verhaal kan laten horen en wilt degene van het hoofdkantoor dus dat ik bewijs dat ik het niet gedaan heb.

Hoe moet ik dat in godsnaam doen? Hun hebben geen bewijs dat ik het gedaan heb, van mij mogen ze mijn hele huis doorspitten maar ik heb het niet.
beetje raar dat zij jou vragen om bewijs. Volgens mij moeten zij maar bewijzen dat jij het jasje hebt meegenomen.
Alle reacties Link kopieren
Even zoeken want er is al eerder een zelfde topic geweest.
Alle reacties Link kopieren
Laat hun maar vertellen waarom ze jou verdenken.
Alle reacties Link kopieren
Zij beschuldigen jou, dus zij moeten met bewijs komen.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Ja ze verdenken mij dus omdat ik deze het laatst geleend heb. Maar ik hang altijd netjes mijn spullen in de kantine of gewoon terug of bij het stoomapparaat.

Maar verder is er geen bewijs dat ik het heb wat ook niet kan want ik heb het niet.
Ik heb vandaag mijn ontslag ingediend omdat ik per 1 maart een nieuwe baan heb met meer uren en zekerheid, er werd gezegd dat ze dit begrepen maar die mevrouw van het hoofdkantoor vind het maar al te toevallig. Terwijl het niks met dit probleem te maken heeft
Alle reacties Link kopieren
Ze zei ook dat ze stappen gaan ondernemen als ik geen bewijs heb. Stappen lijkt mij als in ontslag (heb ik zelf al gedaan) , naar de politie etc. Maar hoe kunnen hun dat doen als er geen bewijs is
Ik zou hier zo beledigd over zijn dat ik er niet meer zou willen werken. Ze staan hier te springen om mensen.
Wat een nare toestand.
Alle reacties Link kopieren
S1233 schreef:
02-02-2018 21:04
Ze zei ook dat ze stappen gaan ondernemen als ik geen bewijs heb. Stappen lijkt mij als in ontslag (heb ik zelf al gedaan) , naar de politie etc. Maar hoe kunnen hun dat doen als er geen bewijs is
Heb je nu zelf ontslag genomen?
S1233 schreef:
02-02-2018 21:04
Ze zei ook dat ze stappen gaan ondernemen als ik geen bewijs heb. Stappen lijkt mij als in ontslag (heb ik zelf al gedaan) , naar de politie etc. Maar hoe kunnen hun dat doen als er geen bewijs is
Ik zou ze veel succes wensen. Zij beschuldigen jou en moeten jouw schuld bewijzen, niet andersom.
Alle reacties Link kopieren
lucky82 schreef:
02-02-2018 21:09
Heb je nu zelf ontslag genomen?
Ja maar niet vanwege dit. Ik zou ontslag nemen per eind februari omdat ik 1 maart begin bij een nieuwe baan met 40 -uur contract en bij deze baan had ik een 0 uren contract
Alleen hier was ik al weken eerder mee bezig maar moest vandaag melden dat ik ging stoppen voor er nieuwe roosters gemaakt werden. En nu door dit probleem ben ik dus geschorst (het gedoe met dat jasje)
Ze moeten bewijzen dat jij dat jasje gestolen hebt aangezien ze jouw beschuldigen en dan moeten ze bewijs hebben.

Ik zou ook verschrikkelijk kwaad en beledigd zijn als ze mij van iets zouden beschuldigen wat niet waar is en daar niet meer willen werken. Daarnaast zou ik het Juridisch Loket inschakelen zodat voorkomen kan worden dat mijn naam door het slijk wordt gehaald wat weer gevolgen kan hebben in de toekomst (zoals verwijtbaar werkloos waardoor geen WW als je ten onrechte ontslagen wordt)
Alle reacties Link kopieren
S1233 schreef:
02-02-2018 21:04
Ze zei ook dat ze stappen gaan ondernemen als ik geen bewijs heb. Stappen lijkt mij als in ontslag (heb ik zelf al gedaan) , naar de politie etc. Maar hoe kunnen hun dat doen als er geen bewijs is
Lekker laten kletsen. Als zij stappen ondernemen, moeten zíj met bewijs komen.
Alle reacties Link kopieren
S1233 schreef:
02-02-2018 21:13
Ja maar niet vanwege dit. Ik zou ontslag nemen per eind februari omdat ik 1 maart begin bij een nieuwe baan met 40 -uur contract en bij deze baan had ik een 0 uren contract
Alleen hier was ik al weken eerder mee bezig maar moest vandaag melden dat ik ging stoppen voor er nieuwe roosters gemaakt werden. En nu door dit probleem ben ik dus geschorst (het gedoe met dat jasje)
Ok, ik zou het even afwachten en kijken wat ze gaan doen. Heb je een rechtsbijstandverzekering? Anders zou je daar nog kunnen informeren.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties. Fijn dat jullie zo snel en goed meedenken daar heb ik echt veel aan! Ik ga inderdaad maandag even langs het juridisch loket en bellen naar m’n verzekering want dat kan ook nooit kwaad.

Verder laat ik het voor nu wel rusten en dinsdag ga ik er gewoon eerlijk en open in. Want inderdaad zonder bewijs kunnen ze niet veel
Ik ken dit topic al.
Ik heb in een paniek toestand gezegd toen mij gevraagd werd waar dit jasje was, en ik dit dus niet wist omdat ik het niet heb dat ik zelf zo’n jasje gekocht heb maar in een andere maat (heel dom, dat weet ik. Hier hoef ik geen commentaar op)

Je wil hier geen commentaar op maar dit is voor hun het bewijs dat jij zo’n jasje in je bezit hebt: je hebt min of meer bekend.

Desalniettemin denk ik niet dat dat genoeg bewijs is om jou echt door een rechter te laten veroordelen.
Dus ze kunnen je niet zoveel maken behalve je te ontslaan. Maar ook dat gaan ze niet doen want je hebt zelf al ontslag genomen en voor een werkgever is dat nu eenmaal makkelijker om van iemand af te komen.

Ik hoop alleen niet dat je nieuwe werkgever nog referenties gaat natrekken want waar of niet waar, verdacht worden van diefstal is niet zo’n lekkere binnenkomer.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
02-02-2018 21:25
Ik ken dit topic al.
Hoe loopt het af? Of mogen spoilers hier niet? :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik zou ze dinsdag er fijntjes op wijzen dat de beschuldiging neerkomt op verduistering (opzettelijk toe-eigenen van een goed van een ander dat je al in bezit hebt, zoals 'bedrijfs'kleding in dit geval, het is jullie toegestaan om tijdens werkuren kleding uit de winkel te dragen) en niet diefstal (het wegnemen van een goed dat een ander toebehoort, met het oogmerk om dat toe te eigenen. Zoals een jasje uit het magazijn verstoppen in jouw rugzak en zo mee naar huis nemen).

Dit is gewoon blufpoker. Inderdaad contact opnemen met het Juridische Loket en wat tips ter harte nemen voor dat gesprek (en dat is niet zoiets als wat ik hierboven beschreef :)). Sterkte in ieder geval, het lijkt mij enorm stressvol om beschuldigd te worden van diefstal.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Jibba schreef:
02-02-2018 21:29
Ik heb in een paniek toestand gezegd toen mij gevraagd werd waar dit jasje was, en ik dit dus niet wist omdat ik het niet heb dat ik zelf zo’n jasje gekocht heb maar in een andere maat (heel dom, dat weet ik. Hier hoef ik geen commentaar op)

Je wil hier geen commentaar op maar dit is voor hun het bewijs dat jij zo’n jasje in je bezit hebt: je hebt min of meer bekend.

Desalniettemin denk ik niet dat dat genoeg bewijs is om jou echt door een rechter te laten veroordelen.
Dus ze kunnen je niet zoveel maken behalve je te ontslaan. Maar ook dat gaan ze niet doen want je hebt zelf al ontslag genomen en voor een werkgever is dat nu eenmaal makkelijker om van iemand af te komen.

Ik hoop alleen niet dat je nieuwe werkgever nog referenties gaat natrekken want waar of niet waar, verdacht worden van diefstal is niet zo’n lekkere binnenkomer.
Hoezo is dat bewijs?
Ik snap niet wat je nou tegen ze gezegd hebt. 'Nee, ik weet niet waar het jasje is, ik heb dat jasje niet. Maar ik heb wel zo'n jasje in een andere maat gekocht.' Heb je dat gezegd? Met welk doel dan? Wil best met je meedenken maar begrijp er niks van. Wel ontzettend naar om vals beschuldigd te worden zeg.
Frizz schreef:
02-02-2018 21:36
Hoezo is dat bewijs?
Niet in juridische zin. Maar voor werkgever waarschijnlijk genoeg bewijs om TO te verdenken. Tel daar bij op dat TO de laatste was die het jasje geleend heeft en nu ook haar baan heeft opgezegd. Ik kan me wel voorstellen dat werkgever zo denkt.

Hangen er geen camera’s in de zaak, TO?
Alle reacties Link kopieren
Jibba schreef:
02-02-2018 21:46
Niet in juridische zin. Maar voor werkgever waarschijnlijk genoeg bewijs om TO te verdenken. Tel daar bij op dat TO de laatste was die het jasje geleend heeft en nu ook haar baan heeft opgezegd. Ik kan me wel voorstellen dat werkgever zo denkt.

Hangen er geen camera’s in de zaak, TO?
Aanleiding voor verdenking bedoel je dus.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt een beetje op dit topic, misschien heb je er wat aan: geld-recht/onterecht-beschuldigd-van-di ... ges/334293
Zij moeten met bewijzen komen.
Het is niet mogelijk om te bewijzen dat je iets niet hebt, dat kan gewoon niet. Dat is een vraag waarmee zij zich er makkelijk vanaf maken.
Waarschijnlijk omdat ze zelf niet kunnen bewijzen dat jij het wél hebt.

En het verhaal over dat je zelf zo'n jasje hebt gekocht, is onhandig. Ik zou gewoon zeggen dat je dat uit stress hebt gezegd en dat dat toch niet zo is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven