Werk & Studie alle pijlers

hoeveel oppas betalen? (zwart)

05-02-2018 14:39 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik begin binnenkort met werken.. nu is het zo dat er op de school waar mijn kinderen zitten geen bso is. een buurvrouw van mij wil wel oppassen wanneer nodig.. het gaat meestal om de tijden tussen 7-8.30 dus ik zet ze om zeven uur smorgens bij haar af en on half negen brengt ze ze naar school (ze moet zowiezo naar school ook voor haar eigen kind) soms werk ik ook een avonddienst dan begin ik om drie uur tot tien uur. dan haalt ze de kids ook van school en blijven ze bij haar tot 5 uur als mn man klaar is met werken. mijn kinderen zijn 8-6 en 4 jaar oud. na school mogen ze van mij altijd wel even op de tablet. die nemen ze dan ook mee als ze bij haar zitten. verder fruit of iets te drinken voor voor of na school krijgen ze ook mee van huis.

nu de vraag hoeveel is redelijk om haar te betalen per uur. ik heb haar wel gevraagd hoeveel ze wil maar ze weet et ook niet zo goed.
Voor 3 kinderen? 10 euro per uur.
Alle reacties Link kopieren
https://www.nibud.nl/consumenten/hoevee ... -de-oppas/
euro of 5 per kind per uur?
lilalinda wijzigde dit bericht op 05-02-2018 14:44
5.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
...
By the way, het is niet zwart. Buurvrouw dient zelf belastingaangifte te doen. Doet ze dit niet, is het fraude, en haar pakkie an.
Alle reacties Link kopieren
Wat zou je haar netto betalen als het wit zou zijn (dus incl eventuele toeslagen)?
Alle reacties Link kopieren
10 per uur zou ik ook doen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik dacht ook aan 10 euro per uur.
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
05-02-2018 14:43
By the way, het is niet zwart. Buurvrouw dient zelf belastingaangifte te doen. Doet ze dit niet, is het fraude, en haar pakkie an.
Mwah, dat is het wel he, zwart. TO houdt denk ik geen loonheffing, pensioenfonds en premie volksverzekering in.
Niet dat ik er wakker van lig hoor.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Hebben jullie ook een vriendschappelijke relatie?

Ik vind dat tussen familie en vriendschap geen geld zou moeten komen.

Ik heb dit wat jij omschrijft gedaan voor een vriendinnetje van onze dochter, is geen geld aan te pas gekomen. Omdat de moeder en ik ook best goed met elkaar overweg konden, gingen wij regelmatig iets eten samen, maar de bioscoop of theater op haar kosten. En andersom waren mijn kinderen af en toe daar ook altijd welkom.
Very__Cherry schreef:
05-02-2018 14:59
Mwah, dat is het wel he, zwart. TO houdt denk ik geen loonheffing, pensioenfonds en premie volksverzekering in.
Niet dat ik er wakker van lig hoor.

Dan nog is het pas zwart als de buurvrouw het niet aangeeft bij de Belastingdienst.
Alle reacties Link kopieren
10 euro per uur lijkt me schappelijk. Misschien nog wel meer, omdat er 3 kinderen extra zijn om 7 uur ‘s morgens! Er hoeven geen kinderen naar sporten gebracht te worden?
Find people who will make you better (M. Obama)
Het meegeven van iets te drinken en eten zou ook wel eens een lastige constructie kunnen worden als de buurvrouw ook kinderen heeft. Of je moet dan voor iedereen iets meegeven.

Ik zou sowieso alles heel goed doordenken en bespreken. Het is je buurvrouw, als dit geen succes is of wordt, woon je nog wel jaren naast elkaar.
Alle reacties Link kopieren
we gaanngoed met elkaar om maar zulke dingen wil ik zelf altijd goed geregeld hebben dus wil haar graag betalen. nee geen linderen naar sport. vrijdags ben ik altijd vrij dan plan ik mn afspraken in. mn jongens zitten op zwemles (savonds dus worden door mij of papa gebracht) en voetballen s zaterdag dus ook door ons gebracht. het gaat puur om opvang bij jaar thuis voor een paar uur per week (tussen 6 en 10 uur per week) ik dacht ook tussen de 8 en 10 euro. kinderen zijn niet druk ofzo zeker na school willen ze altijd even zitte (tv of tablet) en smorgens ja ze staat dus niet speciaal voor mn kinderen op.. haar dochtertje zit bij mn dochtertje in de klas en die brengt zij ook altij (school is zowat bij haar in de achtertuin dus geen auto wegen oversteken ofzo).
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
05-02-2018 14:43
https://www.nibud.nl/consumenten/hoevee ... -de-oppas/
euro of 5 per kind per uur?

dit vind ik zelf erg veel. 15 euro per uur..
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
05-02-2018 15:05
Dan nog is het pas zwart als de buurvrouw het niet aangeeft bij de Belastingdienst.
Nee hoor. Alles waarover geen loonheffing wordt ingehouden wordt, is zwart.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
05-02-2018 14:44
Wat zou je haar netto betalen als het wit zou zijn (dus incl eventuele toeslagen)?
als het wit was kon ze natuurlijk veel meer vragen (7 euro per kind per uur?) maar daar zou ik dan zo een 80 procent van terug krijgen van de belastingdienst. dus zou voor mij heel goedloop zijn...
Very_Cherry het zijn freelance inkomsten die je zelf onder overige werkzaamheden op moet geven bij de belasting. Hoogstwaarschijnlijk, als dit haar enige inkomsten zijn, hoeft ze geeneens belasting te betalen. En anders komt er na een jaar gewoon een aanslag.
Mijn man heeft ook freelance inkomsten en die vult hij gewoon in. Zoals het hoort.
Alle reacties Link kopieren
Zwart of wit begint bij degene die het loon betaalt, mensen. Saaie discussie en niet heel relevant trouwens.
En inderdaad, als je als werknemer slechts 1 bron van (vaste, witte) inkomsten hebt, hoef je niet eens naar de belastingdienst. Dat criterium valt dus af. Jouw man heeft n wisselend (en dus onzeker) inkomen dus, ja, braaf invullen, inderdaad :A:
very__cherry wijzigde dit bericht op 05-02-2018 15:23
16.15% gewijzigd
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
jamila31 schreef:
05-02-2018 15:16
dit vind ik zelf erg veel. 15 euro per uur..
bij de kinderopvang betaal je ruim 7 euro per kind per uur
Jij hebt met de buurvrouw alle flexibiliteit.
Alle inkomsten, hoe weinig ook, dien je op te geven.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... or_iemand/

Volgens mij gaat het om deze regeling
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 05-02-2018 15:27
7.16% gewijzigd
Krantenwijk, losse klussen en dergelijke
Heb je een krantenwijk? Doe je oppaswerk of andere losse klussen? Bij dit soort werk wordt je loon vaak ‘bruto’ uitbetaald. Dat betekent dat je opdrachtgever geen belasting (loonheffing) inhoudt op je inkomsten. Maar misschien moet je over die inkomsten wél belasting betalen. Vul de aangifte in en je ziet meteen hoeveel belasting je moet betalen.
Alle reacties Link kopieren
10 euro per uur lijkt mij ook heel redelijk voor drie kinderen.
Dan ben je voor een ochtend (7 - 8.30 uur) 15 euro kwijt.
En een middag (14.30-17.00 uur) 25 euro.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
05-02-2018 15:22
bij de kinderopvang betaal je ruim 7 euro per kind per uur
Jij hebt met de buurvrouw alle flexibiliteit.
klopt. maar daar zou ik voor de eerste 87% en voor de tweede en derde kind 91% van terug krijgen. als zij bij een opvang zou werken zou zij op veel meer kinderen letten (8 op 1 begeleidster) en krijgt ze ook niet voor elk kind 7 euro.

flexible idd maar die flexibiliteit heeft zij ook. als k mn kinderen om 7 uur afzet begint haar werktijd al tw lopen. (ik moet een half uur rijden naar week die ik niet betaald krijg) en daarnaast is zij thuis en kan ze een was draaien of koken of... als ze kinderen daar zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven