Werk & Studie alle pijlers

Meer enthousiasme uitstralen

05-02-2018 16:58 39 berichten
-
anoniem_637be47a6186b wijzigde dit bericht op 06-02-2018 17:24
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zelf met initiatieven komen. Rechte houding.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoe voel jij je? Ben je wel enthousiast over het werken op het kinderdagverblijf?

Wanneer je zelf niet echt enthousiast bent, dan is het ook lastig uit te stralen.

Heb je deze opmerking vaker gehoord in andere situaties?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
-
anoniem_637be47a6186b wijzigde dit bericht op 06-02-2018 17:24
0.00% gewijzigd
-
anoniem_637be47a6186b wijzigde dit bericht op 06-02-2018 17:25
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dingen doen die sec gesproken niet specifiek ( op dat moment ) gevraagd worden : je hoeft niet te zingen als je een kindje troost, je hoeft buiten het " zingmoment " geen opzegversje op te zeggen , je hoeft misschien niet zomaar te checken tijdens een spelmoment of een kind weet wat rood en groen is, etc.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
hannamarin schreef:
05-02-2018 17:05
Initiatief tonen doe ik allemaal al, ik probeer zoveel mogelijk uit mezelf te doen. Ik probeer ook zoveel mogelijk de andere leidsters aan te sturen en zoveel mogelijk activiteiten te doen met de kinderen dus opzich ligt het niet aan het initiatief nemen.
En je houding ? Zit je rechtop, kijk je mensen aan, maak je gezellige babbels met collega's , zit je telefoon metjes in je tas, doe je ook weleens uit jezelf de rotklussen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zoek contact met je stagebegeleider van school en leg het probleem en je zorgen aan hem of haar voor.
Oh heel herkenbaar! Ik had destijds een hele fijne stagebegeleider. Heb haar toen ook uitgelegd dat ik wel enthousiast ben, en het leuk vind, maar me gewoon erg onzeker voelde. Dat heeft mij toen erg goed geholpen, maar ik weet natuurlijk niet hoe jouw "band" met je stagebegeleiding is.
Alle reacties Link kopieren
Heb je gevraagd wat zij dan willen dat je doet?

En wat vreemd dat ze dat vinden maar geen concrete situaties kunnen aangeven. Dat lijkt me toch wel nodig als jij je moet verbeteren.
-
anoniem_637be47a6186b wijzigde dit bericht op 06-02-2018 17:26
0.00% gewijzigd
blijfgewoonbianca schreef:
05-02-2018 17:09
En je houding ? Zit je rechtop, kijk je mensen aan, maak je gezellige babbels met collega's , zit je telefoon metjes in je tas, doe je ook weleens uit jezelf de rotklussen ?
Ja dat doe ik allemaal. En ja die doe ik ook.. vind het heel vervelend om iemand klusjes te geven die rot zijn, dan doe ik ze liever zelf dan dat ik ze een ander laat doen.
hertje89 schreef:
05-02-2018 17:11
Oh heel herkenbaar! Ik had destijds een hele fijne stagebegeleider. Heb haar toen ook uitgelegd dat ik wel enthousiast ben, en het leuk vind, maar me gewoon erg onzeker voelde. Dat heeft mij toen erg goed geholpen, maar ik weet natuurlijk niet hoe jouw "band" met je stagebegeleiding is.
Vorig jaar had ik een stagebegeleider waar het heel goed ging. Was op dezelfde locatie. Daar deed ik alles goed. Maar bij deze nieuwe niet. Heb niet echt een klik met dr.. ik vind haar opzich wel aardig daar niet van, maar het voelt totaal niet vertrouwd op de een of andere manier. Heb ook abcessen waardoor ik afgelopen maand geopereerd moest worden maar ben toen wel op stage geweest om mn grote opdracht uit te voeren, waarna ik kreeg te horen waar is je enthousiasme terwijl ik super veel pijn had en ze vond maar dat ik terug moest komen inhalen en ze kon zich totaal niet in mij inleven. Verder geeft ze niet meteen feedback als ik erom vraag. Ze zegt elke keer in het gesprek met de hoofdstagebegeleider (die staat iets hoger dan haar) dingen die anders moeten maar soms dan heeft ze dat maanden niet gezegd en ik dacht dat ik het goed deed, maar niet dus. Heb vaker aangegeven dat ik onzeker ben, dat weten ze als de beste maar toch heb ik het idee dat ze er niet altijd begrip voor hebben.
Benbits schreef:
05-02-2018 17:11
Heb je gevraagd wat zij dan willen dat je doet?

En wat vreemd dat ze dat vinden maar geen concrete situaties kunnen aangeven. Dat lijkt me toch wel nodig als jij je moet verbeteren.
Heb ik gevraagd maar ze vinden het te moeilijk om uit te leggen.
Alle reacties Link kopieren
Als zij niet weten hoe zij het goed moeten uitleggen, kan het dan komen doordat jij geen concrete feedback vraagt? Het kan goed kloppen dat zij er de vinger niet goed op kunnen leggen, maar door feedback over je houding te vragen en daar in gesprek over te gaan kun je er veel uithalen samen. Vraag ook eens aan collega's: Wat doe jij om enthousiast over te komen/hoe kan ik aan jou merken dat jij enthousiast in je werk bent?
Wie wat wil die moet wat.
hannamarin schreef:
05-02-2018 17:28
Vorig jaar had ik een stagebegeleider waar het heel goed ging. Was op dezelfde locatie. Daar deed ik alles goed. Maar bij deze nieuwe niet. Heb niet echt een klik met dr.. ik vind haar opzich wel aardig daar niet van, maar het voelt totaal niet vertrouwd op de een of andere manier. Heb ook abcessen waardoor ik afgelopen maand geopereerd moest worden maar ben toen wel op stage geweest om mn grote opdracht uit te voeren, waarna ik kreeg te horen waar is je enthousiasme terwijl ik super veel pijn had en ze vond maar dat ik terug moest komen inhalen en ze kon zich totaal niet in mij inleven. Verder geeft ze niet meteen feedback als ik erom vraag. Ze zegt elke keer in het gesprek met de hoofdstagebegeleider (die staat iets hoger dan haar) dingen die anders moeten maar soms dan heeft ze dat maanden niet gezegd en ik dacht dat ik het goed deed, maar niet dus. Heb vaker aangegeven dat ik onzeker ben, dat weten ze als de beste maar toch heb ik het idee dat ze er niet altijd begrip voor hebben.
Pff ze klinkt ook niet echt als een fijne stagebegeleider. Als jij toch naar je stage gaat met abcessen dan lijk je me toch behoorlijk gemotiveerd. Er blijven wel mensen voor minder thuis.
RaveMeisje schreef:
05-02-2018 17:30
Als zij niet weten hoe zij het goed moeten uitleggen, kan het dan komen doordat jij geen concrete feedback vraagt? Het kan goed kloppen dat zij er de vinger niet goed op kunnen leggen, maar door feedback over je houding te vragen en daar in gesprek over te gaan kun je er veel uithalen samen. Vraag ook eens aan collega's: Wat doe jij om enthousiast over te komen/hoe kan ik aan jou merken dat jij enthousiast in je werk bent?
Dit is misschien wel een goede tip! Heb ik nog niet aangedacht om die dingen te vragen aan hun. Ga dat meteen doen de aankomende stage dagen en kijken wat ze zeggen. Dank je!
hertje89 schreef:
05-02-2018 17:31
Pff ze klinkt ook niet echt als een fijne stagebegeleider. Als jij toch naar je stage gaat met abcessen dan lijk je me toch behoorlijk gemotiveerd. Er blijven wel mensen voor minder thuis.
Ja dat vind ik ook. Ik wilde zo graag die grote opdracht doen omdat ik de vorige totaal had verprust, had heel veel kritiek gekregen en heb dus meteen die week erna alles herkanst en daardoor heb ik teveel hooi op me vork gegooid waardoor mijn abces dus heel groot is geworden. En die dag dacht ik ik moet dit doen daarna ga ik wel naar de dokter. Toen kwam eruit dat ik dus met spoed geopereerd moest worden dus ik wil het echt allemaal zo graag goed doen en mijn examen halen. Ik ben er dus echt bereid voor om alles ervoor te doen en mij 100% te geven. Het is gewoon lastig dat het niet goed genoeg is.
Jezus zeg, je moet al werken, moet je nog net doen alsof je het helemaal geweldig vindt ook? Ze mogen blij zijn dat je je werk goed doet en niet met 'n lang gezicht. Je zou kunnen opperen dat een fikse loonsverhoging wel 'n extra smile op je gezicht zal toveren?
Alle reacties Link kopieren
Dus je zit op dezelfde plek, maar met een andere begeleidster, en nu is het ineens minder goed dan vorig jaar? En je doet hetzelfde?
Is dit misschien het eerste jaar dat je begeleidster begeleidt, en weet die zelf niet precies waar ze op moet letten? En wel de theorieboekjes gelezen heeft, maar de praktijk nog niet geprobeerd? In dat geval wordt het lastig want wie maakt haar dat duidelijk? jij niet lijkt mij.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Loopt iedereen er dan zo overdreven enthousiast bij van de vaste medewerkers?

En gaat dit mini-punt er echt voor zorgen dat je niet zou slagen?
Als het daar maar een beperkte invloed op heeft: Aanhoren, rechteroor in, linkeroor uit.

Laat ze eerst maar es met duidelijkheid komen en niet elke 5 seconden van idee veranderen over hoe en wat en hoe ze vinden dat het gaat.
redbulletje schreef:
05-02-2018 17:41
Jezus zeg, je moet al werken, moet je nog net doen alsof je het helemaal geweldig vindt ook? Ze mogen blij zijn dat je je werk goed doet en niet met 'n lang gezicht. Je zou kunnen opperen dat een fikse loonsverhoging wel 'n extra smile op je gezicht zal toveren?
ik krijg helemaal niks betaald voor stage, dus dat zit er al helemaal niet in.... haha.
nlies schreef:
05-02-2018 17:44
Dus je zit op dezelfde plek, maar met een andere begeleidster, en nu is het ineens minder goed dan vorig jaar? En je doet hetzelfde?
Is dit misschien het eerste jaar dat je begeleidster begeleidt, en weet die zelf niet precies waar ze op moet letten? En wel de theorieboekjes gelezen heeft, maar de praktijk nog niet geprobeerd? In dat geval wordt het lastig want wie maakt haar dat duidelijk? jij niet lijkt mij.
Ze heeft vaker mensen begeleid maar ze is erg jong. 23 geloof ik. Die van vorig jaar was 40 en had dus meer ervaring. Mijn hoofdstagebegeleider is denk ik iets in de 50 maar die praat dus met de winden mee. Vorig jaar was ze dus hartstikke tevreden omdat die begeleider toen tevreden was, nu is deze begeleider minder tevreden en dan is zij dat ook.. dus ik denk dat alleen zij het duidelijk kan maken maar dat zal ze niet doen denk ik als ze altijd haar kant kiest ook al ziet ze mij nooit op de groep...
Tornacense schreef:
05-02-2018 17:44
Loopt iedereen er dan zo overdreven enthousiast bij van de vaste medewerkers?

En gaat dit mini-punt er echt voor zorgen dat je niet zou slagen?
Als het daar maar een beperkte invloed op heeft: Aanhoren, rechteroor in, linkeroor uit.

Laat ze eerst maar es met duidelijkheid komen en niet elke 5 seconden van idee veranderen over hoe en wat en hoe ze vinden dat het gaat.
Ja ik denk er ook zo over. Hun lopen echt niet allemaal met een hele overdreven enthousiaste houding rond. Ze doen gewoon net zoals mij heb ik het idee. En ja zo zei ze het wel.. daarom moet ik ook in de vakantie een dag extra komen om dus mijn houding enthousiaster te maken.
Alle reacties Link kopieren
Tja reken er op dat je geen examen mag doen (wel een stomme reden) en dat je dan volgend jaar op je stage op een andere plek te horen krijgt dat je niet zo overdreven enthousiast moet doen, dat ze toch wel zien dat je het leuk vindt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven