Werk & Studie alle pijlers

HBO-V deeltijd, kids en werk. Is dat te doen?

05-02-2018 20:22 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond allemaal!

Ik ben Mendy, al zo'n 17 jaar verpleegkundige (niveau 4). Heb jaren gewerkt in't ziekenhuis en sinds 5 jaar in de thuiszorg werkzaam voor zo'n 22 uur per week. Daarnaast heb ik 4 kinderen (6, 9, 11 en 12 jaar) en een lieve vriend.

Goed...dan nu mijn vraag. Ik mag beginnen aan de HBO-V deeltijd op kosten van mijn werkgever. Ik wil dit ook heel graag gezien het feit dat er in de thuiszorg steeds meer vraag is naar niveau 5. Ik word ook een dagje ouder (naja 37, oké 😂) en weet niet of ik dit werk fysiek nog 30 jaar vol kan houden. Met niveau 5 kan je gaan indiceren ed en wat meer administratief werk doen mocht het niet meer gaan. Heb die intentie nu overigens totaal niet, sta heel graag aan het bed! Ik kan in September beginnen samen met eem collega.

Maar....ik vraag me af of deze studie te combineren is met werk en gezin. Ik heb een co-ouderschap en wil in de week dat de meiden hier zijn toch graag (veel!) Tijd met ze doorbrengen. De andere week tijd genoeg voor de studie.
Ik heb de havo gedaan en daarna gekozen voor de MBO omdat ik wilde gaan werken em de duale variant van de HBO bestond toen nog niet. Nu spijt natuurlijk, hahaha.
Heeft iemand deze studie gedaan en hoe beviel dat? Is het moeilijk/ veel werk?
Ik hoor het heel graag!!

Lieve groet Mendy
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee. Vraag me hetzelfde af.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben momenteel nog bezig met deze studie (laatste half jaar :-) ).
Mijn situatie is bijna hetzelfde als bij jou, alleen dan heb ik 3 kinderen en co-ouderschap.