Werk & Studie alle pijlers

HBO-V deeltijd, kids en werk. Is dat te doen?

05-02-2018 20:22 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond allemaal!

Ik ben Mendy, al zo'n 17 jaar verpleegkundige (niveau 4). Heb jaren gewerkt in't ziekenhuis en sinds 5 jaar in de thuiszorg werkzaam voor zo'n 22 uur per week. Daarnaast heb ik 4 kinderen (6, 9, 11 en 12 jaar) en een lieve vriend.

Goed...dan nu mijn vraag. Ik mag beginnen aan de HBO-V deeltijd op kosten van mijn werkgever. Ik wil dit ook heel graag gezien het feit dat er in de thuiszorg steeds meer vraag is naar niveau 5. Ik word ook een dagje ouder (naja 37, oké 😂) en weet niet of ik dit werk fysiek nog 30 jaar vol kan houden. Met niveau 5 kan je gaan indiceren ed en wat meer administratief werk doen mocht het niet meer gaan. Heb die intentie nu overigens totaal niet, sta heel graag aan het bed! Ik kan in September beginnen samen met eem collega.

Maar....ik vraag me af of deze studie te combineren is met werk en gezin. Ik heb een co-ouderschap en wil in de week dat de meiden hier zijn toch graag (veel!) Tijd met ze doorbrengen. De andere week tijd genoeg voor de studie.
Ik heb de havo gedaan en daarna gekozen voor de MBO omdat ik wilde gaan werken em de duale variant van de HBO bestond toen nog niet. Nu spijt natuurlijk, hahaha.
Heeft iemand deze studie gedaan en hoe beviel dat? Is het moeilijk/ veel werk?
Ik hoor het heel graag!!

Lieve groet Mendy
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee. Vraag me hetzelfde af.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben momenteel nog bezig met deze studie (laatste half jaar :-) ).
Mijn situatie is bijna hetzelfde als bij jou, alleen dan heb ik 3 kinderen en co-ouderschap.
Het is te doen, je ontkomt er niet aan om soms ook wat voor de opleiding te doen als de kinderen er wel zijn. Het is soms heel veel, het ligt er ook heel erg aan hoe jezelf leert. Eerlijk is eerlijk, mijn sociaal leven staat op een laag pitje en leuke dingen doen zit er ook een stuk minder in. De dagen/weekenden dat mijn kinderen er niet zijn besteed ik veel aan de opleiding. 7 dagen per week ben ik er zeker niet mee bezig.
Ook scheelt het dat je al veel ervaring hebt als verpleegkundige (ik werk nu ook 18 jaar als MBO-verpleegkundige). De meeste tijd gaat, vind ik, zitten in het schrijven van verslagen.
Kortom; ja, ik vind het te doen mits je het niet erg vindt 2,5 jaar minder tijd voor andere dingen te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
Tvp?
Alle reacties Link kopieren
zyxoda schreef:
05-02-2018 20:57
Ik ben momenteel nog bezig met deze studie (laatste half jaar :-) ).
Mijn situatie is bijna hetzelfde als bij jou, alleen dan heb ik 3 kinderen en co-ouderschap.
Het is te doen, je ontkomt er niet aan om soms ook wat voor de opleiding te doen als de kinderen er wel zijn. Het is soms heel veel, het ligt er ook heel erg aan hoe jezelf leert. Eerlijk is eerlijk, mijn sociaal leven staat op een laag pitje en leuke dingen doen zit er ook een stuk minder in. De dagen/weekenden dat mijn kinderen er niet zijn besteed ik veel aan de opleiding. 7 dagen per week ben ik er zeker niet mee bezig.
Ook scheelt het dat je al veel ervaring hebt als verpleegkundige (ik werk nu ook 18 jaar als MBO-verpleegkundige). De meeste tijd gaat, vind ik, zitten in het schrijven van verslagen.
Kortom; ja, ik vind het te doen mits je het niet erg vindt 2,5 jaar minder tijd voor andere dingen te hebben.
Bedankt voor je eerlijke reactie! Sociaal leven op een laag pitje overleef ik wel! Heb wel de motivatie om er echt voor te gaan!
Alle reacties Link kopieren
Missmendy schreef:
05-02-2018 21:46
Tvp?
Dat betekent terugvindpost.
Alle reacties Link kopieren
Missmendy schreef:
05-02-2018 21:46
Tvp?
Dat betekent terugvindpost.
Alle reacties Link kopieren
Een keertje is voldoende ;)
Alle reacties Link kopieren
Een keer is voldoende.
Alle reacties Link kopieren
Oh hahaha dat wist ik niet 🙈! En hoe doe je dat dan?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon iets typen in een topic dat je wil volgen en dan staat het in je lijstje.
Alle reacties Link kopieren
Lambchop schreef:
05-02-2018 21:42
Tvp
Een terugvindpost omdat ik eigenlijk ook steeds meer begin te denken aan de hbo-v. Dus wie weet komt hier iets aan info voorbij waar ik wat aan heb. :proud:

Met een post is een discussie makkelijker terug te vinden namelijk.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor mensen, ben nieuw hier 🤘!
Ligt natuurlijk aan hoeveel uur je werkt, hoeveel je partner aan huishoudelijk werk en de zorg van de kinderen al doet of nog extra kan overnemen en hoeveel je naar school gaat.


En hoe makkelijk je leert of niet. Is nogal persoonlijk en in elke situatie verschillend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven