Werk & Studie alle pijlers

flexibele opvang

07-02-2018 08:49 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net terug van het schoolplein.
Een discussie gehad met een moeder die op zoek is naar een baan maar zegt dat het erg lastig is i.v.m. kind die naar speciaal onderwijs gaat en met busje word thuis gebracht.

Ze heeft nu een baan aangeboden gekregen op oproep basis.
Ze zegt zelf dat dit niet te regelen is omdat ze dan maar kort van te voren weet wanneer ze moet werken.

Volgens mij bestaat er zoiets als flexibele gastouder opvang bij je thuis en kan je elke keer als je moet werken die inzetten.
Wat wil je precies weten?
Sommigen mensen weten van iedere oplossing een probleem te maken.
En flexibele gastouders die op stel en sprong op komen draven om bij je thuis op te passen zijn schaars, en duur.

Zeker als deze persoon ook in de avonden of de nacht kan worden opgeroepen.
Alle reacties Link kopieren
Ze kan toch gewoon haar andere twee kinderen naar BSO van reguliere school doen of ook door gastouder laten ophalen en het andere kind thuis op wachten.
Dat is gewoon goed geregeld in Nederland lijkt mij. We moeten toch allemaal kunnen werken.
Ze heeft dus meerdere kinderen op verschillende scholen?
Hoe regelt ze de opvang voor haar andere kind/kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Flexibele opvang is (veel) duurder dan gewone opvang.. Vaak moet je het alsnog een paar dagen van tevoren doorgeven aan het kdv. Gastouders aan huis, die stel op sprong moeten komen, zijn heel duur en bovendien heel schaars.
Mss kun jij oppassen bij haar?
Alle reacties Link kopieren
Bovendien willen niet alle gastouders kindjes uit het speciaal onderwijs..
Alle reacties Link kopieren
En daar ga jij een discussie over voeren op het schoolplein omdat???
En wat voor een advies heb jij haar gegeven TO?
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg echt zo'n Luizenmoeder-schoolplein-gevoel bij wat je schrijft.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het probleem gemeente weigert busje door te laten rijden naar een BSO.
En dan al die studiedagen op speciaal onderwijs dat zijn er heel veel in een jaar.
Alle reacties Link kopieren
meaki schreef:
07-02-2018 09:12
Ik krijg echt zo'n Luizenmoeder-schoolplein-gevoel bij wat je schrijft.
Dit!
...
ReneevanderZee schreef:
07-02-2018 09:02
Ze kan toch gewoon haar andere twee kinderen naar BSO van reguliere school doen of ook door gastouder laten ophalen en het andere kind thuis op wachten.

Wie probeer je nu eigenlijk te overtuigen? Ons? Jezelf? Die schoolpleinmoeder?
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je nou eigenlijk te zeggen dat die vrouw een slapjanus is omdat ze een reden heeft waarom flexibel werken haar niet past?

Leuk zo moeders onder elkaar.

Heb je zelf een kind op speciaal onderwijs? Ik kan je vertellen dat het busvervoer in dit land voor leerlingen van het sbo behoorlijk slecht geregeld is. En ze rijden idd niet naar een bso dan moet je geluk hebben.

Maar overall heb jij nu waarschijnlijk iemand die een probleem heeft zich nog even kutter laten voelen. Top gedaan.
Waar bemoei jij je mee?

Je weet duidelijk geen reet van gastouders af.
Ja ik ben als gastouder flexibel. Maar niet zo flexibel dat ik bij de telefoon ga zitten wachten tot ik gebeld word en ala minuut kan komen.
We hebben een leven hoor.

Wil je wel zo'n gastouder dan is dat heel duur. Echt duur want reken maar dat je aardig wat per uur betaald en waarschijnlijk ook nog wachtgeld, ze kan immers niks plannen of ergens anders werken want wie weet word er gebeld. Dat is van een oproepbaan niet echt te betalen.
Een flexibele gastouder is moeilijk te vinden. Eentje die bij jou thuis komt nog meer omdat ze dan alleen op jouw kinderen kunnen passen terwijl ze er in hun eigen huis meer kunnen hebben. Daarnaast betaal je voor een gastouder bij jouw thuis veel meer dan bij haar thuis en je krijgt maar tot een maximum per uur vergoed door de belasting en een gastouder aan huis kost veel meer dan dat.
Dus ja, het kan maar dat is belachelijk duur.
En verder lijkt het me niet voor jou van toepassing of zij die baan om wat voor redenen niet accepteert
Dat de vrouw in kwestie met je in discussie gegaan zeg.
Ik was gewoon bij je weg gelopen.
Benbits schreef:
07-02-2018 09:18

Maar overall heb jij nu waarschijnlijk iemand die een probleem heeft zich nog even kutter laten voelen. Top gedaan.
Dit. Het valt al niet mee om met meerdere kinderen op verschillende scholen waaronder speciaal onderwijs te combineren met een baan met vaste uren. Zo makkelijk als jij het voorstelt is het absoluut niet.
ReneevanderZee schreef:
07-02-2018 09:02
Ze kan toch gewoon haar andere twee kinderen naar BSO van reguliere school doen of ook door gastouder laten ophalen en het andere kind thuis op wachten.
Dat is gewoon goed geregeld in Nederland lijkt mij. We moeten toch allemaal kunnen werken.
Is dit serieus?!
Als ik om mij heen zie hoe moeilijk het is om een goede oppas te krijgen, terwijl er nog niet eens sprake is van sbo.
Nee, het is in Nederland allemaal niet zo goed geregeld dat je als ouder altijd onbekommerd aan de slag kunt. Ik denk dat er op dat vlak nog aardig wat winst kan worden behaald.
anoniem_193625 wijzigde dit bericht op 07-02-2018 09:30
30.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dan werkt de gemeente zichzelf tegen want die wil ook minder bijstandsmoeders.
Dus als je een gehandicapt kind hebt heb je in Nederland minder kans op een baan.
ReneevanderZee schreef:
07-02-2018 09:30
Dan werkt de gemeente zichzelf tegen want die wil ook minder bijstandsmoeders.
Dus als je een gehandicapt kind hebt heb je in Nederland minder kans op een baan.

Nee hoor.
ReneevanderZee schreef:
07-02-2018 09:30
Dan werkt de gemeente zichzelf tegen want die wil ook minder bijstandsmoeders.
Dus als je een gehandicapt kind hebt heb je in Nederland minder kans op een baan.
Wat wil je in dit topic nou precies horen?
Wil je nou het beste voor de andere schoolpleinmoeder of probeer je haar juist onderuit te halen? Het is mij niet duidelijk wat je doel is met deze moeder.
Of ben jij het zelf en heb je advies nodig?
Alle reacties Link kopieren
Het beleid van gemeenten inzake het leerlingenvervoer is idd slecht geregeld. Maar aan de andere kant hoe moet het dan? Je zit met meerdere kinderen in een busje. Degene met de meeste pech zit max anderhalf uur enkele reis in de bus. Hoe moet dat dan als de chauffeur ook nog naar diverse bso's /oppasadressen moet gaan rijden.

En dan ook nog op maandag jantje daar naar toe brengen op dinsdag truus naar die oppas en op woensdag weer iemand anders ergens anders heen.
Alle reacties Link kopieren
Mss kun jij bij haar oppassen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven