Werk & Studie alle pijlers

Examen notuleren loi

13-02-2018 19:03 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames!

Ik doe momenteel de cursus secretaresse 3 via het LOI. Nu heb ik al eerder een examen secretariaatspraktijk afgelegd maar de inhoud kwam amper overeen met wat ik heb geleerd. Ook het oefenexamen via de associatie kwam weinig overeen met het officiele examen.

Het studiemateriaal voor het onderdeel notuleren is erg weinig en heb inmiddels een boek besteld om meer kennis te vergaren.

Ik heb over drie weken het examen voor dit onderdeel maar zou heel graag willen weten wat ongeveer de inhoud is van dit examen. Waar kan ik me het beste op richten om geen tijd te verspillen?

Dus wellicht zijn er hier dames (of heren) die dit examen al hebben gedaan en mij er wat meer over kunnen vertellen.

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Het LOI bellen?
Alle reacties Link kopieren
Notuleren door secretaresses? Wordt dat nog gedaan???
Sara9876 schreef:
13-02-2018 19:27
Notuleren door secretaresses? Wordt dat nog gedaan???
Zeker wel!

TO ik kan je niet helpen, succes, hopelijk heeft iemand anders een idee
zoek op internet wat over samenvattingen maken. maak per agendapunt een samenvatting van wat daarover besproken wordt.
Alle reacties Link kopieren
hertje89 schreef:
13-02-2018 19:29
Zeker wel!

TO ik kan je niet helpen, succes, hopelijk heeft iemand anders een idee
Dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
LOI bellen of mailen heeft geen zin. Medewerkers mogen geen uitspraken doen over de inhoud van het examen. Als het goed is staat er op je campus exact wat er van je verwacht wordt.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
13-02-2018 19:27
Notuleren door secretaresses? Wordt dat nog gedaan???
zeker weten! er bestaan zelfs notuleerbureaus waar je profs kunt inhuren...
Don't cry, buy a bag and move on.
Bij ons gebeurt het ook hoor! Ik vind het ideaal, kun je je gewoon bezig houden met het onderwerp zonder dat je dat ook nog goed vast moet zien te leggen. Ik vind het ook echt een kwaliteit, niet iedereen bij ons is er even goed in.

Succes TO!
Sara9876 schreef:
13-02-2018 19:27
Notuleren door secretaresses? Wordt dat nog gedaan???
Wij moeten het altijd zelf doen, roulerend. We hebben alleen een algemeen secretariaat en dat wil het best doen maar dan wordt het snel onbegrijpelijk voor ze.
Alle reacties Link kopieren
Kippenmama schreef:
13-02-2018 19:49
LOI bellen of mailen heeft geen zin. Medewerkers mogen geen uitspraken doen over de inhoud van het examen. Als het goed is staat er op je campus exact wat er van je verwacht wordt.
Inderdaad, dat is me al verteld. Ik heb net gekeken op mijn campus (misschien heb ik er overheen gekeken) maar er zijn 0 opdrachten en 0 informatie verder. Het studiemateriaal bevat ook geen opdrachten en slechts een beetje theorie. Daarom tast ik een beetje in het duister. Ik denk zelf wel ongeveer een idee te hebben van wat er gevraagd zal worden maar ik hoopte ook dat iemand dat een beetje voor me kon bevestigen. ;)
Alle reacties Link kopieren
Nijn5 schreef:
13-02-2018 19:53
Bij ons gebeurt het ook hoor! Ik vind het ideaal, kun je je gewoon bezig houden met het onderwerp zonder dat je dat ook nog goed vast moet zien te leggen. Ik vind het ook echt een kwaliteit, niet iedereen bij ons is er even goed in.

Succes TO!
Ja ik weet niet of het ooit toe zal passen maar het hoort er nou eenmaal bij. Toch wel fijn om de basis te kennen mocht het ooit nodig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Houd er rekening mee dat er van alle examens meerdere versies zijn, dus als iemand je iets verteld hoeft dat niet ook bij jou zo te zijn. Succes met de voorbereiding, gaat vast goedkomen!
Alle reacties Link kopieren
Kippenmama schreef:
13-02-2018 20:02
Houd er rekening mee dat er van alle examens meerdere versies zijn, dus als iemand je iets verteld hoeft dat niet ook bij jou zo te zijn. Succes met de voorbereiding, gaat vast goedkomen!
Daar had ik nog niet over nagedacht! Al neem ik aan dat de opzet wel aardig overeen zou moeten komen. Zelf verwacht ik een aantal open vragen over werkwijze, verslagvormen en grammatica en 1 of 2 notuleeropdachten. Ik hoop dat ik dan goed gok.. ik ben btw wel perfectionistisch en een controlefreak 🙈, dat is een van de redenen dat ik hier navraag doe dus misschien valt het allemaal wel mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven