Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatiegesprek?

14-02-2018 10:47 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, ik ben onlangs gestopt met mijn studie en heb een sollicitatiegesprek voor een best wel goede functie. Verdien tussen de 2200 en 2500 per maand. Alleen ik heb geen rijbewijs en het is niet te bereiken met ov. Het is 20 min lopen vanuit centraal station afgelegen ergens op een industrieterrein...met de fiets is het 17 min fietsen. Het is een functie voor 5 dagen in de week dus fulltime en ik moet nog 20 min met de trein reizen naar de stad zelf.... Nu weet ik dus niet of ik dit op lange termijn ga volhouden....zou ik het afzeggen of toch gaan? ik weet 100 procent dat ik de baan al heb.
Alle reacties Link kopieren
Dus je hebt 37 minuten reistijd? Ja dat is wel heel erg veel natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 20:15
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
14-02-2018 10:48
Dus je hebt 37 minuten reistijd? Ja dat is wel heel erg veel natuurlijk.
Treinreis niet maar de loopafstand naar dat bedrijf.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem123456123456 schreef:
14-02-2018 10:49
Dus in totaal 40/50 minuten? (20 trein + 20 lopen) Waarom zou je dat niet volhouden?
Het is voor 5 dagen in de week.
Waarom zou je dat niet volhouden??? Er zijn zat mensen met langere reistijden dan 40 minuten hoor.

Als je een hond had dan liep je ook 2x per dag 20 minuten. Het is alleen maar gezond. Tenzij je een of andere beperking hebt?
anoniem_63b204ba4eea3 wijzigde dit bericht op 14-02-2018 10:50
40.56% gewijzigd
Niet rot bedoelt hoor, maar fatsoenlijk kunnen reizen naar je werk is wel een belangrijk criterium om überhaupt op die functie te solliciteren. Hoe leuk de baan ook is, als je er volgens jezelf niet fatsoenlijk kunt komen had je beter een functie elders kunnen zoeken.
Dan zet je een fiets op het station neer? & haal je tijdens het uitvoeren van je nieuwe baan je rijbewijs.
montblanc schreef:
14-02-2018 10:48
Dus je hebt 37 minuten reistijd? Ja dat is wel heel erg veel natuurlijk.
Het is 20 minuten lopen of 17 minuten fietsen raar verschil maar goed.
Treinreis is niet vermeld , hoe lang duurt de treinreis to ?
Alle reacties Link kopieren
Eh.. als je de baan straks hebt, is er vast wel een collega die je, eventueel tegen een kleine vergoeding af en toe, vanaf het station wil meenemen. Of je koopt een achtstehands fiets die je bij het station zet en gebruikt voor station-werk.

Daarnaast heb je straks geld om dat rijbewijs te halen.

Ik zie het probleem dus niet zo.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 20:15
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen. En dan je rijbewijs gaan halen (eventueel zo'n spoedcursus) en een autootje kopen... Bijzonder trouwens, 20 minuten lopen of 17 minuten fietsen. Moet je dan met de fiets zo enorm om rijden?
Alle reacties Link kopieren
Simitçi schreef:
14-02-2018 10:51
Het is 20 minuten lopen of 17 minuten fietsen raar verschil maar goed.
Treinreis is niet vermeld , hoe lang duurt de treinreis to ?
20 min
Alle reacties Link kopieren
Leuke eerste post weer. De OP laat wel aan creativiteit te wensen over. Hoe kan iets 20 minuten lopen zijn en 17 minuten fietsen? Moet je je dan een wegbanen door dichtbegroeide bospaadjes die met de fiets niet toegankelijk zijn waardoor je met de fiets een langere route aflegt? Licht dat eens toe, zo is er geen bal aan.

Hoop je nu dat mensen gaan happen dat 40 minuten reistijd niks is en dat je niet zo moet zeuren? grappig hoor.
Dan zet je een fiets op het station neer? & haal je tijdens het uitvoeren van je nieuwe baan je rijbewijs.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik niet snap, hoe kan het dat het 17 min fietsen is of 20 min lopen.
Dan zou ik denken dat fietsen dus sneller is dan die 17 min.
Ik heb treinreis van 30 min en nog 15 min fietsen en dat gaat prima hoor.Heb gewoon oude fiets op station.
Serieus dit? Mijn totale reistijd naar werk op een dag is ruim 2,5uur. Als het werkelijk zo'n leuke baan is, is dit toch geen issue?!
Alle reacties Link kopieren
Doe even normaal en stel je niet zo aan joh. Wat had je gedacht? Dat je je eerste baan om de hoek zou vinden?
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
14-02-2018 10:50
Niet rot bedoelt hoor, maar fatsoenlijk kunnen reizen naar je werk is wel een belangrijk criterium om überhaupt op die functie te solliciteren. Hoe leuk de baan ook is, als je er volgens jezelf niet fatsoenlijk kunt komen had je beter een functie elders kunnen zoeken.
Ja dat is het juist. Ik ben iemand die graag 100% inzet toont...maar google maps zegt 20 min lopen maar als ik op de kaart kijk lijkt het wel 30 min lopen...ik wil gewoon niet dat ik daarna gewoon ga afhaken omdat dat reizen gewoon echt in de weg zit...het is wel een flinke salaris..ik heb alleen een mbo 4
JelenaAulest schreef:
14-02-2018 10:52
20 min
Dus reistijd binnen een uur ? Waarom zou je dat niet vol houden ?
Alle reacties Link kopieren
Als je de baan graag wil laat je dit toch geen show-stopper zijn? Inderdaad fiets neerzetten, misschien kan je af en toe eens met iemand meerijden als je er eenmaal een tijdje werkt, rijbewijs gaan halen... Natuurlijk is het een nadeel, maar er zijn heus mogelijkheden. En qua tijd zou ik de reis echt prima vinden, ik reis zelf langer.
Alle reacties Link kopieren
gsleutel schreef:
14-02-2018 10:52
Gewoon doen. En dan je rijbewijs gaan halen (eventueel zo'n spoedcursus) en een autootje kopen... Bijzonder trouwens, 20 minuten lopen of 17 minuten fietsen. Moet je dan met de fiets zo enorm om rijden?
google maps toont dat aan.. kijk ik kan gaan naar de sollicitatiegesprek en vanuit daar bekijken of ik het wel zie zitten.
Alle reacties Link kopieren
2x 17 minuten fietsen op een dag, heb je je beweging ook gehad. KUn je de sportschool opzeggen.
Alle reacties Link kopieren
MargjeM schreef:
14-02-2018 10:52
Leuke eerste post weer. De OP laat wel aan creativiteit te wensen over. Hoe kan iets 20 minuten lopen zijn en 17 minuten fietsen? Moet je je dan een wegbanen door dichtbegroeide bospaadjes die met de fiets niet toegankelijk zijn waardoor je met de fiets een langere route aflegt? Licht dat eens toe, zo is er geen bal aan.

Hoop je nu dat mensen gaan happen dat 40 minuten reistijd niks is en dat je niet zo moet zeuren? grappig hoor.
Google maps geeft dat aan
Dan zet je toch een fiets neer op dat station. 20 minuten lopen is 5 minuten fietsen. Of begrijp ik het verkeerd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven