Werk & Studie alle pijlers

Geroddel op werkvloer

14-02-2018 20:23 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie tips.

Ik werk in een team waar voornamelijk 2 dames flink aan het roddelen zijn. Over mij, maar ook over anderen. Ik hoor dat nu al 6 jaar aan, nog niets mee gedaan.

Nu hoorde ik van de ene roddelende collega dat deze andere roddelende collega gemene roddels aan het verstrooien was over mijn gezinsleven (vriend en dochtertje). Dit gaat me natuurlijk veel te ver. Ik heb om opheldering gevraagd, uiteraard werd er gezegd dat het zo niet gezegd was. Nu zit ik te denken om met beide dames een op gesprek te gaan bij mijn leidinggevende. Ik wil gewoon de onderste steen boven hebben. Als ze al roddelen over mijn gezinsleven, waar ligt de grens? Bovendien pikt iemand anders de roddel misschien op waardoor ik een bepaald imago krijg, evenals vriend en dochter.

Wat vinden jullie?
Ik wil gewoon de onderste steen boven hebben

En dan?
Alle reacties Link kopieren
Na 6 jaar roddelen weet iedereen inmiddels toch wel dat deze twee dames zomaar (kwaad) kunnen spreken over anderen? Ik bedoel: ik ken ze bij mij in het werkveld ook en denk je nu echt dat ik die mensen nog serieus ga nemen in hun geleuter en geroddel? Meestal kap ik ze af. Ik zou dat verhaal over jouw vriend en kind dus niet eens geloven, als ik het al helemaal zou aanhoren.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Daarom ben ik heilig van overtuigd, dat je niet zoveel moet vertellen op je werk over je privé leven. Dan voorkom je dit soort ellendigheid.

On topic: Ik zou inderdaad samen met de leidinggevende rondom de tafel gaan zitten. Ze hebben allebei blijkbaar tijd over om te roddelen, in plaats van te werken.
Alle reacties Link kopieren
En weet dat heel veel mensen er zo instaan. Roddelaars zijn onvermoeibaar maar lijken het signaal dat anderen hun verhalen ontwijken niet op te pikken. Vreemd soort mensen vind ik het en wel doordat hun behoefte aan kletsen over anderen blijkbaar ook een plaat voor hun eigen hoofd plaatst. Ze hebben veelal niet eens door hoe anderen hun gedrag en geroddel vinden.
enn wijzigde dit bericht op 14-02-2018 20:34
1.39% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ene oor in andere oor uit!

Niks mee doen dan ga je het alleen maar voeden, als ze zoveel roddelen dan weet iedereen dat en worden deze dames echt niet serieus genomen.
Wat hebben ze dan gezegd?
Alle reacties Link kopieren
Ttas, dat is het 'm nou juist, ik vertel nooit wat over mijn privé leven. Ik weet hoe ze zijn en daarom zal ik dat nooit doen.
Alle reacties Link kopieren
Gesprek met de leidinggevende maakt van een mug een olifant lijkt me, zou ik niet doen. Verder eens met Enn.
Enn schreef:
14-02-2018 20:33
En weet dat heel veel mensen er zo instaan. Roddelaars zijn onvermoeibaar maar lijken het signaal dat anderen hun verhalen ontwijken niet op te pikken. Vreemd soort mensen vind ik het en wel doordat hun behoefte aan kletsen over anderen blijkbaar ook een plaat voor hun eigen hoofd plaatst. Ze hebben veelal niet eens door hoe anderen hun gedrag en geroddel vinden.
Roddelen is zó niet van deze tijd. Getuigt van puberale gedrag.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Begin gewoon een lekker smeuïg verhaal over deze dames. Als ze dan bij jou verhaal komen halen kun je ze uitleggen dat ze nu weten hoe dat voelt, wanneer anderen roddels rondstrooien die niet kloppen.
Alle reacties Link kopieren
Ttass schreef:
14-02-2018 20:35
Roddelen is zó niet van deze tijd. Getuigt van puberale gedrag.
Roddelen is van alle tijden en leeftijden echter niet iedereen deelt deze hobby. En die groep mensen hebben dus een duidelijke mening over mensen die hun roddelbehoefte zo overduidelijk tonen. Mijn mening: gênant gedrag.
enn wijzigde dit bericht op 14-02-2018 20:38
8.38% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Als je het al zes jaar geen probleem vindt terwijl je al die tijd weet dat ze roddelen (alleen blijkbaar over anderen en niet over jouw priveleven) zou ik het nu ook maar blijven negeren...
Ttass schreef:
14-02-2018 20:35
Roddelen is zó niet van deze tijd. Getuigt van puberale gedrag.
+1

Bij mij op werk ook 2 en ze vinden het maar wat vreemd dat ze gemeden worden als de pest.
Gate_Keeper schreef:
14-02-2018 20:38
+1

Bij mij op werk ook 2 en ze vinden het maar wat vreemd dat ze gemeden worden als de pest.
Net goed voor ze.
Enn schreef:
14-02-2018 20:37
Roddelen is van alle tijden en leeftijden echter niet iedereen deelt deze hobby. En die groep mensen hebben dus een duidelijke mening over mensen die hun roddelbehoefte zo overduidelijk tonen. Mijn mening: gênant gedrag.
Heel erg gênant!
Enn schreef:
14-02-2018 20:37
Roddelen is van alle tijden en leeftijden echter niet iedereen deelt deze hobby. En die groep mensen hebben dus een duidelijke mening over mensen die hun roddelbehoefte zo overduidelijk tonen. Mijn mening: gênant gedrag.
.
Eens!
ontbijtkoekje schreef:
14-02-2018 20:33
Ttas, dat is het 'm nou juist, ik vertel nooit wat over mijn privé leven. Ik weet hoe ze zijn en daarom zal ik dat nooit doen.
Dat maakt voor echte roddelaars niet uit. Verzinnen ze zelf wel
Alle reacties Link kopieren
vivamien schreef:
14-02-2018 20:37
Begin gewoon een lekker smeuïg verhaal over deze dames. Als ze dan bij jou verhaal komen halen kun je ze uitleggen dat ze nu weten hoe dat voelt, wanneer anderen roddels rondstrooien die niet kloppen.
Welnee,
Afbeelding
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Mijn ervaring met roddeltantes is dat het een afleiding vorm van hun eigen niet onberispelijke privéleven. Of, dat kan ook, ze hebben een heel leeg leven.

Als het te erg wordt zou ik er wel wat van gaan zeggen ergens zijn het een stelletje sfeervervuilers met hun praatjes over collega's.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou wel van roddelen, ik hoor wel graag hoe anderen over anderen denken. Kwaadsprekerij, daar ben ik dan weer helemaal niet van.
Gewoon zo laten.
Ik heb een keer de (voor mij leuke, voor die collega niet zo leuke want jong en knap) roddel gehad dat ik een affaire zou hebben.
Dan ben ik dus zo vervelend dat ik daar een halve klucht van maak.
'ja ik schijn.....'
God wat heb ik dat uitgemolken.
Mensen hadden spijt dat de wereld in te hebben gebracht, dodelijk vermoeiend die 'grappen' van mij erover.
Ik vond het echt humor.
Mijn saaie huisvrouwenleven vs zijn jetset maatpakachtige single bestaan.
Alle reacties Link kopieren
vivamien schreef:
14-02-2018 20:37
Begin gewoon een lekker smeuïg verhaal over deze dames. Als ze dan bij jou verhaal komen halen kun je ze uitleggen dat ze nu weten hoe dat voelt, wanneer anderen roddels rondstrooien die niet kloppen.
Ik zou het verhaal, net zoals het-groepje beschrijft, enorm gaan bevestigen, overdrijven en aanvullen met details. Zo zichtbaar overdrijven dat het ridicuul voor de dames wordt. Heb je er tenminste zelf ook nog lol van
Alle reacties Link kopieren
Als je het al 6 jaar hebt kunnen negeren, gun ze dan dit lolletje niet. Jij weet wat de waarheid is. Denken anderen daar anders over omdat de 2 bewuste dames weer eens lekker hebben lopen roddelen, dan is dat hun probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven