Werk & Studie alle pijlers

Net contract getekend, ander aanbod

15-02-2018 15:33 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik heb vorige week een contract getekend maar heb ondertussen een veel beter en leuker aanbod gekregen.

Het contract dat ik heb getekend is 6 maanden en er is geen proeftijd
Bij het nieuwe bedrijf kan ik volgende week al beginnen. Hoe kom ik per direct onder dit contract uit?
anoniem_204486 wijzigde dit bericht op 15-02-2018 21:28
2.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb je een proeftijd afgesproken?
Alle reacties Link kopieren
Staat er een proeftijd in je contract vermeld? Anders is het pech... Contract heb je nou eenmaal getekend.
Je hebt proeftijd toch? En anders moet je minimaal je opzegtermijn aanhouden.
Alle reacties Link kopieren
Proeftijd is volgens mij niet verplicht
Alle reacties Link kopieren
Als er geen proeftijd afgesproken is kan je natuurlijk altijd je nieuwe werkgever vragen onder het contract uit te mogen. Zij hoeven hier niet mee akkoord te gaan, maar eerlijkheid lijkt me in dit geval het best.

Zij hebben niets aan een ongemotiveerde werknemer.
Alle reacties Link kopieren
Bij een contract van 6 maanden of korter, mag er geen proeftijd zijn.

Het enige wat je kunt doen is in overleg gaan met je werkgever waar je het contract hebt afgesloten. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
15-02-2018 15:41
Bij een contract van 6 maanden of korter, mag er geen proeftijd zijn.

Het enige wat je kunt doen is in overleg gaan met je werkgever waar je het contract hebt afgesloten. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Is inderdaad de enige optie. Contact opnemen en open kaart spelen. Als ik zo'n telefoontje zou krijgen en ik had nog een goede nummer 2 op mijn lijstje dan zou ik je meteen laten gaan. Want erg gemotiveerd zou je dan niet op me overkomen. Hou er wel rekening mee dat als ze je aan het contract houden, je waarschijnlijk over 6 maanden geen verlenging krijgt.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Is er misschien een CAO van toepassing waarin nog een tussentijdse opzegmogelijkheid is opgenomen? Zo ja, dan kun je opzeggen met inachtneming van de in de CAO opgenomen regels.

Zo nee, dan kun je niet eenzijdig opzeggen.

Wel kun je overleggen met je nieuwe werkgever of ze je willen laten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ja idd geen proeftijd.

En opzeggen en vakantiedagen opnemen?
Alle reacties Link kopieren
Opzeggen kan dus niet, tenzij werkgever bereid is je te laten gaan. Ik verwacht bovendien niet dat je zoveel vakantiedagen hebt bij een contract van 6 maanden...?
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je getekend??

Ik bedoel; je hebt gesolliciteerd, je bent op gesprek geweest en je hebt een contract gekregen. Je moet dus een goede indruk hebben gemaakt én de baan heeft jou aangesproken (neem ik aan).

Een leuker en beter aanbod? Wat is er leuker en beter aan? Genoeg bedrijven die de baan mooier voorspiegelen dan ie daadwerkelijk is (genoeg topics hier) en of een baan wel of niet leuk is heeft niet zozeer met de werkzaamheden te maken maar veel meer met collega´s en een redelijke leidinggevende. Puur op basis van het aanbod zou ik er niet klakkeloos vanuit gaan dat die andere baan ook echt veel leuker is.

Dus. Wat sprak je aan bij het bedrijf waar je je contract hebt getekend?

En als daarop het eerlijke antwoord is; ik had nou eenmaal geld nodig, dan zou ik langsgaan en het gesprek aangaan. Als je de volwassen beslissing neemt om iets anders te willen moet je ook zo volwassen zijn om dat goed te regelen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
marla862 schreef:
15-02-2018 21:29
Ja idd geen proeftijd.

En opzeggen en vakantiedagen opnemen?
Welke vakantie dagen?
opzeggen kan niet bij dit contract tenzij de werkgever coulant is. Je contract is klaar over 6 maanden en dan mag je weg. Daarnaast heb je vakantiedagen voor een half jaar laten we zeggen dat je 24 vakantiedagen over een heel jaar hebt, heb je er dus 12 voor een half jaar.
Alle reacties Link kopieren
De enige optie is de werkgever vragen het contract te beëindigen met wederzijds goedvinden. Opzeggen kan niet en niet komen is geen optie want dan kan de werkgever een schadevergoeding eisen en die is in de regel jouw salaris tot einde contract, 6 maandsalarissen dus in jouw geval.

Vakantiedagen? Je hebt toch niet 6 maanden vakantie bij een contract van 6 maanden? Met onbetaald verlof zal de werkgever niet instemmen en dat is ook niet verplicht want de vraag je gehele contractperiode vrij te zijn is erg onredelijk natuurlijk.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Oudblond schreef:
15-02-2018 15:43
Is inderdaad de enige optie. Contact opnemen en open kaart spelen. Als ik zo'n telefoontje zou krijgen en ik had nog een goede nummer 2 op mijn lijstje dan zou ik je meteen laten gaan. Want erg gemotiveerd zou je dan niet op me overkomen. Hou er wel rekening mee dat als ze je aan het contract houden, je waarschijnlijk over 6 maanden geen verlenging krijgt.
Dit.
Is het allebei voor 40 uur per week of kun je ze naast elkaar doen, met gebruik van je vakantiedagen?
Denk je dat je voor je begonnen bent al recht hebt op die vakantiedagen ofzo? Think again. Je krijgt vakantiedagen over wat je gewerkt hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven