Werk & Studie alle pijlers

Uitschrijven decentrale selectie

16-02-2018 15:33 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga me uitschrijven voor een bepaalde decentrale selectie, maar ik vraag me af wat de consequenties daarvan zijn. Studielink zegt dat je je dan niet meer kan uitschrijven voor een andere decentrale selectie studie. Is dat alleen dit jaar? Alleen voor deze stad of alleen voor deze studie in heel nederland voor de rest van de tijd?
anoniem_361062 wijzigde dit bericht op 16-02-2018 15:58
1.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Voor een decentrale selectie kan je je dit jaar niet meer inschrijven. De deadline was 15 januari. Helaas ben je nu ook waarschijnlijk een selectiepoging kwijt. Informeer bij de uni of hbo waar je wilde studeren of er omstandigheden zijn om je selectiepoging kwijt te schelden. Een reden zou bv het niet behalen van je vwo/havo/mbo diploma. In ieder geval kan je uni of hbo waar je wilde studeren meer vertellen!
Alle reacties Link kopieren
Brutsel schreef:
16-02-2018 15:50
Voor een decentrale selectie kan je je dit jaar niet meer inschrijven. De deadline was 15 januari. Helaas ben je nu ook waarschijnlijk een selectiepoging kwijt. Informeer bij de uni of hbo waar je wilde studeren of er omstandigheden zijn om je selectiepoging kwijt te schelden. Een reden zou bv het niet behalen van je vwo/havo/mbo diploma. In ieder geval kan je uni of hbo waar je wilde studeren meer vertellen!
Klopt ik had een typefout gemaakt. Ik heb me al ingeschreven maar wil me uitschrijven. Wat zijn hiervan de consequenties?
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je je uitschrijven? Omdat je een andere studie wil gaan volgen of omdat je denkt dat je dit jaar geen kans maakt en volgend jaar de studie wil gaan doen?
Alle reacties Link kopieren
Pipo122 schreef:
16-02-2018 15:58
Klopt ik had een typefout gemaakt. Ik heb me al ingeschreven maar wil me uitschrijven. Wat zijn hiervan de consequenties?
Dat had ik begrepen. Wanneer je je nu gaat uitschrijven ben je de selectiepoging kwijt en dat kan consequenties geven als je je volgend jaar weer wilt inschrijven voor een opleiding met fixus (decentrale selectie) . Sommige opleiding zoals geneeskunde mag je maar 1 selectiepoging hebben. Vandaar als je de opleiding echt niet wilt doen, vraag dan bij je Uni of hbo wat er gedaan kan worden aan de selectiepoging. Ben je die kwijt of is er een reden dat de instelling waar je wilde studeren deze kan kwijtschelden. Mail of bel ze even, zij kennen precies de regels daarvan.
Alle reacties Link kopieren
Promethium schreef:
16-02-2018 17:42
Waarom wil je je uitschrijven? Omdat je een andere studie wil gaan volgen of omdat je denkt dat je dit jaar geen kans maakt en volgend jaar de studie wil gaan doen?
Iets in die richting inderdaad. Ik vraag me gewoon af of je je kans verspild bij de studie in heel nederland of alleen in de bepaalde stad.
Alle reacties Link kopieren
Brutsel schreef:
16-02-2018 17:50
Dat had ik begrepen. Wanneer je je nu gaat uitschrijven ben je de selectiepoging kwijt en dat kan consequenties geven als je je volgend jaar weer wilt inschrijven voor een opleiding met fixus (decentrale selectie) . Sommige opleiding zoals geneeskunde mag je maar 1 selectiepoging hebben. Vandaar als je de opleiding echt niet wilt doen, vraag dan bij je Uni of hbo wat er gedaan kan worden aan de selectiepoging. Ben je die kwijt of is er een reden dat de instelling waar je wilde studeren deze kan kwijtschelden. Mail of bel ze even, zij kennen precies de regels daarvan.
Ik weet eigenlijk nog niet of ik de studie ga doen, misschien volgend jaar. Ik vraag me dus af; als ik me nu uitschrijf, verlies ik dan de kans om volgend jaar geneeskunde te doen in nederland of alleen in de bepaalde stad?
Alle reacties Link kopieren
Op rijksoverheid.nl staat:
'U mag maximaal 3 keer meedoen aan de selectieprocedure van een opleiding. Maar het verschilt per instelling hoe vaak je aan hun selectie mag meedoen. Een universiteit kan dus zelf regelen dat iemand maar 1 keer mag meedoen aan de selectieprocedure aan die instelling.'

Het lijkt er dus op dat je sowieso nog twee keer kunt meedoen. Of je nog een keer aan de selectie van dezelfde universiteit kunt meedoen, ligt aan de regels van de universiteit. Ik zie dat je in Maastricht, Leiden, Utrecht en Amsterdam (VU) twee keer kunt deelnemen aan de decentrale selectie voor geneeskunde, aan de overige universiteiten maar een keer.

https://www.studiekeuze123.nl/CMS/wp-co ... HBO-WO.pdf
Alle reacties Link kopieren
Pipo122 schreef:
16-02-2018 20:03
Ik weet eigenlijk nog niet of ik de studie ga doen, misschien volgend jaar. Ik vraag me dus af; als ik me nu uitschrijf, verlies ik dan de kans om volgend jaar geneeskunde te doen in nederland of alleen in de bepaalde stad?
Het is afhankelijk van wat de uni heeft ingesteld aan het aantal keer deelnemen (selectiepoging). In deze pdf van Studiekeuze123 staat precies hoeveel keer je een selectiepoging mag hebben per opleiding en per uni. https://studiekeuze123.nl/CMS/wp-conten ... HBO-WO.pdf Bij geneeskunde mag je bij sommige uni’s maar 1 selectiepoging hebben bij andere weer 2. Een selectiepoging heb je al verbruikt wanneer jeje hebt aangemeld, als je je al voor de decentrale selectie uitschrijft ben je toch al een poging kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Pipo122 schreef:
16-02-2018 20:02
Iets in die richting inderdaad. Ik vraag me gewoon af of je je kans verspild bij de studie in heel nederland of alleen in de bepaalde stad.
Ik stel een of-vraag met twee heel verschillende opties, dan is "iets in die richting" niet echt een antwoord. Als jij niet duidelijk bent over wat je precies wil weten, kunnen wij geen goed antwoord geven.
Alle reacties Link kopieren
Hee miss handig voor als mensen met deze vraag zitten, dit soort vragen en handige dingen zoals whatsappgroepen staan op www.decentraleselectiehulp.nl ! Miss hebben anderen daar nog wat aan :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven