Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatiegesprek, reden geen contractverlenging

17-02-2018 10:22 6 berichten
Als meelezer heb ik besloten om een account aan te maken en om advies te vragen van jullie.

Ik heb in een winkel gewerkt (bijbaan) voor een half jaar (het was een contract voor bepaalde tijd), maar het contract is niet verlengd.

Wat moet ik als reden geven, als hiernaar gevraagd wordt in een sollicitatiegesprek bij een andere winkel?

Ik heb even een deel van de openingspost weggehaald ivm mogelijke herkenbaarheid.
anoniem_64ccaed64c438 wijzigde dit bericht op 17-02-2018 20:09
39.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als er al een vraag op komt gewoon zeggen dat het een contract voor bepaalde tijd was. Als ze daarna nog meer doorvragen zeggen dat de winkelier blijkbaar geen extra capaciteit meer nodig had.
Je contract liep af en is niet verlengd. Punt.
Je zou nog kunnen toevoegen dat er een keuze gemaakt moest worden en, omdat het voor jou echt een bijbaan is, anderen meer pasten in het profiel.
Oké, bedankt
Alle reacties Link kopieren
Of ‘ze geven geen vaste contracten’

Edit: zie dat het een half jaar was. Zou dan gewoon zeggen dat het een tijdelijke functie was of een functie ter vervanging van een zieke medewerker of zwangerschapsverlof.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon aangeven dat het een tijdelijk dienstverband was. Hele normale en veelvoorkomende situatie (helaas).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven