Werk & Studie alle pijlers

Bbl opleiding verzorgende ig en ww

18-02-2018 20:25 5 berichten
Wie weet meer! Ik ben per 1 april werkloos. Loop nu al bij een loopbaancoach. Ik heb de droom om een opleiding verzorgende ig BBL te gaan volgen. Dus met haar al druk bezig om instellingen te zoeken die mij aanspreken, een cv op te stellen en een motivatiebrief te schrijven zodat ik deze binnenkort kan gaan versturen. In de hoop dat ik tzt ergens op gesprek mag komen en in aug met de opleiding kan gaan starten. Fingers crossed. Nu is mijn vraag heeft iemand ervaring met een ww uitkering en vandaar uit deze opleiding volgen? Of kan mijn salaris wat ik ga verdienen in de opleiding evt worden aangevuld vanuit het uwv? Weet dat ik het uwv hierover kan bellen ect maar was nu even benieuwd?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kun je alleen met een BBL starten als je ook daadwerkelijk een baan hebt in het werkveld. En dan verdien je dus geld. Daarnaast krijg je alleen (aanvullende) ww als je beschikbaar bent voor werk en solliciteert voor de overige uren.
Alle reacties Link kopieren
Met BBL heb je een baan voor de duur van de opleiding.

U kunt gebruikmaken van Brug-WW met sectorplan tijdens uw opleiding die maximaal 1 jaar mag duren. Een uitzondering hierop is als u een Beroeps Begeleidende Leerweg (BBL-traject) volgt. In dit geval mag de opleiding 2 jaar duren. Een BBL-traject is een beroepsopleiding in de vorm van werkend leren, waarbij u 4 dagen per week bij een erkend leerbedrijf werkt en 1 dag in de week naar school gaat. Duurt uw opleiding langer dan uw WW-uitkering? Dan stopt de Brug-WW tegelijkertijd met uw WW-uitkering.


https://www.uwv.nl/particulieren/werklo ... sectorplan
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Tickel schreef:
18-02-2018 20:58
Met BBL heb je een baan voor de duur van de opleiding.

U kunt gebruikmaken van Brug-WW met sectorplan tijdens uw opleiding die maximaal 1 jaar mag duren. Een uitzondering hierop is als u een Beroeps Begeleidende Leerweg (BBL-traject) volgt. In dit geval mag de opleiding 2 jaar duren. Een BBL-traject is een beroepsopleiding in de vorm van werkend leren, waarbij u 4 dagen per week bij een erkend leerbedrijf werkt en 1 dag in de week naar school gaat. Duurt uw opleiding langer dan uw WW-uitkering? Dan stopt de Brug-WW tegelijkertijd met uw WW-uitkering.


https://www.uwv.nl/particulieren/werklo ... sectorplan
bedankt voor u reactie👍🏻
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt salaris als BBL leerling. Is dit niet gelijk of hoger dan je ww uitkering ?

Bij mij werken leerlingen 28-32 uur per week met ort. Is dit salaris voor jou niet voldoende?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven