Werk & Studie alle pijlers

Representatieve steekproef

19-02-2018 18:12 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik ben momenteel bezig met mijn masterscriptie en moet hiervoor vragenlijsten verspreiden. Dit gaat op zich heel goed, maar wat ik dus merk is dat ik voornamelijk binnen mijn eigen netwerk verspreid. Dat wil zeggen dat ik nu heel erg veel WO-ers en vrouwen in mijn steekproef heb zitten.

Dat is natuurlijk jammer, want ik zou liever meer mannen en mensen met een ander opleidingsniveau hebben. Hebben jullie goede ideeën om meer mensen van het MBO en mannen te benaderen? Ik merk namelijk dat het echt heel moeilijk is, haha.

Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt de partners vragen van de vrouwen die je hebt gevraagd.

Afhankelijk waar het voor is, kun je natuurlijk ook gewoon onbekenden benaderen.

Wat voor soort steekproef doe je?
Alle reacties Link kopieren
Wat voor studie doe je?
Je kunt een groot bedrijf binnen die branche benaderen en vragen of jij als afstudeerder deze vragenlijst in hun interne mail mag rondsturen. Je hebt dan verschillende opleidingsniveaus te pakken en, afhankel8k van het soort werk, ook mannen en vrouwen.

Ik zie zulke afstudeerapdrachten ook wel eens langs komen in onze mail (zeer groot landelijk bedrijf) en zie veel collega’s die niet te beroerd zijn een afstudeerder te helpen.
Ga eens een dag naar een (winkel)centrum of op de markt staan, bij een sportschool, bioscoop, etc.
Alle reacties Link kopieren
Daar is toch niets a-selects aan zo?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven