Werk & Studie alle pijlers

Als HSP job kiezen

20-02-2018 13:53 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hoogsensitief en heb graag jullie mening. Momenteel ben ik financieel verplicht om zo snel mogelijk een job aan te nemen. Door heel intensief te solliciteren kan ik nu kiezen tussen 2 jobs. Ofwel een 4/5de administratieve functie in de after sales (b2b) van een modemerk. In een kleine ruimte samenwerken met nog één iemand die ik nog niet ontmoet heb. Voornamelijk klachten opvolgen, leveringen plaatsen, problemen oplossen en klanten begeleiden in de showroom. Of een functie als technisch vertegenwoordiger die richting mijn diploma hangt. Eigen agenda inplannen maar wel veel op de baan, prospectie uitvoeren, contact met veel mensen,… Ik vind dit zo een moeilijk keuze. Aan de ene kant wil ik gaan voor het ‘veilige’ en ‘praktische’ zoals een 4/5de functie en enkel administratieve taken uit te voeren. Maar uit het verleden weet ik dat deze snel vervelen en ik me hier snel slecht in kan voelen. De andere functie ken ik niet en heb er nog geen ervaring in. Ben er wel nieuwsgierig naar maar het blijft een sales job en ik zal veel op de baan zijn.
Als je veel op de baan bent heb je wel lekker tijd alleen in de auto. En de contacten zit je vast niet urenlang per keer aan vast?
Alle reacties Link kopieren
Kies gewoon wat jou leuk lijkt. Een baan kan altijd tegenvallen; hsp of niet. Wij kennen jou niet en weten niet wat bij jou past.
Alle reacties Link kopieren
Je maakt heel het hsp verhaal echt veel te belangrijk.

Je neigt dus naar de functie van technisch vertegenwoordiger, maar je vindt het eng omdat je het niet kent. Tsja, zo gaat dat met heel veel dingen in het leven, en je komt er alleen achter of het iets voor je is, door het gewoon te doen. Persoonlijk zou ik dus voor die baan gaan. Mocht je er na een tijdje achter komen dat het toch niet jouw ding is, kun je gewoon weer verder solliciteren.

Uit angst voor het onbekende een baan aannemen, waarvan je eigenlijk al weet dat je het binnen no-time saai gaat vinden, vind ik niet slim.
Alle reacties Link kopieren
Waarom vraag je niet of je 1 of 2 dagen mag meelopen voordat je beslist dan kun je het werk en de afdeling een beetje leren kennen wanneer daar voor jou de beslissende factor ligt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven