Werk & Studie alle pijlers

Foutje in een bedankmail

20-02-2018 17:20 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een open sollicitatie gestuurd naar een instelling waar ik heel graag wil werken.

Ik heb een hele leuke reactie gekregen. Het was wel een afwijzing omdat er nu geen ruimte is in de formatie. Echter sloot mijn CV heel goed aan dus zou ik zeker in aanmerking komen als er wel een vacature vrij komt.

Nu heb ik een bedankje gestuurd, dat ik het enorm waardeer dat ze mijn brief gelezen heeft en de moeite heeft genomen om een reactie te sturen.

Echter zie ik nu een hele domme fout staan in de bedankmail. Ik heb hem wel 10 keer gelezen voor verzenden. Maar 10 keer overheen gelezen dus. Het is geen spelfout maar gebruik van verkeerde voorzetsels.

Nog een mail sturen met een correctie? Of gewoon bij laten. Het is immers niet de sollicitatiebrief zelf.
Alle reacties Link kopieren
Lekker laten
Alle reacties Link kopieren
Nee niet doen. Dan vestig je alleen maar de aandacht op je foutje. Via outlook kan je een mail intrekken, maar dat werkt natuurlijk alleen maar als je de fout ziet vlak nadat je de mail verstuurd hebt. Dus adem in en adem uit en succes met verder solliciteren!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
20-02-2018 17:24
Nee niet doen. Dan vestig je alleen maar de aandacht op je foutje. Via outlook kan je een mail intrekken, maar dat werkt natuurlijk alleen maar als je de fout ziet vlak nadat je de mail verstuurd hebt. Dus adem in en adem uit en succes met verder solliciteren!
Dat intrekken werkt alleen als je op dezelfde mailserver zit. Dus bijv. binnen hetzelfde bedrijf of organisatie.

Ik zou ook niet meer na-mailen. Laten zitten.
laten!
Alle reacties Link kopieren
Laten. Ik heb trouwens wel eens een afwijzing gehad die begon met 'helaas is uw cv passend bij deze vacature'.
Vroeg me wel even af waarom dat zo jammer was :)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens hartelijke groenten geschreven (aan een webwinkel).
Het ging over plantenbenodigdheden, dus niet heel erg raar.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
20-02-2018 18:09
Ik heb weleens hartelijke groenten geschreven (aan een webwinkel).
Het ging over plantenbenodigdheden, dus niet heel erg raar.
:HA:
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C schreef:
20-02-2018 17:55
Laten. Ik heb trouwens wel eens een afwijzing gehad die begon met 'helaas is uw cv passend bij deze vacature'.
Vroeg me wel even af waarom dat zo jammer was :)
Och mijn zus wel eens: Tot mijn genoegen mag ik u melden dat u niet aangenomen bent
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
20-02-2018 18:09
Ik heb weleens hartelijke groenten geschreven (aan een webwinkel).
Het ging over plantenbenodigdheden, dus niet heel erg raar.
:proud:

Laten.
Grote kans dat je niks hoort. Ik vind het altijd zooi mooi praterij dat je beslist wordt benaderd als er iets passends komt....
Alle reacties Link kopieren
Maud27 schreef:
20-02-2018 19:28
Laten.
Grote kans dat je niks hoort. Ik vind het altijd zooi mooi praterij dat je beslist wordt benaderd als er iets passends komt....
Dat zal best, maar ik vond het echt heel aardig dat ik een reactie kreeg. En ook inhoudelijk op mijn brief. Ik kon zien dat ze echt mijn brief gelezen had. Voor die moeite wou ik haar bedanken. 9 van de 10 krijg je geen reactie op een open sollicitatie. En als je dan een reactie krijgt is het vaak een standaard zinnetje. In dit geval dus niet. Vond ik leuk en wou ik laten weten.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
20-02-2018 17:24
Nee niet doen. Dan vestig je alleen maar de aandacht op je foutje. Via outlook kan je een mail intrekken, maar dat werkt natuurlijk alleen maar als je de fout ziet vlak nadat je de mail verstuurd hebt. Dus adem in en adem uit en succes met verder solliciteren!
Dat werkt helaas niet naar/met externe mailadressen, wel binnen de/een organisatie zelf.

@TO: hangt van het foutje af. Ik zou het, als ik sollicitatiebrieven zou ontvangen, juist wel op prijs stellen als diegene zijn/haar fout zou corrigeren. Dat zou voor mij nl. impliceren dat diegene zijn/haar fout heeft opgemerkt en daar gelijk actie op heeft genomen in plaats van laten gaan en hopen dat het niet opvalt. Dan ga ik me juist afvragen hoe iemand dan met zijn/haar werk omgaat. Foutje? Ah joh, laat gaan, valt niet op. Ik ontvang dan liever een gecorrigeerde versie, niemand is foutloos/feilloos nl. en dat diegene daar zelf ook van bewust is, zou voor mij juist het teken zijn om iemand dus wel op gesprek uit te nodigen. Met dien verstande dat niet de hele motivatiebrief of cv stikt van de fouten uiteraard.

In dit geval gaat het om een bedankje. Ja, het was fijn geweest als het goed was gegaan. Bij een bedankje zou ik er geen correctie overheen sturen.

@ Algemeen: ergens wel typisch, er wordt verlangd dat men foutloos een motivatiebrief en cv instuurt alleen zodra er een (tijdelijk) contract is, is het 'fouten maken mag'. Best wel dubbel al snap ik het idee prima verder.
wij slapen nooit.
iceteapeach schreef:
20-02-2018 19:57
In dit geval gaat het om een bedankje. Ja, het was fijn geweest als het goed was gegaan. Bij een bedankje zou ik er geen correctie overheen sturen.

Dat is voor mij ook de reden om te zeggen 'laat zitten'.

@ Algemeen: ergens wel typisch, er wordt verlangd dat men foutloos een motivatiebrief en cv instuurt alleen zodra er een (tijdelijk) contract is, is het 'fouten maken mag'. Best wel dubbel al snap ik het idee prima verder.

Heb ik ergens overheen gelezen (oprechte vraag, zal straks nog even teruglezen).
Waar staat dat je bij een (tijdelijk) contract wel fouten mag maken?
Alle reacties Link kopieren
Wat voor fout heb je gemaakt dan?
Alle reacties Link kopieren
Doordat ik een zin anders op wilde schrijven, heb ik dus verkeerde voorzetsels laten staan. Ik schreef:

“Jammer dat er geen ruimte is voor formatie”

Het moet dus zijn “jammer dat er geen ruimte is in de formatie”
Alle reacties Link kopieren
Courage-- schreef:
20-02-2018 22:26
Dat is voor mij ook de reden om te zeggen 'laat zitten'.





Heb ik ergens overheen gelezen (oprechte vraag, zal straks nog even teruglezen).
Waar staat dat je bij een (tijdelijk) contract wel fouten mag maken?


Uiteraard staat dat nergens. Ik bedoel het ook meer als dat je bij solliciteren foutloos moet overkomen en zodra er een (tijdelijk) contract is, fouten maken niet zo'n punt uiteindelijk blijkt te zijn, want leerproces. Niemand is/werkt foutloos/feilloos als je een nieuwe baan/functie hebt. En sowieso is niemand in zijn/haar hele leven foutloos/feilloos.

Misschien heb ik het wat ongelukkig uitgelegd/uitgedrukt alleen bij een nieuwe functie/nieuwe baan zul je (je in het algemeen bedoeld), fouten maken omdat de materie (nog) niet bekend is, procedures nog niet eigen zijn, etc.

Ja, slordig als de motivatiebrief en cv (vol) met fouten staat. Als dat er teveel zouden zijn, zou ik dat aanmerken als geen interesse en meer als een moetje. Als het een klein iets is maar uit de cv blijkt iemand toch wel erg aan te sluiten, zou ik dat foutje wel over het hoofd kunnen zien, helemaal als diegene daar zelf ook achter was gekomen en een correctiebericht zou sturen. Dat zou voor mij laten zien dat iemand zijn/haar fout(je) heeft opgemerkt en dat pro-actief laat weten i.p.v. maar te laten gaan in de hoop dat het niet opvalt en dus op de stapel 'nee' belandt.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Maud27 schreef:
20-02-2018 19:28
Laten.
Grote kans dat je niks hoort. Ik vind het altijd zooi mooi praterij dat je beslist wordt benaderd als er iets passends komt....
slaat echt nergens op dit, ik heb bij 3 verschillende bedrijven gehad dat ik later alsnog benaderd ben.
Alle reacties Link kopieren
En voor TO; ik zou het laten.
Ik heb weleens een hele cv van iemand anders als antwoord op mijn sollicitatie terug gekregen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven